צילום: //

כיצד סרטוני הוידאו שמתנגנים בפיד, הפכו לכלי השיווק החזק בעולם?

ענקיות האינטרנט מתעדפות סרטוני וידאו, וזה משפיע על הפיד של כולנו ועל עולם הפרסום. ראיון מיוחד עם רעות ואלעד לוין, זוג יוצרים, בעלי סטודיו מרימיקס להפקת סרטונים

אם גללת בפיד לאחרונה, וממש לא משנה באיזו פלטפורמה, הסרטונים כבר מתנגנים לבד.

ודאי שאלתם את עצמכם למה אתם רואים יותר ויותר וידאו בפיד? זה בגלל שפייסבוק שינתה את האלגוריתם שלה והחלה לתעדף סרטונים.

לגולשים מוצגות יותר מודעות הכוללות סרטונים, כאשר הסרטון הבא כבר מוצג באופן אוטומטי. בצורה הזו הגולש מתפתה להמשיך בצפיה וכך שוהה זמן רב יותר באפליקציה.

השינוי בהעדפת וידאו לא חל רק על פייסבוק והוא קיים גם ברשתות חברתיות נוספות, כמו לינקדאין וטוויטר, שהחלו לתעדף וידאו. אפילו אמזון החלה לאמץ את השינוי שבסופו מוצרים המוצגים בסרטוני וידאו יקבלו יותר חשיפה.

על פי מחקר שביצעה חברת סיסקו 80% מתעבורת האינטרנט עד 2021 תהיה וידאו, מפרסמים שרוצים לפרסם בהצלחה פונים גם הם לאותו כיוון. התוכן נעשה איכותי יותר ומעניק ערך מוסף לגולש, מגביר את התחרות בתחום והמפרסמים מתחילים להשקיע יותר ויותר בהפקות הוידאו שלהם.

 

חלק נכבד מהסרטונים שאתם רואים היום, מייצרים הזוג לוין. מזה כעשור הם פועלים בתחום, כותבים, מצלמים, מקליטים, עורכים ומפיקים, את מרימיקס הם הקימו לפני כ-7 שנים, הם זוג ליצירה וזוג לחיים.

לרוב תמצאו אותם מסתובבים עם מצלמות בחברות הייטק ועסקים שונים ,מבין לקוחותיהם נמנים החברות המובילות בישראל ביינהם קליק טייל, בזק, פלאפון, לובינסקי פג׳ו סיטרואן, דביק, חילן, ורינט, קשרי תעופה, תגלית ועוד.

“התחלנו כעסק קטן בקראוון בכפר מעש, שם הכל התחיל. כיום יש לנו אולפנים במושב משמר השבעה, בהם עמדות עריכה, אולפן הקלטות, גרין סקרין, עמדת פוסט ואפטר אפקטס, ציוד צילום קולנועי, מחלקת קראטיב וצוות צילום והפקה בשטח, יש לנו שותפי תוכן, פרזנטורים, שחקנים וקריינים, ושותפי הפקה נוספים המשמשים זרועות שלנו בהפקות יותר גדולות ומורכבות . אבל לפני הכל, זה תמיד אני ואלעד, אנחנו מעורבים בכל פרויקט מהמילה הראשונה בתסריט ועד הפריים האחרון בסרט. זה חשוב לנו, זה מי שאנחנו.   מספרת רעות".

אלעד מוסיף,

“כשהקמנו את מרימיקס ב-2012, הפקת פרסומות הייתה שייכת לחברות הגדולות, למפרסמים בעלי הון, רצינו ליצור מודל שיאפשר לעסקים קטנים וגדולים להפיק סרטונים ברמה של הפרסומות שהם רואים בערוץ 2. יצרנו מקום בו הכל קורה תחת קורת גג אחת מה שמאפשר לנו להפיק תכנים במהירות וללא פשרות על איכות . אנחנו עושים סרטונים היום לחברות הייטק, מפעלים, יצרנים, חברות סטארטאפ, חברות תקשורת ומובייל וחברות פרסום, אך גם עסקים קטנים כמו קואצ׳ר בתחילת דרכו או קונדיטוריה מדליקה, ימצאו אצלנו מענה.

מאיפה נולד השם מרימיקס?

"רעות ואני הכרנו לראשונה באולפן בתל אביב, אני הפקתי אלבום באותה תקופה והיא הייתה יוצרת וצלמת. כשהתחלנו לעבוד ביחד כל דבר שעשינו במשותף פשוט הפך לטוב יותר. השלם גדול מסך חלקיו כמו שאומרים. פתחנו את האולפן וקראנו לו מרימיקס,שילוב של יוצרים… כמה חודשים אחר כך התחתנו אז אפשר לומר שהשם ניבא את הבאות :)"  מספר אלעד.

ישבנו לשיחה צפופה עם רעות ואלעד,

 וקיבלנו מהם מספר טיפים שיסייעו לכם להפיק וידאו איכותי שיגיע לקהלים מגוונים.

אז מה אתם מציעים היום, כשכולם רוצים לדבר וידאו איפה הם צריכים להתחיל?

אלעד: "העידן בו אתה מקליק על סרטון תדמית ומספרים לך על הסבא שהקים את המפעל ב1890 נגמר.

גם כשחברות פונות אלינו בבקשה לסרטון תדמית, אנחנו תמיד ממליצים לגזור ממנו נגזרות קצרות ולהפוך אותם לסרטוני שיווק קצרים, לפרסומות. אנחנו מאמינים מאוד בסרטונים קצרים ואפקטיביים, הגישה היא לא לפתוח ברז כיבוי אש, אלא להשתמש בטפטפות. כשלקוחות נחשפים למוצר שלך כל פעם קצת, גם אם הם לא ביצעו רכישה,אתה נכנסת לתודעה שלהם,

זה כמו שאתה נוסע בכביש וכל 100 מ׳ יש שלט "פרחים", בפעם הראשונה אין סיכוי שתעצור כי מה אתה צריך פרחים... בפעם החמישית שתראה את השלט אתה כבר תאט ותחפש חניה כי כשראית את השלט הרביעי עלתה מחשבה בראשך שיהיה נחמד להביא לאמא פרחים בערב חג.

מה גם שערך המותג שלך מתחיל לעלות בעיני הלקוחות הפוטנציאלים שלך, זה בדרך כלל קורה באופן לא מודע.

רעות: "אנשים חושבים שאם הם צילמו סרטון והעלו אותו לפייסבוק הם עשו את העבודה. הם משקיעים כסף רב בסרטון איכותי, יושבים ומחכים לתוצאות. צריך להבין שהפקת סרטון איכותי היא צעד חשוב בדרך לקידום העסק, אבל חשוב עוד יותר ליצור קמפיין שלם שיקדם את הסרטון ויביא לקוחות פוטנציאלים".

דוגמא מאוד יפה היא סדרת הסרטונים שיצרנו ל"מילס", מזון כלבים באריזות קטנות לפי משקל הכלב, הסרטון הראשון עלה לאוויר בקבוצת בדיקה בפייסבוק, עדיין ללא קידום ממומן, בתוך שעות במטה החברה הופצצו במיילים, הזמנות וטלפונים. כשהסרטון השני עלה, בתוך יומיים חוסל המלאי בארץ והוזמנה סחורה חדשה מאירופה בנפח של 5 טון. זה כוחו של קמפיין וידאו איכותי.

  1. אנחנו ממליצים להפיק “טיים ליין” הכולל מספר סרטונים, כך תיווצר אצל הצופה ההרגשה שהוא עבר דרך יחד איתכם. באמצעות קמפיין שלם תשיגו שני דברים מרכזיים. ראשית, יווצר חיבור עמוק יותר של הצופה למוצר שלכם, אחרי שצפה בסדרה של סרטונים לאורך זמן. שנית, פייסבוק תעדיף להציג את המודעות שלכם, כיוון שהן גורמות לצופים להישאר זמן רב יותר באפליקציה – כך תשיגו חשיפה רחבה יותר.

דוגמא מאוד יפה לכך היא חברת אפרייט הישראלית, יש להם מוצר מעולה, גאדג׳ט ששומר על גב זקוף כשעובדים מול המחשב. הם פנו אלינו במסגרת קמפיין וידאו 2018, השנה שבה מוצרי החברה נכנסו לחנויות אפל בארה"ב והציפיה הייתה אדירה. לקחנו בעצם עשרות עדויות מצולמות ממובילי דעת קהל בארה"ב שניסו את המוצר במשך שבוע, אחת מהן הייתה בלוגרית מובילה בארה"ב, לקחנו 10 דק׳ וידאו שהיא צילמה והפכנו אותם לדקה אחת של מסרים מדוייקים. נכון לעכשיו הסרטון עומד על 4.5 מליון צפיות בדף הפייסבוק של החברה, סרטון שייצר הצלחה אדירה.

  1. יום צילומים יכול להיות ארוך- תנהגו בחכמה

יום צילומים הוא עניין מורכב שדורש המון הכנה לוגיסטית וגם תקציב לא מבוטל. כדאי להוציא מהיום הזה כמה שיותר, לתכנן מראש בדיוק את הסרטונים שאתם רוצים להפיק, לרוב ניתן ביום צילום אחד להפיק חומרים למספר סרטונים. בכך גם תחסכו עלויות הפקה לימי צילום נוספים ותוכלו ליצור קמפיין אפקטיבי שרץ לאורך זמן.

  1. וידאו מקצועי מעלה את ערך המותג

בעידן הסמארטפון והאינסטגרם כל אחד יכול לצלם סרטון ולהעלות אותו לרשתות החברתיות. נכון, אפשר לייצר סרטון מוצלח בצורה כזו, אבל סרטון מקצועי ומושקע יעלה את ערך המותג ויביא תוצאות טובות יותר. איכות הצילום, תאורה, סאונד ופרופס מגוונים יכולים להיות הפלוסים שיעשו את ההבדל בין עוד וידאו, לוידאו שייצור באזז.

תבדקו את זה בעצמכם, נכנסתם לאתר לרכוש מוצר או שירות, האתר נראה רע, עולה לאט ובעמוד הראשי סוג של מצגת גרועה עם הסבר על המוצר.

עכשיו דמיינו שנכסתם לאתר המוכר את אותו המוצר, האתר נראה מדהים ובעמוד הבית סרטון תדמית או סרטון שיווקי כייפי שעשוי היטב המציג בצורה מקצועית את יתרונות המוצר.  איפה אתם מבצעים את הרכישה?

  1. אתם רוצים שהצופה יהפוך ללקוח – ספקו לו ערך מוסף

ספקו ערך לצופים והעוקבים שלכם. זו כנראה העצה הטובה ביותר שאנחנו יכולים לתת, והיא רלוונטית גם לסוגי תוכן אחרים. עולם השיווק עובר מהפכה, ובמקום לומר לצרכן “בוא תקנה ממני”, אנחנו רוצים לומר “בוא אנחנו רוצים לתת לך”. זה מצב שכולם זוכים בו, הצופה מקבל תוכן איכותי ובעל ערך עבורו וזה מוביל להמרות יותר איכותיות.

  1. וידאו שווה הצלחה. אל תחשבו על הפקת וידאו לעסק שלכם כהוצאה , חישבו על זה כהשקעה.

וידאו טוב זה נכס, זה נדל"ן ויזואלי שנושא תשואות לאורך זמן.

בתיק העבודות שלנו כבר ישנם לא מעט סרטוני מימון המונים, האחרון שבהם הוא פרוייקט "בג׳ין", כלי נגינה חדש פרי יצירתו של אורטל פלג, מוסיקאי מוכשר שהמציא כלי נגינה מדהים, יצאנו יחד להפקה וצילמנו סרט מימון המונים יחד עם חברת שוף שעשו את החיבור והיו אמונים על הקריאייטיב והתסריט. כולנו יחד חגגנו בערב ההשקה של הסרטון כאשר הפרויקט עלה לאויר. קמנו בבוקר לגלות שבפחות מ 24 שעות גיוס ההמונים הגיע ליעד באתר אינדיגוגו. נכון להיום הם גייסו חצי מליון שח.  אז נגיד את זה שוב וידאו זה הצלחה. ואנחנו גאים להיות שותפים למסע ולקחת חלק בכל הצלחה כזאת.

  1. השניות הראשונות

במרימיקס אנחנו קוראים להם PRIME 8, אלו הם 8 השניות הראשונות, הפריים טיים של הסרטון, בהם הדבר החשוב ביותר הוא קודם כל חשיפת המותג, כלומר אפילו אם הצופה נטש את הסרטון באופן מודע, לפחות הוא נשאר עם המותג בתת מודע. בהנחיות האחרונות שקיבלנו מאחד העמודים המצליחים בעולם בפייסבוק- 9GAG ,מבקשים שהמותג יחשף ב3 השניות הראשונות. אם לפני 3 שנים היינו פותחים סרטון עם לוגו בתלת מימד של החברה, היום אנחנו נשמור על זה במקרה הטוב לסוף הסרטון וזה יגיע עם הנעה לפעולה מה שמוביל אותנו לשורה התחתונה..

  1. השורה התחתונה. הנעה לפעולה

מה אתם רוצים שהסרטון יעשה? או יותר נכון מה אתם רוצים שהצופה יעשה ?

סרטוני שיווק במדיה הדיגטלית, חייביים להניע לפעולה! נקודה. אנחנו רוצים לומר לצופה, תלחץ כאן, תקליק פה, תתקשר אלינו, תצטרף אלינו, תעשה משהו!

סרטונים שלא מניעים לפעולה מייצרים פחות המרות. פחות הנעה לפעולה.

וכאן שוב אנחנו חוזרים לעניין הערכים, אם נשלב את הקריאה לפעולה בערך, נכפיל את ההמרות ,

אנחנו מניעים לפעולה בכך שאנחנו נותנים משהו לצופה בתמורה, והיא לא בהכרח צריכה להיות כספית או חומרית אם תרצו. גם לתת טיפ או להעביר ידע זו תמורה רבת ערך.

אז לסיכום, תנו לנו את האני מאמין שלכם במשפט אחד,

“אנחנו מייצרים הצלחה לעסקים באמצעות סרטוני וידאו. אנחנו יוצרים מתוך יחס אישי והבנה של הלקוח וקהלי היעד אליהם הוא פונה,  מהרעיון ועד המוצר הסופי, אנחנו שם. כותבים, מפיקים, מצלמים ועורכים”.

את הקטלוג המלא של סרטוני התדמית והשיווק של מרימיקס, זוג יוצרים.

תוכלו למצוא באתר של סטודיו מרימיקס  http://marimix.net/

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...