לזנוח את "נישואי החברות הטובה" ולדבוק ב"נישואי תאווה". חנה בוטח עם ספרו של אביה "סקס כשר" // צילום: כפיר זיו // לזנוח את "נישואי החברות הטובה" ולדבוק ב"נישואי תאווה". חנה בוטח עם ספרו של אביה "סקס כשר"

אומרים לנו שיש סקס כשר

"טועים לחשוב שהיהדות לא מתקדמת, אבל היא כוללת שפע מרשמים לסקס מחשמל, הרפתקני וכשר למהדרין" • חנה בוטח, צעירה אורתודוקסית ליברלית שגדלה בניו ג'רזי ובתו של הרב החב"דניק שמולי בוטח, לקחה את משנתו של אביה צעד אחד קדימה - ופתחה בתל אביב חנות לאביזרי מין

חנה בוטח מקפלת באצבעות ידיה מהדקי ניירות ממתכת כסופה. הופכת אותם בתנועות זריזות למעמדים קטנים, ועליהם מניחה לתצוגה צעצועי מין שונים בצבעי פסטל, שאותם היא מוכרת בחנות החדשה שלה בתל אביב, Kosher Sex.

חנה (28), בתו של הרב האמריקני שמולי בוטח, מעדיפה להשתמש במונח novelties. חידושים. "אני לא אוהבת לכנות אותם צעצועי מין", היא אומרת. "למילה צעצוע יש קונוטציה של משהו לא רציני, שהמטרה שלו היא לבדר באופן זמני. האביזרים האלה משחקיים ושובבים וכיפיים, אבל הם הרבה יותר משעשוע.

"אלה עזרי מין, שמייצרים חידושים במיטה, ויש בהם כוח לשמר את אחד הדברים הכי קדושים בעולם, סקס. לא פעם הם ממש יכולים להציל נישואים. הכוונה שלי היא למכור כל מה שיכול לחבר בין בני זוג".

לכל הכתבות, הטורים והמדורים של שישבת

החנות, ברחוב מונטיפיורי, נפתחה לפני כשלושה חודשים, כדי "להפיח חיים במערכות היחסים של רוב הזוגות באמצעות היהדות, שכוללת שפע מרשמים לסקס מחשמל, הרפתקני וכשר למהדרין". חנה מודה שבעיר חרדית היא לא היתה עושה את זה.

"אם הייתי פותחת חנות כזאת בבני ברק, היו מנפצים לי את השמשות, ובצדק. אני האחרונה שתנהג בחוסר כבוד כלפי קהילות יהודיות. חס וחלילה.

"אבל בחשאי, אין לי ספק שנשים דתיות וחרדיות היו שמחות מאוד להשתמש בכל מה שאני מוכרת פה. אין לי ספק שהן פתוחות ללמוד. אני מקווה בשבילן שהן מוצאות את הדרך לעשות את זה.

"תל אביב היא המקום המושלם לחנות כזאת. יש בה פתיחות למיניות, רצון להקשיב וללמוד על מיניות. סקס כשר הוא לכולם, ולאזור הזה מתנקזים כל המגזרים וכל האוכלוסיות של המדינה.

"ויש בתל אביב גם הרבה בדידות. יש כמיהה לשמוע וללמוד מה זה סקס כשר, ואיך אפשר לממש אותו".

מי נכנס לחנות?

"הטווח גדול ומגוון. גברים שקונים אביזרים במתנה לנשים שלהם. בחורות צעירות. זוגות מבוגרים. גם דתיים ודתיות, יחד ולחוד. אתמול נכנס לחנות גבר חרדי, לבוש שחור, קנה שני אביזרי מין ויצא.

"עבור לא מעטים מהקונים, זאת ההתנסות הראשונה באביזרי מין. אני מופתעת מאוד כשנשים שנשואות עשר או 20 שנה נכנסות לפה ומספרות לי שמעולם לא הכניסו אביזרי מין לנישואים שלהן. אחיות שלי, תתעוררו! לְמה אתן מחכות? מה עצר אתכן כל השנים?

"טועים לחשוב שהיהדות לא מתקדמת, ואפילו חשוכה, מבחינת היחס שלה למיניות, ובמיוחד מיניות האישה. כשבני זוג מתחתנים, הגבר הופך לבעל, והאישה נשארת אישה. יש כאלה שמאמינים שהגבר כאילו לוקח בעלות על בת הזוג והיא הופכת לרכוש שלו.

"מה שאבא שלי מדגיש, ואני לגמרי מסכימה איתו, הוא שאישה תמיד נשארת אישה, מבחינת האנרגיה המינית שלה, החושניות והמיניות. לגבר אסור להתחיל להסתכל על בת הזוג שלו כעל רעיה או אמא, הוא חייב להמשיך להסתכל עליה כעל אישה. תמיד, ולפני כל דבר אחר, אישה". 

• • •

הכל התחיל בספר "Kosher Sex", שפרסם הרב שמולי בוטח בשנת 1999. באותה תקופה חזר לארה"ב, ארץ הולדתו, לאחר שכיהן עשר שנים כרב חב"ד באוניברסיטת אוקספורד באנגליה, שאליה נשלח על ידי הרבי מלובביץ'. שם נולדו לו ולאשתו דבי שישה מתוך תשעת ילדיהם.

חנה היתה בת 9 כשהמשפחה עברה להתגורר באנגלווד, ניו ג'רזי, ואביה הפך לכוכב. הוא פרסם עד היום 32 ספרים, מגיש תוכניות רדיו וטלוויזיה, כותב מאמרים פובליציסטיים לכלי תקשורת רבים, מרצה בכל העולם ומקורב לשלל מפורסמים, ממייקל ג'קסון ועד פמלה אנדרסון, שאיתה כתב מאמרים בגנות הפורנו. בוטח הוא גם דובר נלהב למען ישראל, ובין השאר פועל נגד ה־BDS כחלק מארגון הסברתי שהקים, The World Values Network.

"הספר שלו עורר ביקורת קשה בקהילות דתיות". חנה עם אביה, הרב שמולי בוטח

רעייתו של הרב, דבי, ילידת אוסטרליה, מסייעת לו בעסקיו, בעיקר בצד הניהולי והפיננסי. המשפחה מחלקת את זמנה בין הבית באנגלווד לבין בית נוסף במנהטן. הבת הבכורה בת 30, וצעירת הילדים בת 11.

מבין ספריו של בוטח, "סקס כשר" הוא המצליח ביותר והפך מייד עם פרסומו לרב־מכר. הוא תורגם ליותר מ־20 שפות, בהן עברית, ושימש בסיס להרצאות, לסרטים, למערכי ייעוץ ולמאמרים פרי עטו של הרב.

לאחרונה יצא הספר במהדורה מחודשת בת 283 עמודים, בינתיים באנגלית בלבד, שבה מביע בוטח דאגה עמוקה מאי פעם לגורלו של הסקס בחיינו, וחוזר ומפציר לאמץ אורח חיי מין כשר. היהדות מעולם לא תוארה באופן כה ארוטי ומלא חשק, כמו בספר הזה: הרב מאתר בה מרשמים בדוקים להגברת התיאבון המיני ודרכים מבטיחות להרפתקאות חושניות מסחררות. הכל, כמובן, במסגרת של נישואים מונוגמיים. 

בוטח ממליץ לקוראיו לזנוח את "נישואי החברות הטובה" ולדבוק ב"נישואי תאווה". לתפיסתו, תשוקה חזקה בהרבה מאהבה. פשוט מאוד. והיהדות הבינה את זה, עוד בשחר הימים. אדם הראשון היה יצור היברידי, זכר ונקבה. כשאלוהים הוציא ממנו צלע בשנתו, הוא נטל את החלק הנשי, וכך יצר שניים, שאינם שלמים זה בלי זה. מאז, כל אחד מהם מחפש אינסטינקטיבית וארוטית את חציו האחר.

זאת "הסיבה המיסטית" לכך שגם בעידן שלנו, אידיאל הנישואים נשמר: אנחנו ממשיכים להתחתן כדי ששני חצאים יוכלו להתאחות לכדי שלם בלתי נפרד.

הרב בוטח מדגיש שאותה דינמיקה קיימת גם בקרב זוגות חד־מיניים, כאשר לאחד מבני הזוג אנרגיה "אימהית" יותר, ולשני אנרגיה אקטיבית. חנה: "אני חושבת שההכרה של אבא בזוגות חד־מיניים היא מרגשת וחשובה. הוא תמיד אומר ללהט"בים שמתייעצים איתו: 'יש 613 ציוויים בתורה. אחד מהם נוגע להימנעות ממשכב זכר, ואחד מצווה על גברים ונשים להינשא ולהביא ילדים לעולם. למי שלא ממלאים אחר שני הציוויים האלה, יש עוד 611 ציוויים למלא. זה אמור להשאיר אותם עסוקים מספיק'".

• • •

אז למה כל כך הרבה אנשים חשים בדידות קשה, אף על פי שהם נשואים? התשובה של הרב חד־משמעית: אין להם סקס טוב. אנחנו צריכים שבני הזוג שלנו יחשקו בנו ויימשכו אלינו משיכה מינית שאינה יודעת שובע.

"הנישואים של היום מבוססים על התפיסה הנוצרית של אהבה, במקום על תפיסת היהדות של תשוקה", כותב בוטח בספרו. "הקבלה, לדוגמה, מפצירה בזוגות לעשות אהבה פנים אל פנים, עיניהם פקוחות לרווחה ושפתותיהם חתומות בנשיקה. כי העיניים הן חלון אל הנשמה, ובאמצעות הפה אנחנו מחליפים נשימות של חיים. הסקס, שכורך גוף בגוף, מאפשר התאחדות משולשת - של הנפש, הרוח והבשר".

כדוגמה קלאסית הוא מציג את שיר השירים של שלמה, "הספר הקדוש ביותר בתנ"ך, שכולו שירה ארוטית המתארת את הערגה והבערה שבין גבר לאישה". הוא גם מסביר כי הדיבר העשירי, "לא תחמוד אשת רעך", משמעו, למעשה, שעל גבר לחמוד תמידית את אשתו.

בוטח לא חוסך בהמלצות יהודיות כשרות, כשרכיב המפתח במתכון לתשוקה הוא האיסור. סקס נגיש וחסר מסתורין הוא נטול קסם, וכך הופך "פחות מעניין מצפייה בעוד פרק של 'משחקי הכס'".

לכן, למשל, הוא ממליץ בחום לזוגות יהודים וגם לא יהודים לאמץ את הלכות הנידה. או מסביר עד כמה צניעות היא מחשמלת ומעוררת תיאבון מיני. בעיניו, על החברה במאה ה־21 לאמץ מחדש את הצניעות, בלבוש ובהתנהגות. לדבריו, גם מומחי זוגיות ממליצים לזוגות לאמץ "מכשולים ארוטיים", שלמעשה מעצימים את המשיכה ההדדית. כשהמשיכה מגיעה לידי מימוש, כדאי להחליף את המכשולים הארוטיים באביזרים ארוטיים למכביר.

"הספר היה הצלחה גדולה מאוד כשיצא", מספרת חנה ומנערת מעט אבק שדבק באזיקי פרווה שחורים, המונחים על מדף לצידה. "היתה השתוקקות גדולה לעזרה ולידע שיש בו, גם בקרב לא יהודים. לאנשים אין באמת במי להיעזר בכל מה שקשור למיניות, וכולם רוצים לשפר את חיי המין שלהם.

"כולם רוצים להגיע לשיאים חדשים של הנאה מינית עם בני ובנות הזוג. להתרגש, לגלות, לחוש תשוקה עמוקה, לחוות סקס מעולה עם בני הזוג. זה אנושי, והיהדות לגמרי מעודדת את זה".

כצפוי, לא כולם אהבו את החיבור הזה שבין יהדות לסקס. "כשהספר יצא, הוא עורר ביקורת קשה בקהילות דתיות, שהתנגדו בחריפות לתכנים שבספר, ואפילו לשם שלו. הציבור החילוני הביע אהדה ואימץ את הספר, על כל התכנים הדתיים שיש בו. הם כמהים לאידיאל של מיניות מונוגמית, שמבוססת על קשר עמוק ועל אינטימיות.

"הייתי אז ילדה, והסתובבתי עם אבא שלי בחנויות ספרים בניו יורק. הגענו לחנות בברוקלין, באזור שמרני ודתי. שאלנו את המוכר אם יש לו את הספר. הוא ירד למרתף וחזר אחרי כמה דקות עם שקית נייר אטומה, שבתוכה היה הספר. ככה הוא כנראה נמכר בעוד הרבה מקומות לאוכלוסיות דתיות.

"אנחנו שומעים כל הזמן שבמערכת יחסים זוגית מה שהכי חשוב הוא להיות החברים הכי טובים. אבל זו טעות גדולה. ככה הופכים מהר מאוד להיות שותפים לדירה. שני אנשים שמנהלים משק בית, משלמים משכנתא ומגדלים ילדים וחיות מחמד. זה מוביל לבגידות או לגירושים או פשוט לחיים פחות טובים ומספקים.

"בסופו של דבר, אין מי שלא רוצה להחזיר את הסקס למה שהוא אמור להיות. הערכים היהודיים מדגישים שיחסי מין ומגע מיני הם קטליזטור לאינטימיות במערכת יחסים, למשיכה, לחושניות".

"מי שחולפים בחוץ לא בהכרח מבינים שמדובר גם בחנות סקס". חנה בוטח בחנות // צילום: כפיר זיו

היא עצמה רווקה, בינתיים. "אין ספק שאני רוצה להתחתן, אבל אני לא ממהרת. זה יהיה בזמן הנכון ועם הגבר הנכון". בפגישה שלנו היא לובשת מכנסי ג'ינס קצרים וגופייה, וקשה לנחש שהיא בתו של רב.

"אני לגמרי מושרשת ביהדות. האמונה הדתית היא הליבה שלי, היא חלק מרכזי וחזק בחיי. אני שומרת כשרות ושומרת שבת, גם אם אני מתלבשת כמו בחורה תל־אביבית חילונית. גדלתי בבית אורתודוקסי אבל ליברלי, וההורים שלנו מכבדים את הבחירות שאנחנו עושים. שלוש האחיות הנשואות שלי משתמשות בפאה או בכיסוי ראש ומתלבשות לגמרי אחרת ממני".

• • •

השיחות שלנו מתנהלות באנגלית, אף על פי שהעברית שלה טובה למדי. היא עלתה לארץ לבדה בשנת 2010, כשהיתה בת 19. שנתיים לפני כן ביקרה בישראל למשך כמה חודשים, השתתפה בחפירות ארכיאולוגיות בעיר דוד ולמדה בכפר הנוער ימין אורד בחיפה.

"אני לא יכולה להסביר במילים את התחושה שעטפה אותי בארץ. זאת היתה טרנספורמציה. הרגשתי שאני לא רוצה לחזור לארה"ב. המשפחה שלי מאוד ציונית, גדלנו על אהבת ישראל, ואבא שלי פועל ומדבר למען ישראל בכל הזדמנות ומעל כל במה. אבל לחיות פה זה משהו אחר לגמרי.

"רציתי לעלות לארץ כבר בגיל 18, מייד אחרי סיום התיכון, אבל ההורים שלי עצרו אותי. הם לא רצו שאפעל באימפולסיביות, על סמך חוויה של קיץ ישראלי קסום אחד. משכתי עוד שנה בארה"ב, ובגיל 19 עליתי לבד. זה היה קשוח. התקופה הכי קשה והכי מדהימה שהיתה לי בחיים".

היא למדה שנה היסטוריה ומדע המדינה באוניברסיטה העברית, ואז התגייסה לצה"ל ושירתה כמדריכת איסוף קרבי וכמש"קית קישור לכוחות זרים. לאחר השחרור התגוררה לבדה בתל אביב והשלימה לימודי תואר ראשון בממשל ובדיפלומטיה במרכז הבינתחומי בהרצליה.

בשנת 2017 חזרה לארה"ב וגיבשה עם אביה את הרעיון להקים אתר אינטרנט וחנות לסקס כשר. בינואר האחרון חזרה לישראל, ומאז היא מתגוררת בשכונת כרם התימנים בתל אביב עם חברתה כריסטינה דיקנס, מעצבת אופנה בת גילה, שעלתה אף היא מארה"ב. אחיה של חנה, מנדי (26), עלה לארץ לפני ארבע שנים ומתגורר בירושלים. הוא שירת בפלס"ר 7 בשריון והיום עוסק בכתיבה.

• • •

במשך כמה חודשים הפעילה כל אחת מהן חנות אונליין. חנה מכרה אביזרי מין, וכריסטינה את בגדי הווינטג' שהיא מעצבת. בשלב מסוים החליטו לפתוח חנות יחד, וחנה ממשיכה להפעיל את האתר (kosher.sex).

הן שכרו חנות קטנה ברחוב מונטיפיורי, כמה צעדים מאלנבי, וביצעו כמעט את כל עבודת השיפוץ לבדן: שברו קירות, התקינו רצפת פרקט, הדביקו טפטים, תלו וילונות, התקינו מדפים ושלטים.

רוב המרחב של החנות משמש להצגת הבגדים של כריסטינה, והשאר - לאביזרי המין. "השילוב עובד מצוין", אומרת חנה. "נכנסים לפה יותר בקלות, ניגשים לשאול אותי שאלות, מסתכלים על המוצרים. מי שחולפים בחוץ לא בהכרח מבינים שמדובר גם בחנות סקס.

"חנויות סקס רגילות אפופות לפעמים בבושה, מרתיעות, ומביך להיכנס אליהן. מביך עוד יותר לצאת עם שקית. קניות של אביזרי מין באינטרנט הן לא תמיד מתאימות. למדתי שבהרבה מקרים יש צורך בייעוץ, בהתאמה אישית, בהבנה של הצרכים".

יש הבדל בין מה שאת מוכרת כאן לבין מה שנמכר בחנויות "לא כשרות"?

"אני מוכרת מותגים שאני מייבאת בעצמי, רובם לא נמכרים בישראל. הכל באיכות גבוהה מאוד, מחומרים טבעיים. רוב האביזרים החשמליים לא מופעלים על ידי סוללות, אלא נטענים. אלה מוצרים לשימוש על האיברים הכי רגישים ואינטימיים, לכן אסור להקל ראש באיכות. בנוסף, חשוב לי שלא ייראו וולגריים, בוטים או פאליים מדי. אני שומרת על טעם טוב.

"יש הרבה אנשים שנכנסים לפה, ולוקח להם זמן להבין שמדובר באביזרי מין. ויש כמובן את כל נושא הייעוץ, כולל חומרי קריאה שיש לנו פה, ובהם הספר של אבא שלי".

מה למדת בינתיים על הסקס הישראלי, אם יש דבר כזה בכלל? 

"אני עדיין לא בטוחה אם יש סקס ישראלי", היא צוחקת. "ברור לי שבישראל אנשים מאמינים בנישואים, מחפשים זוגיות, זקוקים למחויבות, רוצים להקים משפחה. החברה הישראלית מסורתית בנוגע לנישואים ודוחפת לזה, אז אני אומרת שחייבים לעזור לישראלים להצליח.

"הרומנטיקה לא התנדפה מחיינו, אבל הסקס גוסס. ואי אפשר לממש רומנטיקה ולהעצים מערכות יחסים בלי סקס. זה מצב מאוד לא טוב, כי אנשים כמהים להיות במערכת יחסים ורוצים שיאהבו אותם באופן בלעדי. להיות עם אדם אחד, להתחייב, לחוש ביטחון אמיתי, להקים משפחה - זה הכי טבעי ואנושי.

"מצד שני, לפי מחקרים חדשים, כשליש מהנישואים ההטרוסקסואליים הם נטולי סקס כמעט לחלוטין. לפחות אחד מתוך שבעה זוגות חי בנישואים שהם sexless. אצל זוגות חד־מיניים המצב לא מזהיר בהרבה.

"המחקרים הראו שאצל זוגות נשואים, שעושים סקס פעם בשבוע, הסקס כולו נמשך במקרה הטוב שבע דקות, כולל המשחק המקדים. אבא שלי צוחק בהרצאות שלו, שבשבע הדקות הללו כלולים גם ניסיונות השכנוע מצד הגבר.

"זוגות ישנים במיטה בכל לילה. הם צופים צפיית בינג' במשך ארבע וחמש שעות. אז סקס של שבע דקות זאת ממש בדיחה. לנשים לוקח זמן להיכנס לאווירה המתאימה. סקס צריך להימשך לפחות חצי שעה, אם לא שעה.

"היה אפשר לשער שצעירים עושים סקס ללא הפסקה. אבל אני חושבת שהבדידות חריפה גם בקרב הגילאים האלה. לא יודעים להתחבר. לא יוצרים קשר ממקום עמוק. לא יודעים להביע את עצמם ואת התשוקות שלהם. לא מכירים את הגוף שלהם ושל השותפים שלהם. זה עצוב. 

"יש תפיסה שגברים הם תוקפניים ומחוספסים יותר, ושקל להם יותר להיות לבד. שמתאים להם יותר סקס מזדמן, להנאה בלבד, ואין להם צורך באינטימיות. אני חושבת שזה בדיוק מה שהופך גברים לשבירים. הם מחונכים לא להראות רגשות, לא לבכות, לא להעז להיות חשופים, כי זה לכאורה נשי וחלש. טעות איומה. גברים זקוקים לחום ולאינטימיות בדיוק כמו נשים. 

"לאינטימיות אמיתית אפשר להגיע רק במונוגמיה, קשר בלעדי בין שני אנשים. זאת הדרך היחידה.

"בתורה, המילה ליחסי מין היא 'ידיעה'. לדעת אישה. מיניות היא בדיוק זה: לדעת את בן או בת הזוג באופן הכי עמוק. כולל כל הצדדים הרגישים, הפגיעים, החבויים. ככל שבני הזוג שוכבים יותר, כך הם לא ישתעממו. להפך, הם ילמדו עוד ועוד זה על זה".

אז את אומרת שגם אחרי 20 שנות נישואים, זה לא הופך לשעמום אחד גדול?

"לא בהכרח. אנחנו משתנים, מתפתחים, לומדים, חווים עוד ועוד חוויות. תמיד יש מה לגלות ואיך לחדש, גם עם אותו בן זוג. אין לזה סוף. אנחנו מציעים לפתוח את הנישואים לשלישייה: אישה, גבר ואביזר מין".

בעודה מדברת, היא מרימה ביד אחת אביזר מין עשוי זכוכית געשית שחורה בשם אובסידיאן, ובידה השנייה אביזר אחר, כפול בגודלו, מאבן רוז קוורץ, 'אבן האהבה'. בתוך מכל זכוכית עגול לצידה ניצב אביזר אחר, אף הוא עשוי אובסידיאן.

"אנחנו מציעים לפתוח את הנישואים לשלישייה: אישה, גבר ואביזר מין". חנה בוטח // צילום: כפיר זיו

"הם נראים עצומים ומבהילים בהתחלה, אבל צריך רק ללמוד איך להשתמש בהם. באביזרים האלה אצורות אנרגיות טובות ומרפאות. אפשר גם לישון איתם, לעסות את הגוף, או לקשט בהם את הבית".

איך אבנים אנרגטיות מתחברות ליהדות?

"אלה חומרים טבעיים ואנרגטיים שמשמשים אלפי שנים בתרבויות שונות. אני לא אומרת שיש בהם כוחות קסם ושצריך לסגוד להם. הכוהנים בבית המקדש לבשו בגדים משובצים 12 אבני חושן, כולל אבן קוורץ שממנה עשוי אביזר המין הזה. כל אחת מהן ייצגה שבט משבטי ישראל. זו היתה דרך לתקשר עם אלוהים, באמצעותן".

• • •

את הסתירות שעשויות להתעורר בין היהדות לבין אביזרי מין פותר הרב בוטח בספרו. למשל, לאוננות של אנשים כשהם לבדם הוא מתנגד, כי היא עלולה לשמש תחליף למגע המיני בזוג. אוננות בצוותא היא סיפור אחר.

לחטא האפשרי שכרוך בהוצאת זרע לבטלה הוא מספק הסבר מפורט: היהדות מתנגדת להרס מכוון של זרע, כמו במשגל נסוג. אבל בשום אופן לא למגע מיני, שמערב שפיכה של זרע, "אבל נעשה לשם עינוג בין הבעל לאישה".

ומה לגבי סקס בין זוגות חד־מיניים? "אני לא מחטטת ושואלת את הקונים עם מי הם עומדים להשתמש באביזרים", חנה מחייכת. "יש פה מוצרים שמתאימים גם לזוגות להט"בים. זה בסדר גמור, ואני חושבת שבנקודה הזאת אבא שלי מתגלה כאדם גדול במיוחד, שמתמקד בהגברת התשוקה והאהבה בעולם.

"כרב אורתודוקסי הוא תומך בדגשים של התורה על יחסים הטרוסקסואליים ונישואים, אבל גם מייעץ הרבה לזוגות חד־מיניים. יש לו אח הומוסקסואל, דוד שלי, שהוא יהודי שומר מצוות שיצא מהארון בגיל 17. הוא התקבל באהבה על ידי האחים שלו ועל ידי אמו, סבתא שלי. סבא שלי פחות ראה את זה בעין יפה". 

lanskinam@gmail.comטעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...