קוטלר: "שולחים את הילדים לשטחים - והם חוזרים חיות אדם"

מגישת החדשות אושרת קוטלר עוררה סערה לאחר שהתייחסה לחיילי צה"ל בביטוי הקשה • רה"מ נתניהו: גאה בחיילים ואוהב אותם • תמר זנדברג: קוטלר צודקת

אשרת קוטלר // צילום: משה שי // אשרת קוטלר // צילום: משה שי

מגישת החדשות בערוץ 13, אשרת קוטלר, עוררה היום סערה כשאמרה שהשירות הצבאי ביהודה ושומרון הופך את חיילי צה"ל ל"חיות אדם" וכי זה מחירו של הכיבוש.

"שולחים את הילדים לצבא, לשטחים, ומקבלים אותם חיות אדם. זו התוצאה של הכיבוש", אמרה קוטלר במהלך שידורי ערוץ 13. הדברים חוללו סערה מידית ורבים במערכת הפוליטית הגיבו בזעם.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כתב ברשת החברתית פייסבוק כי: "אני גאה בחיילי צה״ל ואוהב אותם מאוד. דבריה של אושרת קוטלר ראויים לכל גינוי"
 

שר החינוך בנט כתב פוסט נחרץ בנושא בו נכתב כי: "אושרת קוטלר, תתביישי. חיילי צה"ל מוסרים את נפשם כדי שאת תוכלי לישון בשקט. חיות אדם אלו המחבלים שרוצחים ילדים במיטתם, נערה שהולכת לטיול או משפחה שלמה שנוסעת בכביש. חיילי צה"ל הם הילדים שלנו, העוצמה שלנו. שתפו ופנו כעת להחדשות 13 בדרישה: תתנצלו מיד".

מפלגת ״הימין החדש״ הודיעה כי תפנה מחר ליועץ המשפטי לממשלה, ד״ר אביחי מנדלבליט, בבקשה להעמידה לדין על פי סעיף 4 לחוק איסור לשון הרע.

חברת הכנסת תמר זנדברג, יו"ר מרצ, נחלצה להגנתה של קוטלר נחלצה להגנתה של המגישה וכתבה כי: "כמה עלובה ועם זאת צפויה ההתנפלות על דברים צודקים של קוטלר. לא רוצים מציאות של כיבוש ואלימות? צריך לשנות אותה. לעצום עיניים ואז להתלהם על השליח זה לא הפיתרון".

מערוץ 13 נמסר כי: "אושרת קוטלר היא עיתונאית דעתנית, שמביעה את דעותיה מעת לעת, כמו גם עיתונאים אחרים במערכת שמחזיקים בדעות אחרות. אושרת הביעה את דעתה האישית בלבד.

לקראת סיום התוכנית ובעקבות שטף התגובות הזועמות שהגיעו לחדשות 13, הבהירה קוטלר את דבריה וניסתה לרכך במעט את הסערה שיצרה: "ילדיי שלי, וגם חבריהם, כולם לוחמים קרביים בשטחים. כבר הרבה שנים, גם חבריי", אמרה. "הביקורת שלי הופנתה אך ורק כלפי אותם חיילים שהשליטה שלנו על הפלסטינים בשטחים הביאה אותם לפגוע בחפים מפשע. רק אוסיף שמי שבאמת הקשיב לדברי ולא רץ להתלהם עלי ברשת, בפתיח לכתבה, הבין שאני בכלל בעד להקל בעונשם של החיילים הנאשמים, שכן אנחנו שלחנו אותם למציאות הבלתי אפשרית הזו. טוב לכם?"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר