קורולה חדשה אצלנו בתחילת 2019

טויוטה חושפת את גרסת הסדאן של הקורולה החדשה, עם יחידת הנעה היברידית, שיפור מערך המתלים ועדכונים טכנולוגיים • אצלנו בתחילת 2019

זוהי הקורולה סדאן החדשה // צילום: יחסי ציבור

תכירו, זו טויוטה קורולה החדשה. ואם לדייק, גרסת הסדאן הרלוונטית לשוק המקומי, של הדור ה-12 של הקורולה. בטויוטה לא מקלים ראש במכונית הזו, שנמכרה לאורך דורותיה בלמעלה מ-45 מיליון יחידות ונחשבת למצליחה גם במונחים מקומיים. הדור החדש של הקורולה סדאן, יגיע לישראל מהמפעל הטורקי של טויוטה, במהלך הרבעון הראשון של 2019.

טויוטה קורולה החדשה מבוססת על הפלטפורמה הגלובלית של טויוטה. עיקר הבשורה כאן היא יחידת הנעה היברידית חדשה - לראשונה בדגם סדאן המיועד לשוק האירופאי בקורולה. זוהי מערכת ההנעה שאפשר למצוא גם בפריוס והיא מבוסס על מנוע 1.8 ל' המשולב במנוע חשמלי עם הספק של 122 כ"ס.

הקורולה סדאן תמשיך להימכר גם עם מערכת הנעה קונבנציונלית, הכוללת מנוע אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר עם 132 כ"ס. הביצועים של שתי הגרסאות דומים - ההיברידית תאיץ ל-100 קמ"ש (לדוגמה) תוך 10.9 ש' בזמן שדגם ה-1.6 ישלים את המיאוץ הקלאסי תוך 11 שניות.

מעבר למראה החדש, בטויוטה מספרים שהקורולה החדשה אמורה להציג קפיצת מדרגה בכל הקשור לנוחות ולניהוג. הדרך לשם עוברת במרכב קשיח יותר בכ-60 אחוזים לעומת הדור הקודם,  במרכז כובד נמוך יותר ומערך מתלים ששודרג. הקורולה החדשה תיוצר עם התראת התנגשות (כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים ביום ובלילה), בקרת שיוט אדפטיבית, התראה ותיקון סטייה מהנתיב, מערכת שמירה על הנתיב ועוד.

מעבר לזה מבטיחים בטויוטה איכות משודרגת בתא הנוסעים וגם אביזרי נוחות ותפעול מתקדמים. בין השאר הם מציינים משטח טעינה אלחוטי לטלפון, מסך מולטימדיה (12 אינץ') עם מתגים נפרדים לתפעול אינטואיטיבי, לוח מחוונים מוקרן (בגודל 7 אינץ') ותצוגה עילית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר