שיר לאחי: סגירת המעגל של איתמר

שלושה חודשים לאחר שאחיו שילה נהרג בתאונה, החליט איתמר ללכת בדרכו ולהתגייס לסיירת גולני • בימים אלה הוא מסיים קורס קצינים ומוציא שיר לזכרו

איתמר סימן טוב ליד קבר אחיו שילה // צילום: קוקו // איתמר סימן טוב ליד קבר אחיו שילה

סוגר מעגל: איתמר סימן טוב (23), מהיישוב צופים בשומרון, מסיים בימים אלה קורס קצינים בסיירת גולני. איתמר התגייס לסיירת שלושה חודשים לאחר שאחיו שילה, ששירת בסיירת, נהרג בתאונת דרכים. "הייתי בישיבה כשקרתה התאונה והחלטתי שאני מתגייס לאותה יחידה שלו כדי לסגור מעגל", הוא מספר. 

ב-13 בפברואר 2018 אירעה תאונה קשה סמוך למחלף ניצני עוז, כאשר משאית פגעה בשיירת ג'יפים של לוחמי סיירת גולני. שני לוחמים נהרגו במקום. שילה נפצע קשה ונפטר לאחר כמה ימים בבית החולים. ביום התאונה שילה היה אמור לצאת הביתה, אך ויתר כדי שלוחם אחר ייצא במקומו. לאחר מותו הוא הועלה לדרגת סמל ראשון. 

האח שילה סימן טוב ז"ל // צילום: באדיבות המשפחה
האח שילה סימן טוב ז"ל // צילום: באדיבות המשפחה

"המסלול בסיירת היה קשה מאוד ובגלל המקרה של אחי זה היה יותר קשה", מספר איתמר, "היו לי כמה רגעים שרציתי לפרוש, אבל המפקדים תמכו בי ונשארתי. החלטתי שאני יוצא לקצינים, גם בשביל שאוכל להביא את הערכים שאני מאמין בהם, וגם כדי שיהיה לי צוות שאוכל לחבר אותו לדמות של שילה, כמפקד וגם כאח. זה מחובר בסופו של דבר לערכים של סיירת גולני".

כתב שיר מרגש

כשהיה בקורס מ"כים כתב איתמר שיר והלחין אותו. במהלך קורס הקצינים הוא הקליט את השיר והעלה אותו ליו־טיוב. השיר נקרא "מחפש". 

"את השיר כתבתי בעקבות המוות של שילה. יצא לי לשאול המון שאלות את עצמי, מי אני ומה אני ואם האמת נמצאת אצלי בתור אדם או חברה, והבנתי שלא", הוא מספר. "אז השיר מדבר בדיוק על הקונפליקט שבו אדם נמצא, שהוא בא עם ערכים מהבית והוא צריך להתמודד עם ערכים שהוא פוגש - והוא מתמודד עם השאלה מה נכון". 

צבא או מוזיקה?

איתמר עדיין לא יודע אם הוא מעדיף קריירה צבאית או מוזיקלית. "זו שאלה מאוד קשה, שאלה שאני שואל את עצמי. בינתיים טוב לי בצה"ל, אז דחיתי כרגע את החלומות שלי על מוזיקה. אני חושב עם עצמי מה יותר חשוב, במה אני יכול להועיל יותר. כרגע אני יכול להועיל בצבא ובגלל זה גם יצאתי לקורס קצינים, ואני מקווה שאעשה טוב את התפקיד שלי. המוזיקה תבוא אחרי זה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר