הרב יצחק כדורי זצוק"ל // צילום: AFP

האם הרב כדורי ניבא את תוצאות הבחירות?

שמועות גורסות שהרב כדורי כתב כי "לא תהיה ממשלה בישראל ויהיו המחנות מתקוטטין" • האם יש מסמך שכזה, ומה הוא אומר? בדקנו

ידיעה שרצה בימים האחרונים בפורומים שונים טוענת שבישיבת המקובלים 'נחלת יצחק' מצאו ספר בשם 'ושבועתו לישחק' שהרב יצחק כדורי זצ"ל כתב בצעירותו והסתיר אותו, ושם מובא תיאור מבהיל: "בערב שנת ה' אלפים תש"פ היא שנת התיקונים לא תהיה ממשלה בישראל תקופה נמשכת ויהיו המחנות מתקוטטין ביותר בלי הכרע לכאן או לכאן, ואז ביום ר"ה עצמו יתקוטטו בשמים הסטרא דקדושה עם הסט"א, והקב"ה ופמליא דיליה יכריעו ביניהון. והנה כל זה מה שיכולני לומר ומכאן השביעוני שלא אגלה עוד רזין וטמירין".

עוד בערוץ יהדות:

בלב מאה שערים: פגישה סודית עם איימן עודה

- בגיל 106: האוסטרי הראשון שנשלח לאושוויץ הלך לעולמו

- "אנטישמיות": איור של חרדי בדמות חזיר הוצב באוטובוס במודיעין

על פי הטענות, "בספר הקדמון 'ברית אפרסמון' למקובל האלוקי רבי ששון חי שושני זי"ע שכונה 'הנביא ממצרים' מובאת הציטטה המופלאה הבאה המקבלת ממשות מיוחדת בימים אלה: 'יגיע ויבוא אותו היום בו יתנצחו שני מיניסטורים על הממלכה בארץ ישראל. שניהם שמם יהיה בנימין ואף לא אחד מהם יצליח להקים את ממשלתו וממלכתו. באותו היום דע והבין שמלך המשיח כבר עומד בפתח ובשבת שלאחר מכן יבוא ויתגלה. בינו זאת וזכרו זאת'".

אך האם הספר והנבואה אכן קיימים? "יש בישיבה כל מיני כתבי יד של הרב כדורי עם שמות הקודש וכדומה, שאנחנו מחזיקים בכספת", מספר משה נ', עוזרו של הרב יוסף כדורי, ראש ישיבת המקובלים 'נחלת יצחק' ונכדו של הרב כדורי. "אלו דברים שעוברים מדור לדור, בסתר, רק בין המקובלים ואסור שייחשפו".

לדברי משה, "בכתבים שמבוססים על קבלת הרש"ש הרב כדורי מדבר על הגאולה ועל כך שלקראת ביאת משיח לא יצליחו להרכיב ממשלה, כך שמה שפורסם מאוד קרוב למה שכתוב בכתבי היד, אבל הנוסח של הפרסום לא מדויק. דברים דומים כתב גם החברותא של הרב כדורי זצ"ל, חכם מנחם מנשה בעל הספר 'אהבת חיים', שכותב בשם הרש"ש בפרשת כי תבוא, הפרשה שקראנו בשבת האחרונה, על מה שיהיה באחרית הימים, איך תהיה מלחמה עם הערב רב בנושא השבת ואיך לערב רב יהיה רוב.

"הדברים בכתב היד של הרב כדורי זצ"ל דומים, רק שאצלו זה כתוב בצורה מפורטת יותר והוא מדבר ספציפית על השנה הזאת כשנה שיכולה להפוך לשנת גאולה. אמנם לא כתוב 'מערכת בחירות' וזו פרשנות, אבל כתוב על המאבק בין הצדדים השונים בעם ישראל, ושזו תחנה בדרך לגאולה ואחד מסימניה. בכל מקרה, בסופו של דבר הגאולה תלויה רק בנו, עם ישראל, ואפשר שהיא תתממש ואפשר שלא".

אז האם שנת תש"ף עומדת להפוך לשנת הגאולה? ימים יגידו. בכל מקרה, חיפוש במאגרי מידע וארכיונים לא העלה דבר על קיומו של ספר בשם "ברית אפרסמון" או מקובל בשם "רבי ששון חי שושני", כך שלפחות את הדברים הללו יש לקחת בעירבון מוגבל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו