צילום: //

הכל על קידום אורגני של חנויות וירטואליות

קידום חנויות איקומרס ואתרי מסחר אלקטרוני הוא כלי מצוין שיכול לעזור לכם להגדיל משמעותית את המכירות בדיגיטל. לעומת אתרי תדמית, אתרים אינפורמטיביים או אתרים שמטבע הדברים יותר דלים בתוכן ובכמות עמודים

כמו כל תחום קידום האתרים, גם קידום חנויות וירטואליות התפתח מאוד בשנים האחרונות, ופרמטרים רבים נוספו לקלחת האלמנטים שגוגל לוקח בחשבון על מנת להעלות את האתרים במעלה התוצאות. אם פעם הסתפקנו במינון נכון של מילות מפתח וקישורים טובים, היום אלמנטים של חוויית משתמש, קניה בטוחה ונוחה, סידור אלמנטים בעמוד והיררכיה נכונה מוסיפים המון לקידום האתר. אם עובדים על פי תנאים נכונים ומשקיעים משאבים במקומות הקריטיים אפשר לעשות את זה טוב ונכון, אספנו מספר כללי אצבע שאם תעקבו אחריהם תראו את החנות שלכם עולה במיקומים.

  1. תגיות מטא -

התחום הבסיסי, שנשאר ונותר חשוב כמו תמיד. כאשר מעלים מוצרים, קטגוריות ותתי קטגוריות לאתר החנות שלכם, וודאו שהתגיות מטא טייטל ודסקריפשנים שלו הם נכונים ומתאימים למילות המפתח המחופשות בגוגל. וודאו שבוצע מחקר מילים נכון שלוקח בחשבון כיצד המוצרים שלכם מחופשים באינטרנט, ושיש הלימה בין השמות שלהם באתר וכמובן פירוט נכון ומדויק כמה שיותר למוצר הספציפי.

בדסקריפשן אתם יכולים להוסיף גם קריאה לפעולה, דוגמת ‘כנסו למבצעים החמים שלנו’, להוסיף ערכים מוספים שיש בחנות דוגמת מחירים אטרקטיביים או מותגים מובילים שמשווקים אצלכם, וודאו שאתם משלבים את התגיות הנכונות על מנת שגוגל יקרא באופן תקין את כל העמודים החשובים שלכם.

  1. חוויית קניה נכונה וטובה

גוגל הוא מכונה אינטליגנטית ולומדת. הגולשים שמגיעים לאתר שלכם ומבצעים בו פעולות נמדדים באופן גבוע, ותוצאות החיפוש מושפעות ומגיבות בהתאם למה שקורה בפועל באתר. כך למשל אם הקניה מסורבלת מאוד, אם יש המון עמודי רכישה שמגדילים את אחוז הנטישה באתר, גוגל יגיב בהתאם ויוריד את האתר הלא ידידותי. לכן וודאו שמבחינת חוויית הקניה אתם מסודרים:

  • עמוד רכישה פשוט וקל ללא סעיפי הרשמה מיותרים
  • כל ביצוע התשלום וההזמנה בעמוד אחד
  • כפתורי קניה, סל קניות, הוספה ל-wishlist, יצירת קשר ומענה לשאלות ברורים וגלויים
  • היררכיה פשוטה והתמצאות קלה באתר
  • מנוע חיפוש פשוט שמעביר למקומות הספציפיים הייעודיים שאתם רוצים שהגולשים יגיעו אליהם
  • אתר מאובטח - https

 

  1. אמינות האתר

כשאנחנו מבקשים מגולשים להשאיר פרטי אשראי במערכות שלנו אנחנו חייבים להיות בטוחים שנתנו להם את ההרגשה הבטוחה ביותר לבצע פעולות באתר. לתת ולהבליט את כל האלמנטים שמדגישים שזה בסדר לקנות אצלנו ושהם לא יצטערו. כך למשל -

  • הדגישו מדיניות החזר כספי מלא (במידה ואכן אתם מאפשרים זאת)
  • משלוחים - לאן מתבצעים ומה העלויות, ודאו שהגולש מבין בדיוק כל מה שהוא הולך לשלם לפני שהוא מגיע לעמוד התשלום. לא להוסיף עלויות אחרי שבוצעה ההזמנה אלא הכל לפני המעבר לתשלום
  • כתובת, טלפון לבירורים, פירוט על אודות החנות - ודאו שיש אמא ואבא לחנות שלכם על מנת שהלקוחות יידעו שהם לא פועלים מול גוף ללא אחריות
  • אחריות, תמיכה טכנית וכל מה שהלקוח צריך לדעת כשהוא רוכש מוצר מסוים
  • נתונים חשובים נוספים שצריך להראות ללקוחות - הובלה והתקנה האם נכנס ברכב פרטי
  • תמיכה בתוך האתר - חלון צ’אט או התכתבות בוואטסאפ אלה כלים מועילים מאוד שמאפשרים פתרון מהיר לגולשים שלנו כשמשהו לא ברור להם, במקום לעזוב את האתר.
  1. אופטימיזציה טכנית של האתר -

כחלק מהמאמץ להקל על הגולשים את החיים, ובפועל יוצא מכך גם על גוגל, וודאו שמבחינת ביצועים האתר שלכם אופטימאלי, אל תתנו לגולשים להיות מתוסכלים כי הם יעזבו בלי לבצע רכישה, ואתם תפסידו מכך גם גולשים וגם מיקומים

  • מהירות אופטימאלית של האתר - חשוב היום יותר מתמיד - ובדגש על ביצועים במובייל - האתר חייב לטוס!
  • גישה קלה למקומות שכבר הייתי בהם או מוצרים שהתעניינתי. אם אפשר אפילו ארגנו את התוכן כך שהמוצרים בהם התעניינתי מופיעים בגלוי, ומוצרים קשורים אליהם מופיעים לי.
  • קוד קל ונקי, בלי ערימות של קוד שאין בו צורך
  • רכיבים מקדמי מכירה - מוצרים נלווים מוצרים קשורים, מבצעים חמים בקטגוריה או בתחום, באנרים שיווקיים.
  • פופ אפים - כאן ההמלצה שלנו היא להימנע מפופ אפים כמה שאפשר. בטח במובייל ששם אנחנו ממש מגרשים את הגולשים מהאתר כשאנחנו מקפיצים מולם דברים שהם לא ציפו להם. אם אתם ממש חייבים להוסיף פופ אפ שלפני יציאה מהאתר זה אפשרי, אבל בגדול כמה שפחות מזה. גם גוגל לא אוהב את זה וספציפית בגרסת המובייל.
  • פריסה של המוצרים בצורה נוחה בקטגוריות. נסו להימנע מדפדוף בתוך עמודי קטגוריות כי זה יוצר כפילויות בתוצאות החיפוש וגם מייצר המון עמודים מיותרים. עדיף להשתמש בטכניקה דוגמת ajax שחושפת כל פעם מספר מוצרים תוך כדי גלילה, וכך מאפשרת כמות גדולה של תוכן מבלי להכביד על העמודים

 

  1. אלמנטים ויזואליים - תמונות וסרטונים

התמונות של המוצרים שלכם חייבות להיות מעולות. לא להעלות תמונות לא מייצגות שצולמו על ידי צלם לא מקצועי, כי בסופו של דבר זה הרושם המרכזי על המוצרים שלכם באתר. עם זאת. אין שום צורך להעלות תמונות גדולות מדי או כבדות מדי שיאטו את האתר ויתסכלו את הגולש. וודאו כי התמונות הם חדות ואיכותיות, אך בגדלים שמתאימים לאתר אינטרנט. אתם לא עושים מצגת על מסך ענק.

מבחינת וידאו - זה יכול להיות מעולה. אם יש סרטוני הדרכה הוא צילומי תדמית קצרים של המוצרים וביצועיהם. אבל שימו לב שאתם לא שמים את הסרטונים במקום לא נגיש או יותר מדי בולט מבחינת המיקום. הסרטונים הם אקסטרה וצריכים להיות במקום אותו ייראה הגולש לאחר שראה את האלמנטים המרכזיים בעמוד המוצר.

  1. סידור עמוד המוצר -

כאן צריכה להיות מדיניות ברורה וחדה. הדברים המרכזיים מעל לכל, הכפתורים הרלוונטיים במקום בולט, ולא להעמיס על הגולש.

  • שם המוצר
  • תמונות
  • תיאור קצר
  • מפרט טכני (אם אפשר לסדר אותו בכרטיסיות בגלל שבדרך כלל המפרט הטכני תופס הרבה מקום)
  • הוסף לסל רכישה הוספה לwishlist
  • מאפיינים מרכזיים - מידות צבע כמות מאפיינים נוספים
  • תיאור נרחב יותר
  • וידאו
  • המלצות וסקירות
  • אפשרות לשיתוף המוצר
  1. מובייל

מהחשובים ביותר בבניית החנות שלכם. ברור לכולם היום כי רוב הכניסות והביקורים באתר מבוצעים מהסלולר. אם תזניחו את הגרסה הסלולארית של החנות שלכם חבל על הזמן של האתר הזה באופן כללי. וודאו שאתם נצמדים לדברים הבאים:

  • אתר סופר מהיר במובייל - וודאו שהגרסה הסלולארית נפתחת במהירות אופטימאלית. אם אפשר אפילו יותר מהר מהדסקטופ. הקוד צריך להיות פשוט וקל, בלי עומס על המכשיר
  • עצבו ‘עבור האצבע’ - זכרו שהגולשים שלכם במובייל מנווטים באתר בעזרת האגודל. התחשבו בזה ביצירת החנות וודאו שהיא מותאמת לכך. בלי כפתורים לחיצים במקומות לא אסטרטגיים שיזרקו את הגולשים שלכם במפתיע מהאתר, עם גישה נוחה וקלה לכל כפתור שאתם רוצים שילחצו, בלי להקשות עליהם
  • בלי פופ אפים במובייל
  • גישה נוחה לתפריט הניווט, כרמו להם להרגיש שהם בתוך ממשק נוח של אפליקציה כמו שהם רגילים מהיישומים הפופולאריים שלהם במכשיר
  • גישה נוחה וקלה לכל העמודים המרכזיים שלהם. כמו סל קניות, wishlist וכד’

לסיכום -

ככל שתאפיינו אסטרטגיה נכונה לבניית החנות, עם בדיקה מקיפה על תחום הפעילות שלכם ומה אתם מוכרים, ותעבדו על בניית החנות מתוך השיקולים האלה, תרוויחו בחוויית הקניה וגם בהתקדמות בגוגל. לצורך זה מומלץ להיעזר בשירות של חברת בניה וקידום אתרים שתוכל לתת לכם את הדגשים החשובים בהקמה כזו של חנות.

כמו כן וחשוב לא פחות, הכניסו כל דרך לשתף את המוצרים והאתר שלכם בכל דרך אפשרית. זה עוזר הן בביצוע הקניה בחנות, כשהגולש יכול להתייעץ עם חברים על קניה, והן כמובן ביצירה של קישורים טבעיים לחנות. ביקורות בהמשך, והמלצות. מה שיהיה עבורכם כלי נוסף להתקדם ולייצר טראפיק לאתר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...