ביום ראשון הקרוב תצא לדרך מכירת המנויים של מכבי ת"א לקראת עונת 2019/20. זו היתה החלטה לא פשוטה עבור הצהובים, שנכון לרגע זה עדיין חוששים שאצטדיון בלומפילד לא יהיה מוכן לפתיחת העונה החדשה, למרות שהעירייה הצהירה כי התאריך הרשמי לפתיחה הוא 24 באוגוסט. האם האוהדים ימשיכו לנדוד לנתניה? האם האלופה תוכל לשחק באירופה בבית האמיתי שלה? ומה עם מצוקת החניה? התשובות, בפנים.
בשנים האחרונות לא קרה שקבוצה התעכבה כל כך הרבה זמן עם פתיחת מכירת המנויים, אבל במקרה של מכבי ת"א, היו לה הרבה סיבות וחששות מדוע לא לעשות את זה: שיווקית, ארגונית, משפטית, ולא פחות חשוב - כלכלית.
במכבי ידעו שאם אין להם תאריך סופי לפתיחת בלומפילד, הם לא יוכלו לשווק מנויים לנתניה במחיר שידרשו עבור מנוי למגרש הביתי המשודרג ביפו. "כשאתה מבקש מאוהד לשלם 1,400 או 1,500 שקלים על מנוי באצטדיון חדש, שכולם רוצים להיות בו, זה הגיוני, אבל לא באצטדיון בנתניה", אמרו אצל האלופה.
ההערכות של אנשי מכבי ת"א מדברות על כך שלבלומפילד הם ימכרו בין 17 ל־20 אלף מנויים העונה. אבל מה יקרה אם האצטדיון לא יהיה מוכן עד למחזור השני, שבו הצהובים צפויים לערוך את משחק הבית הראשון? במועדון מביאים בחשבון את האפשרות הזאת, ולכן ינקטו אמצעי זהירות ויבצעו התניות למנויים בבלומפילד, כך שאם הקבוצה תצטרך להמשיך לשחק תקופה מסוימת בנתניה, בעלי המנויים הקיימים יקבלו עדיפות עד שהמעבר יתאפשר.
אז מה הסיכוי שהאלופה תפתח את העונה בנתניה? תלוי את מי שואלים. בעירייה, כמו גם הגורמים שקשורים לשיפוץ האצטדיון, בטוחים שבלומפילד ייפתח בזמן, בין שבאופן חלקי או מלא. לטענתם, אפילו החשש בנוגע להשתלת הדשא לא קיים, כיוון שיושתל דשא היברידי שכבר נמצא בדרום ת"א. מנגד, הצהובים מעלים חששות נוספים: "גם אם העבודות יסתיימו בזמן, מי יבטיח שיתקבלו האישורים מהמשטרה וממשרד התמ"ת?".
בלומפילד המחודש בשבוע הבא. מכבי ת"א תשחק שם במחזור השני? // צילום: עמי שומן
הדבר היחיד שברור הוא שאת כל משחקי מוקדמות ליגת האלופות (ואם תודח אז גם בליגה האירופית) תערוך מכבי ת"א באצטדיון בנתניה. הצהובים רשמו את המגרש הזה ואת אצטדיון סמי עופר כאופציות שלהם לאירוח משחקיהם באירופה העונה, אבל אם יעפילו לשלב הבתים של ליגת האלופות או של הליגה האירופית ובמקביל בלומפילד ייפתח, הם יוכלו לבקש מאופ"א לעבור למגרש ביפו. במקרה כזה, אופ"א תשלח נציגים שיערכו בדיקה לאצטדיון כדי לאשרו למשחקים. אם מכבי תעפיל לצ'מפיונס ובלומפילד לא יהיה מוכן, היא תארח בסמי עופר, כפי שעשתה בפעם האחרונה שהצליחה להעפיל.
בין שייפתח בזמן ובין שבאיחור, בסופו של דבר בלומפילד ייפתח, ולצד החוויה וההתרגשות מהאצטדיון חדש מצפה לאוהדים סיוט לא קטן בכל הקשור לדרכי ההגעה לאצטדיון. זאת כמובן לאור החסימות בשל העבודות על הרכבת הקלה שמתבצעות באזור, וחניה אפסית לכל מי שיגיע עם רכב. אחד החניונים שהיה באזור נסגר, ולמרות שכמות מקומות הישיבה באצטדיון הכפילה את עצמה - מ־14.5 אלף ליותר מ־29 אלף - לא התווספה אפילו חניה אחת בודדת.
מכבי ת"א זוכה בתואר הראשון של העונה. אז איך האוהדים יגיעו? // צילום: עמי שומן
בעיריית ת"א, שם רוצים לעודד הגעה בתחבורה ציבורית, טוענים כי האוהדים יצטרכו לשנות את מנטליות ההגעה שלהם למגרש, ואולי בעתיד גם יוסיפו שאטלים, אך התוצאה צפויה, בוודאי בחודשים הראשונים: זו עומדת להיות קטסטרופה בכל מה שקשור לנגישות. גורם המעורה בפרטים העריך כי הפקקים לבלומפילד במשחקים מול הקבוצות הגדולות יגיעו ליותר משלוש שעות ואמר בציניות: "האוהדים של מכבי עוד יתגעגעו לפקקים של נתניה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו