"אנחנו לא מחפשים הקלות, אלא עצמאות"

עדי קושניר, עיוור מלידה, מסייע לעיוורים כמותו: "שלא יחשבו שאנחנו מסכנים" • פרויקט מיוחד: 70 ישראלים שנעים להכיר

עדי וכלב הנחייה דאלאס // צילום: מיר יצחי

עדי קושניר לא נח לרגע. הצעיר בן ה־20, עיוור מלידה, נמצא בעיצומו של שירות לאומי משמעותי בעמותת "אלווין ישראל", הפועלת לשילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה וצעירים בעלי מוגבלות בשירות הלאומי־אזרחי ובצה"ל. עדי, המתגורר במעונות הסטודנטים בירושלים עם כלב הנחייה שלו דאלאס, לא נותן למגבלה לעצור אותו.

בימים אלה מסייע עדי לעמותה לפתח מחלקה של קשרי קהילה עם מערך מתנדבים ארגוני, ולצד זה הוא מרצה מבוקש במסגרות שונות. בשנה שעברה התנדב במסגרת השירות הלאומי במשרד המשפטים בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אבל חלק ניכר מזמנו מוקדש לקידום תחום הנגישות לעיוורים, והוא מייעץ בנושא למשרד החינוך. עדי הפך לנכס לחברות העוסקות בפיתוח טכנולוגיות עבור עיוורים, ובמקביל לתפקידיו הוא מקדם בהתנדבות פרויקטים טכנולוגיים, ובכללם התאמת היישומונים Moovit וגט טקסי לעיוורים. היצירתיות הובילה אותו לאחרונה לפתח מחשב משולב עם צג ברייל. 

החזון של עדי הוא להביא לכך שאנשים עם מוגבלות יהיו מחוברים ככל האפשר לעולם הרגיל: "השליחות והמטרה שלי הן לשפר את העצמאות, התעסוקה והשילוב בחברה של אנשים עם מוגבלות. אני רוצה לשבור סטיגמה על עיוורים באמצעות הפיתוחים שלי, כדי שלא יחשבו שמדובר באנשים מסכנים שרק יושבים בבית. אני לא בעד הקלות לעיוורים. אני רק לא רואה, אך אין לי שום בעיה שמונעת ממני ללכת או לתפקד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר