צילום: אלן שיבר // קאקה. כמעט הגיע לטדי

בית"ר ירושלים ניסתה להחתים את קאקה

בלעדי: משה חוגג ניהל משא ומתן עם כוכב העבר הברזילאי במטרה להחזירו מפרישה • השכר שהוצע לו: 250 אלף דולר לחודש, בחוזה עד לתום העונה

בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, הצליח בשנה וחצי האחרונות לשנות ולהזיז לא מעט במועדון שלו בפרט ובכדורגל הישראלי בכלל. אחד הנושאים שעליהם שם דגש הוא כמובן שינוי התדמית של בית"ר, שכבר השתנתה מקצה לקצה באופן חיובי בזכות כמה מהלכים שהבעלים ואנשיו יזמו וביצעו, אך עושה רושם שיש לו עוד כמה כאלה בשרוול.

חוגג הוא לא אחד שמתרגש ממהלכים גדולים. לאו מסי הוא הפרזנטור של אחת החברות הפרטיות שלו, הוא נלחם בגזענות ביציעי טדי וניצח, הנחית בקבוצה את עלי מוחמד, רכש שחקנים כמו גדי קינדה או מיכאל אוחנה במיליונים, והנחית את אתלטיקו מדריד למשחק ראווה בארץ יחד דני בן נעים. אלא שהמהלך האחרון שבעלי בית"ר ניסה לעשות הוא פשוט חסר תקדים במונחים של הכדורגל הישראלי.

הבוקר (חמישי) אנחנו חושפים לראשונה ב"ישראל היום" שבית"ר פנתה באופן רשמי ללא אחר מאשר כוכב נבחרת ברזיל לשעבר, קאקה, לו הציעה לחזור מפרישה ולחתום בקבוצה תמורת חוזה עתק. ההצעה של חוגג לקשר בן ה־37 עמדה על 250 אלף דולר לחודש בחוזה עד לתום העונה הנוכחית, כלומר יותר ממיליון דולר לחצי שנה - סכום שמעולם לא שולם בארץ לאף שחקן.

חוגג. לא מתרגש ממהלכים גדולים // צילום: עמי שומן

קאקה, שפרש מכדורגל רק לפני שנתיים במדי הקבוצה האמריקנית אורלנדו ובעבר היה אחד הכדורגלנים הגדולים בעולם, סירב בסופו של דבר להצעה המפתה, אבל מסתבר שגם עבורו לא היה מדובר בהחלטה פשוטה.

"פצצה שיווקית"

הרעיון לפנות לקאקה נולד לפני קצת יותר מחודשיים, ב־29 באוקטובר, עת נערך בסמי עופר משחק הראווה בין אגדות ברזיל לוותיקי נבחרת ישראל. על המגרש היו אז רונאלדיניו, ריבאלדו, רוברטו קרלוס ועוד רבים וטובים, אבל קאקה גנב את ההצגה כשהציג יכולת פנטסטית. הניצוצות שלו על כר הדשא הציתו את הדמיון של חוגג, שפנה למנהל המקצועי שלו, יוסי בניון, ושאל האם לדעתו בכושרו הנוכחי קאקה יכול לתרום לבית"ר. בניון השיב בחיוב באופן נחרץ ונתן אור ירוק למהלך.

קאקה במשחק השלום. גנב את ההצגה // צילום: אלן שיבר

כנראה בזכות קשריו הגדולים של בניון, בית"ר הצליחה לפנות אל קאקה בפעם הראשונה ונדחתה על הסף. אבל חוגג ידע שהחתמה בסדר גודל כזה תהיה "פצצה שיווקית", כפי שתיארו גורמים המעורים בפרטים, והעריך שלאור האהדה הגדולה שלה זוכה הברזילאי בארץ ובעולם סביר שכל משחק שלו בטדי יהפוך בקלות לסולד אאוט, כך שאפשר יהיה להרוויח מהגעתו הן כלכלית והן תדמיתית לאור הסיקור העולמי הצפוי, והחליט לא לוותר.

הבעלים הירושלמי פנה לברזילאי שוב, והעלה את הצעתו כמה פעמים, עד שהגיע לסכום הנקוב בתחילת הכתבה - 250 אלף דולרים לחודש. בשלב הזה קאקה החזיר תשובה שלפיה עליו להתייעץ עם ארוסתו, שכן באותו זמן השניים היו ימים ספורים לפני חתונתם. המגעים בין הצדדים נמשכו עוד כמה ימים, עד שבסופו של דבר הגיע הסירוב המנומס.

שגעון של רגע או מגמה?

קאקה הוכתר בעבר כשחקן השנה בעולם. הוא זכה במונדיאל עם נבחרת ברזיל, בליגת האלופות עם מילאן וכיכב בריאל מדריד, שבזמנו רכשה אותו תמורת 68 מיליון יורו ואותה עזב ב־2013 אחרי שלא אחר מאשר כריסטיאנו רונאלדו דחק אותו החוצה.  

לא ברור האם המהלך הזה מעיד על מגמה כלשהי מצד בית"ר וחוגג או שמדובר על משהו חד פעמי, שכן לרוב כוכבים בסדר גודל כזה יעדיפו לפרוש בליגות אחרות בעולם, דוגמת ה־MLS, ומעטים השחקנים שעושים קאמבק וחוזרים מפרישה. מה שכן, אין ספק שהדבר מעיד על כך שלחוגג אין בעיה לפתוח את הכיס ולהשקיע סכומים גדולים עד מטורפים, ושהמטרה הגדולה שלו, מלבד זכייה בתארים בשנים הקרובות, היא למתג את בית"ר ולהוביל אותה למקומות הכי גבוהים שיש.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו