שר החוץ של האמירויות בציוץ מפתיע: "נזכור את השואה"

עבדאללה בן זיאד אל נהיאן כתב בטוויטר: "זוכרים יחד את נשמות החפים מפשע שהושמדו" • לפני כחודש צייץ כתבה של ה"ספקטייטור" המלווה בתמונה של ראש הממשלה נתניהו וקוראת לנורמליזציה עם ישראל • על פי פרסומים זרים, בין המדינות שוררים יחסים קרובים

שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זיאד אל נהיאן // צילום: רויטרס // שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זיאד אל נחיין // צילום: רויטרס

שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זיאד אל נהיאן שיתף היום (שבת) בטוויטר ציוץ מפתיע, בו הוא עומד על זכרם של הנספים בשואה.

"ימים בהם אנו זוכרים את השואה הנאצית, אנחנו עומדים עם האנושות בדחייתה של הגזענות, השנאה והקיצוניות, וזוכרים יחד את נשמות החפים מפשע שהושמדו - כדי שפשעים אלה לא יחזרו נגד האנושות", צייץ אל נהיאן.

כזכור, אל נהיאן שיתף לפני כחודש מאמר מהעיתון הבריטי "ספקטייטור", הקורא לנורמלזיציה בין מדינות ערב וישראל ומתאר ברית ישראלית-ערבית. הציטוט שאותו בחר שר החוץ של האמירויות להוסיף לכתבה היה: "הרפורמציה המוסלמית: ברית ערבית-ישראלית מתעצבת במזרח התיכון".מדובר בגילוי נדיר על פני השטח של היחסים המורכבים שנרקמו בשנים האחרונות בין ישראל למדינות המפרץ - בהן איחוד האמירויות, בחריין וערב הסעודית. 

שר החוץ, ישראל כץ, הגיב אז לציוץ וכתב: "תודה לך עבדאללה בן זיאד. עכשיו זה זמן טוב להתקדם לעבר הסכם אי לוחמה ושיתוף פעולה הדדי בין ישראל וארצות המפרץ".

בשנה האחרונה נעשתה מערכת היחסים מורגשת אף יותר על פני השטח, זאת בשל התגברות האיום האיראני על מדינות המפרץ והצורך של הממשלות בריאד ואבו דאבי בבן ברית יציב באזור. 

עוד בנושא:

דיווח: ישראל ואיחוד האמירויות קיימו פגישות סודיות

דיווח: איראן שבתה מכלית של איחוד האמירויות

שר החוץ ישראל כץ ביקר באבו דאבי: "עליית מדרגה בקשר עם מדינות האזור"

עוקף סנקציות: איראן תסחר עם מדינות מוסלמיות בדינרים מזהב

מי שמיהר לשתף את הציטוט היה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שבלי להוסיף דברים, צייץ מחדש את הציוץ המקורי בעמוד הרשמי שלו. 

פגישות סודיות וביקורי בכירים

בחודש אוגוסט דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל ואיחוד אמירויות קיימו שיחות סודיות שאורגנו על ידי ארצות הברית, כחלק ממאמץ לתאם מענה אזורי לאיום האיראני.

העיתון האמריקני ציטט מקור בכיר בשירות הדיפלומטי האמריקני, שטען כי מי שעומד מאחורי מאמצי התיאום של וושינגטון הוא לא אחר מיועצו של הנשיא לענייני איראן, בריאן הוק.

על פי המקור, הפגישה הראשונה התקיימה בהשתתפות דרג בכיר באביב ופגישה נוספת התקיימה לפני כמה שבועות. המקור טוען כי השיחות הוסתרו מרוב אנשי השירות הדיפלומטי, ורק מעטים ידעו על קיומן.

עוד נמסר בדיווח כי השיחות, שעדיין נמצאות בשלבים ראשוניים, הן יותר ממחווה סמלית של איחוד האמירויות כלפי ישראל, ונדונה בהם הגדלת שיתוף הפעולה הצבאי, הדיפלומטי והכלכלי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר