עשרות אלפי בעלי עסקים שחיים על בסיס פרסום מפה לאוזן הולכים להיסגר בשנה הקרובה

מעל 40 אלף בתי עסק נסגרו בשנה שעברה וזו מגמה שעולה משנה לשנה • אוראל מרזוק, אחד מאנשי השיווק הצעירים והבולטים בישראל מסביר בראיון מיוחד לשנה החדשה על הצעדים שכל בעל עסק חייב לנקוט כדי לא להיסגר ואף להכפיל את המכירות

"עשרות אלפי בעלי עסקים שחיים על בסיס מפרסום מפה לאוזן הולכים להיסגר בשנה הקרובה", מעל 40 אלף בתי עסק נסגרו בשנה שעברה וזו מגמה שעולה משנה לשנה. אוראל מרזוק, אחד מאנשי השיווק הצעירים והבולטים בישראל מסביר בראיון מיוחד לשנה החדשה על הצעדים שכל בעל עסק חייב לנקוט כדי לא להיסגר ואף להכפיל את המכירות.

 

אוראל, מה הבעיה המרכזית בפרסום מפה לאוזן?

"זה תמיד נחמד לקבל לקוחות מפרסום מפה לאוזן אבל צריך להבין שאנחנו חיים בעולם דינמי,  אסור להסתמך רק על מקור שיווק אחד ברגע שבעל עסק חי רק מפרסום מפה לאוזן הוא שם את החיים של העסק שלו בידי הלקוחות הממליצים, הוא לא יכול לשער כמה הוא ירוויח בחודש הבא אם בכלל..".

אוראל מעביר הרצאה באשכול הפיס ר"ג // צילום: משרד הפרסום נפוליאון - מהפכה של שיווק

 

באילו דרכים אתה ממליץ לפרסם את העסק?

"בכמה שיותר פלטפורמות, פייסבוק , אינסטגרם , גוגל, אאוטבריין. זאת הטעות הרווחת בקרב רוב בעלי העסקים בדרך כלל הם חזקים רק בפלטפורמה אחת לדוגמא פייסבוק ורק שם הם מעלים את התוכן גם אני הייתי שם עד שנחסם לי החשבון ונלקחו ממני עמודים עם מעל 500 אלף לייקים ומיליוני חשיפות, מאז למדתי לשמור הכל קרוב אלי  וזה אחד הטיפים החשובים לבעלי עסקים צרו רשימת דיוור!".

 

 

רשימות דיוור? זה לא קצת ישן? 

כן, אמנם הדרך הזאת ישנה אך היא אחת הדרכים היעילות לבעלי עסקים זה ממש נכס אמיתי, אתה לא תלוי בשום רשת חברתית, לא צריך לשלם על זה אלפי שקלים כמו בפרסום הממומן ובלחיצת כפתור אחת אתה יכול לשלוח מייל לאלפי אנשים שיצרו קשר עם העסק שלך בעבר ופשוט למכור להם על אוטומט.

 

איך בעל עסק יכול לקבל יותר לקוחות מפייסבוק?

"לפני שבן אדם סוגר עסקה היום הוא רוצה לדעת עם מי הוא סוגר בדיוק, מי מכם היה מתאמן אצל מאמן כושר שמן? או עובר טיפול שיניים אצל רופא שיניים עם שיניים שחורות ושבורות? כנראה שאף אחד".

בעלי העסקים בארץ הכתירו אותו ל"טוני רובינס של השיווק בארץ" // צילום: משרד הפרסום נפוליאון - מהפכה של שיווק

 

"דף פייסבוק היום הוא חלון הרוואה שלך, ופייסבוק היא כמו "קניון גדול" בתוך הקניון יש חנויות עם שלטי לד זוהרים, נציגים שמושכים אותך כדי שתכנס לחנות ואפילו מחלקים מתנה קטנה,  ומהצד השני יש חנויות עם שלט מיושן, ומוכר עייף ולא מזמין, לאיזה חנות תבחר להיכנס?

 

סביר להניח שלחנות העדכנית עם השלטי לד והמוכרים החייכנים והמזמינים, הלקוח הבא שלך בודק עלייך הכל כמה לקוחות יש לך? או במילים אחרות כמה "לייקים" יש לך לעמוד?, האם יש לך ביקורות טובות? אולי רעות? העמוד נראה מושקע? עם לוגו עדכני? או שזה סתם לוגו שבעל העסק עיצב לעצמו? ככל שהעמוד יותר מושקע כך הלקוח ירגיש שתשקיע בו יותר, הצעד הראשון לכל בעסק שרוצה להשקיע כסף בפרסום הוא להראות לפחות ל – 5 אנשים ניטרלים (לא חברים/משפחה) שונים את עמוד הפייסבוק שלו ולשאול אותם מה הם חושבים על העמוד".

 

באחד הסרטונים שלך אמרת שבעלי עסקים שלוחצים על "קדם את הפוסט בפייסבוק הם פראיירים" וקיבלת עשרות תגובות זועמות בנוגע לזה, תוכל להסביר? 

"אחת המטרות של הסרטון הייתה לייצר באזז בארץ, לייצר לנו תנועה גדולה יותר ע"י תגובות שונות וזה עבד, עכשיו אני יכול להסביר לעומק. יש כמה אופציות לקידום בפייסבוק הראשונה והלא מומלצת היא דרך כפתור "קדם את הפוסט" למעשה מה שקורה שם זה תהליך סופר מהיר שגורם לך להוציא כסף מהכיס ולהעלות את המודעה לאוויר מבלי לחשוב יותר מידי והבעיה המרכזית בו שבדרך כלל פייסבוק תציג את המודעה שלך במקום שלא יפריע לחבר'ה שבאמת יודעים איך להרים מודעה, או תציג אותו לקהל מאוד לא רלוונטי.

 

"והסיבה פשוטה, כדי להרים קמפיין איכותי צריך להשתמש במנהל המודעות של פייסבוק. אף פעם לא מקדמים פוסט אחד אלא מקדמים סדרה של מודעות עם תוכן שונה כדי שנוכל למדוד את הביצועים ולהגיע לעלות הנמוכה ביותר פר התוצאה,  חייבים להשתמש בפיקסל של פייסבוק, חייבים לטרגט במדוייק את הקהל הלקוחות הספציפי שאנחנו רוצים וחייבים לסמן לאיזה קהל זה פחות רלוונטי , העלאת קמפיין זה לא דבר שלוקח 5 דקות, אלא ממש מעבר".

 

תוכל להסביר בקצרה על המשפך השיווקי?

"בוודאי, רוב בעלי העסקים מפרסמים מודעות בסגנון "בוא תקנה ממני" אנחנו הגולשים כבר למדנו לסנן את אותם בעלי העסקים שרק מנסים למכור לנו כל הזמן ולכן המודעות האלה כבר לא עובדות כמו פעם. וזאת המטרה של המשפך השיווקי להעביר את הלקוח תהליך עד שהוא יקנה ממך. אני אשווה את זה לעולם שלנו כדי שיהיה לך יותר קל להבין".

 

"זה כמו שגבר יפגוש אישה אקראית ברחוב ויציע לה להתחתן, מה יקרה? במקרה הטוב היא תלך.. ובמקרה הרע? היא תזמין לו משטרה ותחשוב שהוא משוגע. ככה זה גם עובד היום בעידן הדיגיטלי.  קודם כל צריך לתפוס את צומת הלב של הלקוח לתת לו ערך בחינם, לעזור לו לפתור בעיות קטנות, לגרום לו להכיר אותך, לאהוב אותך, לסמוך עלייך ובסוף רק לגרום לו לקנות ממך".

 

אוראל איפה אפשר ללמוד לעומק על משפך שיווקי ועל טריקים נוספים

"אחת לחודש אני מעביר סדנאות בכל רחבי הארץ, סדנאות שהם 5 שעות של תכל'ס, חמש שעות פרקטיות,  אני לא מאמין בתאוריה. בעל עסק משקיע כסף, זמן ואנרגיה כדי להגיע לסדנה שלי מפנה את כל הלו"ז שלו, לוקח ביביסיטר, מחפש חנייה,  והוא רוצה לצאת עם תוצאה. אני האדם היחיד בארץ שמתחייב לתוצאות או שכל הכסף מוחזר בחזרה".

 

על הסדנאות של אוראל אפשר לקרוא באתר : OrelMarzuk.com

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר