מתגעגעים לפוטטוס של מקדונלדס? הכתבה הזו בשבילכם

לאחר הפתיחה המחודשת בתקופת הפוסט-קורונה, פלחי תפוחי האדמה הממכרים של הרשת נעלמו מהתפריט יחד עם לא מעט מוצרים נוספים • כפיצוי, לפניכם מתכונים שווים להכנת פוטטוס ביתיים • מבדיקה מול הרשת - המוצר יחזור בקרוב לתפריט

צילום: גטי אימג'ס // זה לא אותו דבר, אבל זה גם מושלם- פוטטוס

רק לפני שבועות ספורים שמחנו כולנו אחרי שגילינו ששירות המשלוחים של מקדונלד'ס חזר בתום היעדרות קצרה. אז כן, זה באמת משמח, אבל אתם יודעים איך אומרים- "אליה וקוץ בה". משיקולים כאלו ואחרים הצטמצם התפריט המגוון של הרשת והמון מנות מיותרות ירדו מהתפריט אך לצדן איבדנו גם מנות מוכרות ומהותיות, ובראשן הפוטטוס, פלחי תפוחי האדמה הממכרים והטעימים בטירוף של הרשת, שלדעתי האישית טעימים ומוצלחים יותר מהצ'יפס. 

אני לא היחיד שכואב את האובדן, לאחרונה גיליתי שאני לא לבד ולצדי מצאתי מאות מתלוננים בטוקבקים של קבוצות אוכל כאלו ואחרות ברחבי הרשת. לטובת המאוכזבים והמתגעגעים, שני מתכונים לפוטטוס בגרסאות קצת שונות, זה לא יהיה ה-פוטטוס, אבל זה בהחלט טעים, אולי אפילו יותר, לכו תדעו. בתאבון

שף משה דביר

מצרכים

1 שקית תפוח אדמה בייבי, 2 ענפי רוזמרין, 4 שיניי שום, שמן זית (עדיף עדין ובהיר).

הכנה

-שוטפים היטב את התפוח אדמה, חוצים אותם, מביאים לרתיחה בסיר כמה שיותר גדול עם מים בטמפ' החדר וכף מלח, גובה המים לפחות 2 ס"מ מגובה התפוח אדמה. לאחר הרתיחה מנמיכים לאש בינונית ומכסים כ15-20 דקות, עד שסכין מטבח חודרת את תפוח האדמה בקלות יחסית.

-מסננים ומייבשים את תפוח האדמה על מגבת/נייר סופג, לאחר שיבש לגמרי מועכים מעט עם היד כל חצי תפוח אדמה, ומכניסים למקרר לפחות לשעתיים.

-מחממים תנור ל200 מעלות על טורבו, מכניסים מגש זכוכית עבה לתנור ל5 דקות, לאחר מכן מוציאים בזהירות 2 כפות שמן זית ומחזירים את המגש ל5 דקות נוספות. מוצאים את המגש המשומן בזהירות מהתנור ומוסיפים את התפוחי אדמה ביחד עם כף מלח גס והרבה ועלים מופרדים של רוזמרין, מערבבים עם כף עץ בעדינות את התפוחי אדמה עד שהשמן והמלח עוטפים היטב כל חתיכה ומחזירים לתנור ל20 דקות. לאחר מכן מורידים את החום ל160 מעלות על טורבו ומחזירים ל20-30 דקות נוספות תוך כדי ערבוב כל 10 דקות.

-מגרדים את שיניי השום על החלק העדין ביותר בפומפיה, ומערבבים אותם עם כפית שמן זית וכפית שמן קנולה. 

-מוציאים את תפוח האדמה מהתנור ומפזרים מעליהם מיד את שמן השום שהכנו, בוזקים עוד קצת מלח גס ולאחר 10 דקות שהם נחו במגש ניתן לאכול.

שף אורי רוטנברג

- קחו תפוחי אדמה קטנים ובעזרת סכין צרו חתכים בצורת פרוסות דקות עד למרכז התפוח אדמה

- הניחו את תפוחי האדמה על מגש עם נייר אפיה, תתבלו בשמן זית, מלח כס ופלפל שחור גרוס. למטיבי לכת ניתן לפזר גם פיסטוקים או שקדים קלוים מעל.

- הכניסו לתנור שחומם מראש על 180 מעלות בטורבו וגריל עליון לחצי שעה או עד שתבחינו בחלק העליון של התפוח אדמה נחרך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר