חברת שטראוס נכנסת לקטגוריית הארוחות המוכנות עם סדרת ארוחות בשם Eat Good.
לאחר פיתוח של שלוש שנים בתחום המזון הטרי, משיקה החברה ארוחות מוכנות מצוננות, המוכנות תוך שתי דקות חימום במיקרוגל. הסדרה כוללת ארבע ארוחות מאוזנות צמחוניות ללא חומרים משמרים. כל ארוחה כוללת: פחמימה, חלבון צמחי בכמות של 15-20 גרם וירקות.
הארוחות המוצעות הינן: נודלס בסגנון בנגקוק, פוזילי פונגי, מוקפץ בסגנון אסיאתי ושווארמה צמחונית. מחיר מנה יעמוד על 15 – 17 שקלים ל 300 גרם.
טעמנו את המוצרים בחשש מסוים, כי אוכל מוכן שקונים בסופר אף פעם לא היה טעים לנו. מכאן ההפתעה הגדולה שחיכתה לנו עם הטעימה של המוצרים. הטעמים מאוזנים והארוחה טעימה מאד, אין הרגשה של חומרים משמרים עם טעם לוואי נלווה, המוצר קיבל ציון גבוה אצל כל הטועמים שניסו את המוצרים, גם בקרב הטועמים שאינם צמחוניים.
הארוחות פותחו על ידי שף שטראוס, יניב גור אריה, וצוות הפיתוח של חטיבת מזון טרי של שטראוס ובפיקוח תזונאית, כשהייצור מתבצע באמצעות חברת "מבושלת". בשלב הראשון ההשקה תהיה ברשת שופרסל, ובהמשך יכנסו המוצרים גם לרשתות נוספות. בהמשך צפויה EAT GOOD להשיק מוצרים נוספים בסדרה בטעמים ובפורמטים חדשים
בשטראוס אומרים כי הסדרה נותנת מענה לצרכי הצרכנים. לדבריהם, הצרכנים מחפשים אוכל בריא יותר, אוכלים פחות בשר ומחפשים נוחות, כל אלה מבלי להתפשר על הטעם והחוויה. שוק תחליפי הבשר העולמי במגמת צמיחה וצפוי להמשיך ולצמוח ב-8.4% בתקופה שבין 2014-2020, כשנוחות ובריאות הם מנועי צמיחה לשנים הבאות. שוק הארוחות המוכנות הגלובלי צפוי להמשיך לצמוח גם בשנים הבאות ב-10.6%.
לדברי יפתח עצמון, מנכ"ל חטיבת מזון טרי בחברת שטראוס: "מדובר בפתרון נהדר ונוח למי שאין לו זמן ורוצה ארוחה מאוזנת ללא חומרים משמרים. העולם כבר מזמן שם, שוק הארוחות המוכנות צומח מאד בעולם, מדובר בצמיחה של 10% בשנה וזה צפוי עוד לגדול".
לשאלה האם הישראלים אינם נרתעים מאכילת מזון מוכן ענה עצמון: "יש רתיעה כלשהי מאכיל ארוחת מוכנות, ולכן האתגר שלנו הוא להראות שיש לנו פתרון מצוין וטעים. רובינו אכלנו חמגשיות בצבא ולא היה לנו טעים, כך שחובת ההוכחה היא עלינו".
עצמון מוסיף, "האתגר הראשוני של המותג זה ליצור את המודעות ואת ההתנסות. חשבנו על הכל, כולל הגביע שהוא הרבה יותר נוח ממגש רגיל. לקח לנו שלוש שנים לפתח את המוצר כי רצינו להציע ארוחה מאוזנת שתכלול חלבונים מהצומח, וירקות. את התהליך ליוו דיאטניות על מנת שזו תהיה ארוחה מזינה. כל מנה מכילה 15-20 גרם חלבון ו 5% שומן. מבחינת קלוריות כל ארוחה מכילה בין 315-360 קלוריות".
באשר לטעמים אומר עצמון: "מבחינתנו מדובר במנות שפונות למכנה המשותף הרחב ביותר של החך הישראלי. אנחנו מפתחים טעמים נוספים, חלקם עתידים להיכנס בהמשך כשנתרחב עם הקטגוריה. ארוחה מאוזנת וחלבון הם חלק מסל שלם של עקרונות שילוו את המותג קדימה. אנחנו מאמינים שתוך שנה – שנתיים יהיה אפשר להביא את העולם הזה למכירות של 20-30 מיליון שקלים. אנחנו מתחילים להציע את המוצרים ברשת שופרסל, שם יש את התשתית של המקררים ונתרחב ליתר הרשתות".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו