צילום: אי.אף.פי // מדונה על במת האירוויזיון

מדונה באירוויזיון: הנורות האדומות האירו בחוזקה עוד קודם המופע

הרבה מאוד ציפיות היו מההופעה של מדונה בישראל • בהקלטה סודית שנשלחה אליי מהחזרות הזהירו אותי מראש, אבל גם אני, שגדלתי על שיריה של הכוכבת ונסעתי לראות הופעות שלה במדינות שונות, לא האמנתי כמה גרוע זה יכול להיות • דעה

03:18, בלילה שבין שישי לשבת, נשלחה אליי הקלטה סודית מתוך החזרות של מדונה. "אתה תהיה בשוק", כתבו לי, אבל גם אני, שגדלתי על שיריה של הכוכבת ונסעתי לראות הופעות שלה בשלוש מדינות שונות, לא האמנתי כמה גרוע זה יכול להיות, ושבעוד חצי יממה זה יהפוך לשיחת היום של אירוויזיון 2019 בארץ ובעולם, ולא במובן החיובי של המילה. 

מדובר בהקלטה של יותר משלוש דקות, שבהן היא שרה את הלהיט "Like a Prayer". לא צריך שמיעה מוזיקלית חדה בשביל לזהות כבר בשניות הראשונות את הזיופים ואי־הדיוקים. לאחר הבירור המתבקש של כל הפרטים ואימות ההקלטה, שחררנו אותה לאוויר באתר "ישראל היום" תחת הכותרת: "תיעוד מביך של מדונה בחזרה לגמר האירוויזיון". 

התגובות היו חלוקות. הגולשים שהזדעזעו מהיכולות הווקאליות והמעריצים שהתאכזבו, אלה שיצאו להגנת הזמרת וטענו כי מדובר בחזרה וכי הזמרת לא השקיעה בשירה במכוון, ואפילו אלה שהלכו קצת רחוק מדי וטענו כי הדלפה של הקלטה זו מביכה דווקא את ישראל ולא את הזמרת. 

בשעות שאחרי התחיל מכבש לחצים מההפקה. "זה מבייש אותנו כהפקה ישראלית", טען אחד מהם. "חזרה זה מקום שמנסים בו דברים", הוסיף. גורם אחר טען כי הופעתה של הזמרת בסכנה, ושייתכן כי הפרסום יוביל לביטולה. בשלב השני נעשו ניסיונות לפנות אלי בעזרת חברים כדי להעלים את הדיווח. הטענה הפעם היתה "היא מאיימת לתבוע" - טענה שכיחה. וככל שהשעות עברו, כך גם ההתנהלות והלחצים גברו ואחר הצהריים איימו לפטר עובד שחשדו בו כמדליף, אף שמעולם לא דיברנו. לסיום, גם שללו את האקרדיטציה שלי למתחם התקשורת בגני התערוכה, כי אולי יש מי שחושב שעיתונאים באירוויזיון מאושרים רק כשהם מפרגנים.

כל זה היה רק הקדמה למבוכה האמיתית. 00:56, שעון ישראל, אז הגיע שיא הערב והכוכבת עלתה לבמה. כבר במשפט הראשון היה ברור שמדובר בשירה בלייב, וללא עזרה בשירה מוקלטת כפי שנהגו רוב משתתפי התחרות. הרבה מאוד זיופים ואי־דיוקים לאורך כל השיר, דומים מאוד לאלה שפרסמנו, ולעיתים אף צורמים יותר. השאלה המתבקשת היא מדוע הפקת התחרות ומנהליה של הזמרת, שהיו אמורים לזהות את הנורה האדומה שנדלקה שעות קודם, לא פעלו כדי למנוע את התקרית?

המעריצים מאוכזבים. מדונה באירוויזיון // צילום: GettyImages

התגובות הקשות ברשת ובתקשורת העולמית לא איחרו להגיע. "מדונה השאירה את מעריצי האירוויזיון מאוכזבים עם הזיופים שלה", נכתב ב"דיילי מייל" הבריטי. "הופעה מייסרת", הוסיפו הקולגות מה"גרדיאן". "מדונה יורדת באופן דרמטי מהבמה בסיום ההופעה האפית שלה באירוויזיון - אבל המעריצים חלוקים", הוסיפו ב"סאן". ב"דר שפיגל" הגרמני נבהלו אף יותר וכתבו "נקודת שפל בקריירה שלה. אולי אפילו הנקודה הסופית" והקולגות ב"דויטשה וולה" הוסיפו: "מדונה גונבת את ההצגה באירוויזיון - מהסיבות הלא נכונות".

הרבה מאוד ציפיות היו מההופעה של מדונה בישראל. נדמה היה שקשה ליפול כשמדובר באחת הכוכבות הגדולות בעולם שתבצע את אחד משירי הפופ הגדולים של כל הזמנים באירוע טלוויזיוני מול 200 מיליון צופים. לא אופתע אם אגלה שהפעם היא זו שהיתה מוכנה לשלם את מיליון וחצי הדולר שהושקעו בהופעה, כדי להעלים אותה.

• למרות ההפסד: ישראל כבר ניצחה בתחרות האירוויזיון

• מרימי: "לא יכולתי שלא להרגיש את האנרגיה המדהימה"

• רוצים להשאר מעודכנים? בואו לאינסטגרם

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו