בלתי נשכח: קלינט איסטווד חוגג 90

הבמאי זוכה האוסקר נולד בסן פרנסיסקו והתאהב בעולם המשחק במהלך מחזה בתיכון • ב-1971 שיחק בסרט "הארי המזוהם" שהפך אותו לכוכב

צילום: אי.אף.פי // עם שני פסלוני אוסקר. איסטווד

היום חוגג את יום הולדתו ה־90 קלינט איסטווד: שחקן, במאי, מפיק, מלחין ופוליטיקאי אמריקני, מהמוערכים, החשובים והמשפיעים בתעשיית הקולנוע בארה"ב ב־50 השנים האחרונות, שנתפס כאחד הסמלים והמעצבים של התרבות האמריקנית והקולנוע ההוליוודי. זוכה 5 פרסי אוסקר.

איסטווד נולד בסן פרנסיסקו שבקליפורניה. בנעוריו אהב מוזיקה, במיוחד ג'אז, וניגן בפסנתר ובחצוצרה. בתיכון שיחק לראשונה במחזה והתאהב בעולם המשחק. ב־1953 למד לימודי משחק בלוס אנג'לס, וב־1955 שיחק בסרטו הראשון "נקמתו של היצור".

ב־1959 הוא החל לשחק בסדרת מערבון טלוויזיונית בשם "רוהייד". ב־1964 לוהק על ידי הבמאי האיטלקי סרג'יו לאונה לטרילוגיית מערבוני הספגטי "האיש ללא שם", ובהם הסרט האלמותי "הטוב, הרע והמכוער".

ב־1971 שיחק איסטווד בסרט "הארי המזוהם", שהפך אותו לכוכב, ובד בבד ביים לראשונה את סרטו "מיסטי". ב־1992 זכה לראשונה בפרס האוסקר כבמאי על סרטו "הבלתי נסלח", ששבר את התדמית הקלאסית של המערבון האמריקני. ב־2004 זכה בשנית בפרס על "מיליון דולר בייבי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר