מפתיע: קים ג'ונג און בהתנצלות נדירה

שליט צפון קוריאה העביר את תנחומיו לממשלת סיאול לאחר תקרית במסגרתה הוצא להורג ונשרף אזרח דרום קוריאני • קים: "מדובר בפרשה מבישה"

שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און // צילום: איי.אף.פי // שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און // צילום: איי.אף.פי

תקרית חריגה בגבול בין דרום וצפון קוריאה הביאה היום (שישי) להתנצלות נדירה מצד שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, שנמסרה לנשיא דרום קוריאה, מון ג'יי אין, במכתב מיוחד. 

התקרית, שהתרחשה  סמוך לאי יאונפיאונג, הנמצא בשליטת דרום קוריאה, עוררה בקרב תושביה זעם אדיר. התקרית החלה לאחר שאזרח דרום קוריאני נסחף מהאי לשטח בשליטת צפון קוריאה, זאת מסיבה לא ידועה. חיילים צפון קוריאנים שהבחינו בו פתחו מיד באש והרגו אותו. לאחר מכן גופתו נשרפה על ידי החיילים. 

במכתבו כתב קים ג'ונג און כי הוא "מלא צער וחרטה" וכי "מדובר בפרשה מבישה שמעולם לא הייתה צריכה להתרחש". קים גם הביע במכתב את תנחומיו להרוגי סופת הטייפון "היישן" שפקדה את חצי האי וגרמה נזק אדיר בצפון קוריאה. 

מדובר בפעם הראשונה מזה יותר מעשור בה נהרג אזרח דרום קוריאני בידי צפון קוריאה. בפעם הקודמת בה נהרגו אזרחי הדרום מירי של צבא צפון קוריאה גם התרחשה באי יאונפיאונג, כשתותחים צפון קוריאניים הפגיזו כפרים ברחבי האי והביאו למותם של שני חיילים בצבא דרום קוריאה ושני אזרחים. 



חיילים צפון קוראנים סמוך לאזור התקרית // צילום: איי.אף.פי
חיילים צפון קוראנים סמוך לאזור התקרית // צילום: איי.אף.פי

שינוי הגישה המפתיע של צפון קוריאה וההתנצלות החריגה מגיעים בתקופה רגישה מאוד לפיונגיאנג. מוקדם יותר החודש הודיע קים על ביטול שורה של פרויקטים, בהם ניסויים בטילים בליסטיים וכלי נשק אחרים, זאת בשל משבר כלכלי חמור שנגרם כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה, המשבר הכלכלי בסין והנזק שנגרם מסופת הטייפון "היישן". 

באורח חריג פרסמה סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית רשימה ארוכה של נזקים שגרמה הסופה, שגבתה את חייהם של מאות אזרחים והותירה עשרות אלפים חסרי בית.  על פי המסמך, למעלה מ-2,000 בתי מגורים נהרסו, ויותר מ-60 קילומטרים של כבישים וכמה מסילות ברזל מרכזיות יצאו משימוש בשל השיטפונות שהביאה עמה הסופה. עוד דיווחה סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית כי 59 גשרים נהרסו ועשרות מבני ציבור, בהם לפחות בית חולים גדול אחד, נהרסו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר