הצוללת החדשה תיקרא "אח"י דרקון"

לאחר שמשפחות החללים התנגדו לשם "דקר" מחשש ליצירת בלבול עם הצוללת שטבעה, לקח לחיל הים חמש שנים תמימות למצוא שם חדש לצוללת המתקדמת

הצוללת החדשה תיקרא אח"י דרקון // צילום: קוקו

מפקד זרוע הים, האלוף אלי שרביט, הודיע היום (רביעי) כי הצוללת השישית שתיקלט בזרוע הים בתחילת העשור הבא תקרא אח"י דרקון, על שם דג המעמקים הטורף דרקון, שבשמו מובאות כל אותיות ה"דקר". 

שם הצוללת נקבע לאחר הליך מסודר, שבו נקבע בנוסף כי שם דגם צוללות העתיד של הזרוע יקרא "דקר", שם המנציח באופן ראוי את זכר לוחמיה של אח"י דקר. הצוללת השישית אח"י דרקון, תהיה אבטיפוס לדגם דור הצוללות הבא, הדגם המתקדם ביותר שיהיה בשירות זרוע הים בעשר השנים הבאות. 

העבודה על הצוללת החדשה, אח"י דרקון // צילום: דובר צה"ל

מפקד זרוע הים אמר כי "לוחמי שייטת שבע משמרים יומם וליל את יציבותנו הביטחונית, במקצועיות ללא רבב, תחכום, מסירות וחשיבה מתמדת. בפעילותם על גבי צוללות העתיד של מדינת ישראל יספקו זווית מבצעית ייחודית ואסטרטגית, חיונית מאין כמותה, להגנת מדינת ישראל״.

תהליך בחירת שם הצוללת נמשך מעל חמש שנים, במסגרתו שונה של הצוללת מדקר, בגלל מחלוקת בקרב בני משפחות חללי הצוללת שטבעה בשנת 1968, שנחשפה לראשונה ב"ישראל היום". לאחר בחינה מחדש, החליט מפקד זרוע הים שלא לקרוא לצוללת בשם זה, ושזה יהיה שם הדגם של הצוללות שילוו את זרוע הים בעשרות השנים הבאות. 

השם דרקון הוא על שם דג הדרקון, שממשיך את שמות הצוללות רהב ותנין, כשמות המתארים חיות ימיות מרשימות. בנוסף, הוא מתבסס על השם דרקון ים, שנמצא במאגר השמות של מפקד שייטת הצוללות הראשון, סגן אלוף יוסף דרור ז"ל. השם מבטא כוח ומבצעיות התואמים את אופי פעילות השייטת וילווה את הצוללת במהלך הפעילות המבצעית הרבה הצפויה לה בשנים הבאות. בנוסף, הוחלט כי האות הראשונה של כלל הצוללות מדגם ״דקר״ (DAKAR CLASS) תהיה האות ד׳, כמקובל בקרב ציים נוספים בעולם.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר