מיוון לישראל: רשת "ג'מבו" עושה עלייה

קבוצת "פוקס" תנסה להתחרות ב"מקס סטוק" באמצעות פתיחת סניפים מקומיים של הרשת היוונית האהובה על הישראלים • הפתיחה: בסוף שנת 2021

סניף ג'מבו בקפריסין // צילום: עמי שומן // סניף ג'מבו בקפריסין

כשברקע משבר הקורונה על שלל השלכותיו הכלכליות, הודיעה אמש (שלישי) קבוצת "פוקס" בראשות הראל ויזל על רכישת הזכות לפתיחת סניפים של הרשת היוונית "ג'מבו" בישראל. מדובר, למי שאינו מכיר, ברשת המוכרת בעיקר צעצועים ומוצרי סטוק יוונית, שנחשבת לאהובה במיוחד על ידי הישראליים, שחלקם אף טס במיוחד, בתקופות שאפשר, בכדי לרכוש משם צעצועים ומוצרים נוספים.

פוקס, כאמור, קיבלה את הזכות להקים ולתפעל חנויות של הרשת בישראל. במסגרת ההסכם נקבע כי החנות הראשונה בישראל תיפתח לכל היותר בסוף שנת 2021, כמו כן, בהסכם לא צויינה כמות הסניפים שייפתחו בישראל.

תקופת ההסכם הראשונה הינה ל-12 שנים החל מפתיחת החנות הראשונה, עם אפשרות להארכה בהסכמת הצדדים ל-10 שנים נוספות החל מחלוף 10 שנים ממועד פתיחת החנות הראשונה. עלות ההשקעה והשקעות בהון החוזר מוערכת בכ-15-18 מיליון ש"ח, לחנות. הגודל המוערך לסניפים בישראל נע סביב  9,000-10,000 מ"ר.

מפוקס נמסר: "החברה רואה בעסקה זו חלק מהותי במימוש האסטרטגיה של החברה בהרחבת מגוון הפעילויות והמוצרים של החברה וגאה בבחירתה של JUMBO בחברה להרחבת פעילות חנויות JUMBO גם בישראל".

בעלי קבוצת פוקס, הראל ויזל // צילום: דימה טליאנסקי
בעלי קבוצת פוקס, הראל ויזל // צילום: דימה טליאנסקי

רשת ג'מבו נוסדה ב 1986 ונחשבת לחברת קמעונאות מובילה ביוון. מדובר בחברה ציבורית, הנסחרת בבורסה ביוון ושוויה הינה כ 2.15 מיליארד יורו.

מחזור המכירות השנתי של ג'מבו הינו כ 812 מיליון יורו. ג'מבו מוכרת מגוון רחב של מוצרים ממספר קטגוריות, לרבות צעצועים, ביגוד, אביזרים לתינוקות, כלי בית, ציוד משרדי ועוד, כלומר מקס סטוק "משחקת" באותן קטגוריות ולכן מדובר בתחרות לרשת המצליחה בישראל.

ג'מבו מפעילה למעלה מ-80 חנויות ביוון, בולגריה, קפריסין, רומניה ומדינות נוספות באירופה ומעסיקה כ 7,000 עובדים. קהל היעד של חנויות ג'מבו כולל מגוון מוצרים לנשים, גברים וילדים בכל הגילאים.

הרשת נחשבת לרשת אטרקטיבית עבור הישראלים שיוון נחשבת ליעד מוביל עבורם והיא מציעה מגוון גדול של מוצרים במחירים נגישים ואטרקטיבים. לפי גורמים בענף המחירים צפויים להיות דומים ליוון.

בבדיקה שערכנו באתר הבינלאומי עולה כי אכן מדובר במוצרים מגוונים במחירים אטרקטיבים מאד. כך למשל ניתן לרכוש בובה בעריסה ב 1.49 אירו

https://www.e-jumbo.gr/paichnidia/paichnidia-gia-koritsi/koukles-michani...

 סיר לפעוטות ב 0.99 אירו

https://www.e-jumbo.gr/paichnidia/paichnidia-gia-koritsi/koukles-michani...

 בובת חד קרן ב 7.99 אירו

https://www.e-jumbo.gr/paichnidia/paichnidia-gia-koritsi/koukles-michani...

6 צלחות חד פעמיות מאוירות לימי הולדת של פרוזן ב 0.99 אירו

https://www.e-jumbo.gr/eidi-party/set-parti-axesouar/set-party/set-parti...

פיגמה לילדים של מיקי מאוס ב 5.99 אירו

https://www.e-jumbo.gr/paidika-royxa/vrefika-roucha-esoroucha-agori/rouc...

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר