הומו, דתי ושומר הלכה? קומפלקס מורכב, אך אפשרי. ספרון הלכתי חדש נותן מענה להומואים דתיים ומציע דיון רעיוני והלכתי ביסודות האיסורים שמטילה היהדות על יחסים הומוסקסואליים. ויש מסקנות מפתיעות.
לפי המסמך המהפכני, שמסקנותיו שנויות במחלוקת ולאו דווקא תואמות לעמדה הרבנית המקובלת, מלבד האיסור המפורש על משכב זכר עצמו המופיע בתורה, אין במיניות הומוסקסואלית איסור מצד "קרבת עריות"; כלומר, אין איסור על מגע מיני, כמו חיבוק, בין גברים גם כאשר שניהם הומוסקסואלים.
בנוסף כותב הספר, רפאל יהונתן קלנר-פוליסוק, טוען כי אין איסור ייחוד בזכר, גם לא בין שני זכרים הנמשכים לזה לזה. כמו כן, ואין איסור הוצאת זרע לבטלה במיניות אצל הומוסקסואלים, "וצריך האדם להתקדש בזה במותר לו, איש לפי עניינו". לדברי המחבר, "גם ביחיד וביד ממש צריך להורות להיתר על מנת שלא לעבור איסור של ממש שהרי דרבנן הוא".
כמו כן, על פי המסמך, אין איסור במיניות לסבית, "וגם אם יש הרי שדרבנן הוא וצריך להורות בו להיתר". המחבר אף הדגיש כי "יש מצווה, בין אם מדאורייתא ובין אם מדרבנן, להיות בזוגיות ולשאוף לייסד כזו, הן בין איש לאישה והן בין איש לאיש, אישה לאישה".
לדברי מחבר הקונטרס, קלנר-פוליסוק, הומוסקסואל-דתי חוזר בתשובה ותלמיד לשעבר בישיבת הדגל של המגזר הדתי-לאומי "מרכז הרב", "הבחירה לומר שאצל הומוסקסואלים יש איסור ייחוד לא מועילה למעט בעבירה על משכב זכר, כי אם להיפך. הבחירה לאסור ייחוד ובעצם להוציא את האופציה לחיים נורמליים ושלמים מחוץ לגבולות הלכה היא דחיקה של האדם לאותם האיסורים ממש. ושוב, זה נובע מאי-הבנה של הדרישה הכנה ובסיסית של בני אדם לחיים יציבים ולאהבה".
הוא מוסיף: "חשוב לי להדגיש, שההכרעות האלו הן הכרעות נצרכות, מפני שהן קשורות לחיים עצמם. חשוב להוביל שיח כזה דווקא מתוך עולמה של ההלכה ולהראות שיש אופק להומוסקסואל הדתי. אין בקונטרס דבר שסותר את מסורת ההלכה ואני לא עוקר איסורי דאורייתא, אלא מתייחס בצורה עניינית לכל הסוגיות ההלכתיות הרלוונטיות".
הוא מסיים בקריאה, הן לציבור הדתי והן לציבור הלהט"בי ומזמין אותם להמשך שיח הלכתי מעמיק בעקבות המסמך שחיבר: "הגיע הזמן שתפסיקו לדבר עלינו ותתחילו לדבר איתנו".
