היום על שולחננו שוב גנרטור מבית SCHIMLER הפעם מדובר בCHAMP 4000i- , גנרטור מושתק בעל הספק מקסימלי של 3500W והספק רציף בסביבות 3200W
גנרטור זה בעל מנוע 4 פעימות הצורך דלק 95, ושמן 1040 , המנוע בעל מנגנון INVERTER העוזר לגנרטור להפחית ולווסת את המאמץ ובכך הגנרטור שקט יותר ויציב יותר.
כמו בגנרטורים אחרים של החברה גם כאן ישנם מנגנוני הגנה החשובים מאוד להארכת חיי הגנרטור והפחתת בלאי, כגון LOW OIL SHUTDOWN שמכבה את הגנרטור במצב של מחסור בשמן, כמוכן גם מנגנון COLD START חדשני העוזר בהנעה בתנאים קרים .
דבר שלא בחנו בעבר הוא הסטרטר החשמלי ,תוספת מבורכת לכל בדעות שמקילה מאוד על תהליך ההנעה, אנחנו היינו מאוד מרוצים ומסופקים מהביצועים של הCHAMP 3200 , בתקווה שגם הCHAMP4000i- לא יאכזב.
כמו שאר הגנרטורים המושתקים בליין הזה גם הCHAMP4000i- נייד מאוד בעל גלגלים וידית מתקפלת, כמו כן גם מייצב מתח דיגיטלי.

פתיחת האריזה והפעלה ראשונית.
בפתיחת אריזת הגנרטור אנו מיד רואים את שתי הידיות , ואת פתח כניסת הבנזין ביניהם , מוציאים את הגנרטור באמצעות שתי הידיות הנ”ל , ישנה ידית מתקפלת בחזית שמקילה מאוד על נשיאת הגנרטור ממקום למקום בצד השני ישנו את צינור הפליטה המוגן ע”י רשת בטחון
מיד ניתן להבחין בכל המתגים וכניסות ומגוון האפשרויות, אך אנו נעבור עליהם אחד אחד, משקלו של הגנרטור עומד על 38 ק”ג ,מהקלים בקטגוריה ,עוצמת הרעש גם עומדת בהתאם לסטנדרט הגבוה, עד 58 דציבל במרחק של 7 מטרים , כמו בן דודו ה32OOI שבחנו כבר בעבר.
ישנה מדבקה בחזית הגנרטור המורה על סדר הפעולות בהנעה, ההנעה היא פשוטה ביותר בזכות הסטרטר החשמלי, לחיצת כפתור אחת אחרי כל השלבים הנדרשים והגנרטור ניעור לחיים!
יש לציין שלפני הנעה ,קל וחומר הנעה ראשונה צריך למלא שמן בהתאם לנדרש במקרה זה 1030 יתאים בהחלט, פעולת מילוי השמן מתבצעת כך, ישנה לוחית צהובה בצד הנגדי לחיבורים הלוחית מתנתקת באמצעות ברגים, אחרי הסרת הלוחית ניתן לראות כבר מקרוב את קרבי הגנרטור ,ולמטה גם את פתח מילוי השמן.
ה4000i צורך דלק בנזין 95 כיאה לכל מנוע 4 פעימות , בצד ימין של הגנרטור מופיעים לנו כל המתגים שעונים ושקעים שנדרשים כמעט לכל צורך והם כוללים, מתג הפעלה, מתג מתח, פיוזים, כניסת 12V , כניסת DC , ושתי כניסות 220 V להזנת חשמל אל המוצרים שלנו. וכמובן חוגת מתח יציב נורית עומס וברז הדלק.
כמו שציינתי ל4000i יש סטרטר חשמלי ואחרי הפעלת כל המתגים הפעולה היחידה שיש לעשותה היא ללחוץ על הסטרטר לשנייה ולהניע את הגנרטור בקלות.
דבר שתורם לעבודה הזו הוא מנוע האינוורטר INVERTER , רכיב במנוע זה עוזר לאוויר שנכנס למנוע להקל על פעולת המנוע ובכך להפחית מהעומס ,לחסוך בדלק, אבל הכי חשוב לשמור על שקט יחסי, שיחה מתנהלת בקלות ליד הגנרטור ואפשר לומר שהוא לא מהווה מטרד או הפרעה לסביבה.
בהפעלה ראשונית מומלץ לבצע מן הרצה , הפעלה ללא עומס במשך שעה בערך, זהו תהליך שבסופו של יום יאריך את חיי המנוע ויעזור ביציבות פעילותו. אחרי ההנעה הקלילה מאין כמוה, ניתן לראות שהגנרטור מייצר חשמל רציף כמו שרשום על האריזה בסביבות 3200W
הדבר הכי מרשים בגנרטור זה הוא שקט פעולתו היחסי, הגנרטור שקט מאוד ומנוע האינוורטר של CHAMP עושה חיל גם כאן, ממרחק סביר של 7 מטרים אכן נשמע הגנרטור בעוצמתו כמו שיחה טיפוסית ואינו מפריע לדרך התנהלות הדברים.
אחרי כמה שעות של פעילות טובה וכמה מהן של עומס כמעט 100% על הגנרטור אני יכול לומר בפה מלא שזהו מכשיר שבא לעבוד, עובד ברצף ללא שיהוקים או נפילות, תדלוק יכול להיעשות תוך כדי פעולה והוא פשוט מאוד לתפעול!
במהלך הבדיקה חיברנו לגנרטור ציוד הגברה הכולל מגבר בהספק של 3000 וואט על מנת לבדוק שאין לגנרטור עליות וירידות, ושמייצב מתח פועל כשורה.
אם אתם מנהלי עבודה עם כלי חשמל, או כל מי שצריך ,אירועים, מסיבות בטבע חוף, או סתם קמפינג מושקע ורציני, ה4000E באמת יכול להועיל לכם ,מעבר לכך שהוא שקט מאוד ,התפעול וההנעה פשוטים מאוד וכל אחד באמת יכול לעשותם.
נתונים טכניים:
דגם: champ-4000i
מיישר זרם/מייצב מתח: דיגיטלי
מנגנוני הגנה : LOW OIL SHUTDOWN , COLD START
הספק מקסימלי: 3500W הספק רציף 3200W
מספר פעימות: 4 פעימות
קיבולת מיכל דלק:6 ליטר
שעות עבודה למיכל מלא: 8-10 שעות
משקל: 38 ק”ג
גובה; 46.4 ס”מ
רוחב; 44 ס”מ.
אורך; 57 ס”מ.
עצמת רעש; עד 58 DB.
הכפלת ההספק
מה שמעניין בסדרה של הגנרטורים המושתקים הללו, ואף ייחודי להם, הוא שניתן לחבר צמד של גנרטורים, זה לצד זה, עם “קיט” מיוחד המחבר אותם, וניתן להגיע לתפוקה של 7000 וואט. למי שקצת מבין, אם רוצים להגיע לתפוקה גבוהה כזו בגנרטורים מושתקים, האלטרנטיבה היחידה היא לרכוש גנרטור מושתק דיזל, במשקל גבוה במיוחד שמתחיל מ-160 ק”ג, ונפח גבוה , מה שהופך את הגנרטור ללא נייד כלל.
מסקנות
כמו שציפינו ה4000i האח הגדול והמתוחכם יותר של ה3200I לא אכזב כלל, עבד באופן יציב ברציפות כמה שעות בעומסים שונים, לפי שימוש שלנו מיכל מלא יכול להחזיק 8 שעות עם עומס של 65% זאת אומרת בסביבות 2200W , התפעול וההנעה קלים מאוד .
ההנעה מתבצעת באמצעות מתג סטרטר אלקטרוני כמו שכבר אמרנו, והוא לא זייף אף לא פעם, מנגנון הCOLD START גם הוא עזר לנו מפני שהיה קר מאוד בזמן המבחן 11 מעלות, הגנרטור הניע בכל פעם ונתן מתח יציב ובטוח לכל אורך הפעולה.
ה4000i קל מאוד לשינוע וחוץ משתי ידיות הנשיאה העליונות, הידית המתקפלת והגלגלים העמידים עוזרים מאוד בניודו.
בסך הכל מדובר בגנרטור מצוין שעושה את עבודתו כמצוין , עובד באופן חלק ושקט ויציב מאוד בפעילותו.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו