נסרין קדרי | צילום: קוקו

הרב של נסרין קדרי מגיב לראשונה: "מאחל לה בהצלחה"

הזמרת המפורסמת התגיירה באמצעות בית דין פרטי • הרב דודו דרעי סירב למסור פרטים נוספים • האם הגיור יתקבל על ידי הרבנות הראשית?

הרב דודו דרעי, שליווה יחד עם רעייתו את הזמרת נסרין קדרי בתהליך הגיור שעברה ושהשלימה לאחרונה מגיב לראשונה לפרסומים. בשיחה קצרה עם "ישראל היום" מארצות הברית אישר הרב דרעי כי ליווה את קדרי, אולם סירב למסור פרטים נוספים לגבי אופי הגיור והיכן בוצע. "אני מאחל לה בהצלחה", אמר הרב. כשנשאל האם הגיור נעשה בבית דין פרטי מסר כי אינו מעוניין להגיב.

קדרי, ערבייה מוסלמית מחיפה, התפרסמה כשזכתה בתוכנית "אייל קורא לך". לפני מספר שנים היא הצהירה שהיא מעוניינת להתגייר, זאת בעקבות מערכת יחסים בת יותר מעשור עם אביעזר בן מוחא.

לפני כשנה ביטלו השניים את האירוסים, אולם קדרי המשיכה בהליך הגיור בליווי הרב דרעי. בסוף השבוע סיימה את התהליך, ככל הנראה באמצעות בית דין עצמאי, בטקס בכותל המערבי בירושלים, טבילה במקווה וארוחת צהריים, וכעת תיקרא "ברכה", זאת למרות שסביר להניח שמשיך להיקרא בשם המקורי שלה. מנציגיה של קדרי נמסר בתגובה לפניית "ישראל היום" אמש "אין תגובה".

למרות שגיורה של קדרי נעשה על פי הפרסומים לפי ההלכה, הוא לא צפוי להיות מוכר על ידי הרבנות ומשרד הפנים, כך שעל פי רשויות המדינה היא תישאר מוסלמית. אם תביא לעולם ילדים ואלו ירצו להתחתן במדינת ישראל, יאלצו ברבנות הראשית להתמודד עם השאלה האם הם אכן יהודים.

בשנים האחרונות מתנהל דיון חריף בין הרבנות הראשית לגופים עצמאיים שמעוניינים לבצע גיורים פרטיים. לפני מספר שנים הוקם בית הדין הפרטי "גיור כהלכה" על ידי רבנים בולטים בציונות הדתית, אך אלו כרגע לא מוכרים במדינת ישראל באופן רשמי. במקביל ישנם מספר בתי דין פרטיים נוספים במגזר הדתי והחרדי.

מי שבחרו לתקוף כבר אתמול את קדרי על גיורה היו אנשי ארגון "להב"ה" והעומד בראשה בנצי גופשטיין. לטענתם, הגיור שלו אין תוקף להגדרתם נעשה מכיוון שהיא יוצאת עם אחד ממשתתפי הלהקה שלה וכדי לרצות אותו היא ערכה גיור פיקטיבי. "אנו מקבלים בשמחה ובאהבה כל גר שמתגייר גיור אמיתי אבל אסור לתת יד לגיורים פיראטיים שאין להם ולהלכה שום דבר משותף", אמר גופשטיין.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו