קיה מתחילה לשווק בישראל את הסטוניק, רכב הפנאי הקטן החדש של החברה. הסטוניק מבוסס על פלטפורמת הקיה ריו ומגיע אלינו כשנה לאחר שהוצג מעבר לים.
הסטוניק מגיע אלינו עם שתי יחידות הנעה, האחת מוכרת והשניה חדשה לחלוטין. הראשונה כוללת את מנוע ה-1.4 ליטר המוכר, עם הספק העומד על 100 כ"ס שמועבר לתיבה אוטומטית פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה. הדגם האמור, מאיץ ל-100 קמ"ש מעמידה תוך 13.8 שניות בדרך למהירות מרבית בת 173 קמ"ש. צריכת הדלק הרשמית המשולבת עומדת כאן על 13.5 ק"מ/לליטר.
יחידת ההנעה השנייה מודרנית יותר, ומתבססת על מנוע מוגדש-טורבו בעל 3 צילינדרים בן ליטר אחד, המפיק 120 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית כפולת-מצמדים בעלת 7 יחסי העברה. הנתונים כאן מרשימים משמעותית, עם תאוצה ל-100 קמ"ש מעמידה תוך 10.8 שניות, מהירות מירבית בת 185 קמ"ש וצריכת דלק רשמית ממוצעת של 19.2 ק"מ/לליטר.
מתחת לספורטאז'. קיה סטוניק // צילום: יחסי ציבור
גירסת הבסיס של הסטוניק נקראת אורבן והיא מגיעה עם מנוע ה-1.4 ליטר בלבד. היא מגיעה עם צבע אחיד למרכב, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 7 אינץ', קישוריות מלאה לסלולרי, מצלמת נסיעה לאחור, קיפול מראות חשמלי, בקרת שיוט ועוד. חשובים יותר הם אביזרי הבטיחות המקוריים כאן הכוללים בין השאר, יכולת בלימה אוטונומית ושמירה אקטיבית על הנתיב.
מעל לגרסת הבסיס נמצאת ה-EX שעלותה 114,000 שקלים, והיא משווקת כאן עם המנוע המתקדם יותר. גרסה זו מוסיפה, בין השאר, אפשרות לשילוב שני גוונים למרכב ותאורה עוקבת פנייה. מעליה נמצאת גרסת הפרימיום (119,000 שקלים) שמכניסה גוונים נוספים אל תא הנוסעים, מפתח חכם, חיישן גשם ועוד.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו