חברת התעופה השנייה בגודלה בישראל, ארקיע, מרחיבה את פעילותה והפעם עם יעדים חדשים ומפתיעים - גואה וקוצ'ין בהודו, במחיר של החל מ-249 דולר לכיוון. ארקיע תטוס להודו במטוסי האיירבאס 321 neo החדשים של החברה, המכילים כ-220 מושבים ומערכות בידור מתקדמות. במהלך השנה הבאה צפויה החברה לקבל את מטוסי האיירבאס 330 שלה, שצפויים לשרת את החברה בטיסות רחוקות ליעדים במזרח ובאמריקה.
טיסות ארקיע להודו יארכו כ-7 שעות, ויתבצעו במתכונת של שירות מלא הכולל כבודה, ארוחה וכל מה שהתרגלתם לקבל בטיסות ארוכות שאינן במתכונת לואו-קוסט. הטיסות יחלו לפעול כבר בחודש ספטמבר השנה. הטיסות יפעלו לאורך כל השנה, מלבד בקיץ הישראלי - עונת המונסונים בהודו. הטיסות לגואה יפעלו אחת לשבוע בימי שלישי והטיסות לקוצ'ין יתבצעו פעמיים בשבוע.
הקרב על הטיסות להודו מתרחב כעת, לאחר שחברת אייר אינדיה החלה לפעול בישראל. אייר אינדיה מורשית לטוס מעל שמי סעודיה, עובדה שמקצרת את זמן הטיסה, מוזילה עלויות ומהווה תחרות לחברות הישראליות שלא יכולות ליהנות מאותה הטבה. באל-על ניסו בזמנו למנוע את המהלך, בשל חוסר שוויון, אך החברה ההודית ממשיכה לטוס מישראל להודו ובחזרה מעל שמי סעודיה.
הטיסה החדשה של ארקיע היא ללא ספק בשורה גדולה עבור התייר הישראלי, שמקבל אפשרות נוספת לחופשה באחת המדינות המסקרנות בעולם. עד כה, מי שרצה להגיע לגואה או לקוצ'ין נאלץ לבצע טיסות המשך, אך כעת יוכלו המטיילים הישראלים להגיע ישירות ליעדים המסקרנים בלי לעבור דרך דלהי או מומביי.
במהלך שנת 2019 צפויה החברה לקבל את מטוסי האמבראייר E-195 החדשים שלה, מטוס חדיש של יצרנית המטוסים הברזילאית, שאמור לשמש את החברה בטיסות קצרות טווח ליעדי אירופיים. מדובר בדגם מתקדם של החברה, שנחשב להצלחה מאז טיסת הבכורה שלו.
לדברי מנכ"ל קבוצת ארקיע, ניר דגן, "הודו, מדינת קרלה והיעדים שבחרנו לפתוח, היו זה שנים חלום של ישראלים משלל גווני הקשת התיירותית. שילוב של טבע, מסורת יהודית, חופים לבנים, מסיבות וחופש באתרי נופש מפנקים. אנו גאים להפעיל את הדור החדיש ביותר של מטוסי הנוסעים לטובת לקוחותינו, ולאפשר סוף-סוף גישה ישירה ליעדים מועדפים ובמחירים שווים לכל נפש".
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי הסכם השמיים הפתוחים השפיע באופן רוחבי על פיתוח הקווים לישראל, הן מאירופה והן מהמזרח. לדבריו, פתיחת קו של ארקיע להודו מאפשרת תחרות על כיס הצרכן. ארקיע מצטרפת לחברות תעופה נוספות למזרח כמו קתאי פסיפיק, אייר אינדיה ועוד. כניסתה של חברת ארקיע לתחרות בקו להודו מבוצעת במסגרת רפורמת השמיים הפתוחים, ותביא לגידול משמעותי במספר הנוסעים ולהוזלה של תעריפי הטיסה.
לדבריו, "הודו היא אחד היעדים המועדפים כיום על הנוסעים הישראלים והצטרפותה של ארקיע כמוביל נקוב בקו, מרחיבה את התחרות בשוק התעופה ומוזילה את המחירים לצרכן. הסכם השמיים הפתוחים הוא אחד המהפכות הצרכניות החברתיות הגדולות של השנים האחרונות, שממנה מרוויח הציבור בישראל".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו