ניהול דף עסקי בפייסבוק: כמה זה באמת עולה?

בואו נבין אחת ולתמיד: כמה צריך לשלם עבור ניהול דף עסקי שיעשה את העבודה בפייסבוק? וגם: איך תדעו כאשר ההצעה מנופחת ללא הצדקה?

<!-- //--> src="https://www.facebook.com/tr?id=674146409290403&ev=PageView&noscript=1"
/>

הרבה מאוד בעלי עסקים מחפשים איש מקצוע שינהל עבורם את העמוד העסקי, אך נמצאים במלכוד: מצד אחד, הם חוששים לרכוש חבילות ניהול זולות בעלות של כמה מאות שקלים, בשל סימני השאלה סביב איכות המענה. מצד שני, כאשר אותם בעלי עסקים משקיעים סכומים גבוהים יותר (לעיתים במאות אחוזים), חשוב להם לדעת שהם לא קונים “חתול בשק”.

כמו תחומים רבים בעולם הדיגיטל, גם השיווק בפייסבוק מעמיד לרשותכם טווח עצום של אפשרויות. בשורות הבאות נבין: כמה באמת צריך לשלם על ניהול עמוד עסקי? איך מתומחרים הצרכים שלכם? ולא פחות חשוב: אילו סעיפים בהצעת המחיר מנפחים את העלויות שלא לצורך? כדי לענות על השאלות האלה, בשלב הראשון נבין כיצד כל אחד מרכיבי ההצעה משפיע על התמחור. בשלב השני נגלה לאיזו תמורה אפשר לצפות ברמות המחיר השונות.

ניהול דף עסקי בפייסבוק: איך קובעים את המחיר?

לפני שנתחיל, חשוב להפריד בין קמפיינים ממומנים שמטרתם העיקרית היא הזרמה מידית של לידים, לבין ניהול דף עסקי שמטרתו היא לייצר מערכות יחסים ממושכות עם הגולשים.

על מנת לעשות סדר בהיצע העצום של החבילות והמחירים, בואו נכיר את רכיבי המפתח שמשפיעים על התמחור של ניהול דף עסקי:

בניית אסטרטגיה

כל אחד יכול לשיר. אבל כמה אנשים באמת יכולים לרתק אנשים באמצעות השירה שלהם, ועוד לעשות מזה קריירה? גם לפרסם פוסטים כל אחד יכול, השאלה היא עד כמה הם משיגים את המטרה.

העובדה העגומה היא שרוב בעלי העסקים מאוכזבים מביצועי הדף העסקי שלהם, ואחת הסיבות לכך היא היעדר תכנית מסודרת המתייחסת לרכיבים כגון: מי קהל היעד, מהם תחומי העניין שלו, מה חשוב לכם לקדם, מהו התמהיל הנכון של פוסטים מכירתיים, מקצועיים ואווירתיים, איך ליצור תכנית פעולה שתגדיל כמות האוהדים ואת רמת המעורבות בדף ועוד.

כמות הפוסטים השבועית

ככל שכמות הפוסטים עולה, כך מתייקר המחיר. מטבע הדברים ישנו יחס ישיר בין כמות הפוסטים למחיר החבילה, אך כדי לבחור את החבילה המתאימה עבורכם, חשוב להגדיר את כמות הפוסטים הרצויה.

איך יודעים מהי כמות הפוסטים האופטימאלית לדף העסקי שלכם? לעיתים התשובה משתנה בהתאם לאופי הענף שבו אתם פועלים: חנות בגדים המציעה מאות פריטים המתחלפים בתדירות גבוהה, תוכל להעלות פוסטים ברמה היומית. העובדה שתחום האופנה נחשב לנוצץ ואהוב בוודאי לא מזיקה…

גם משרד עו”ד יוכל להעלות פוסט ברמה היומית, אך לא בטוח שבמקרה הזה התוצאה תצדיק את ההשקעה הגבוהה יותר בחבילה הכוללת כתיבה מרובה של פוסטים. הגדרת כמות הפוסטים השבועית בהתאם לתחום, למטרות ולפעילות העסקית היא צעד חשוב בדרך לבחינת המחיר.

איכות הפוסטים

אחת הטעויות הגדולות שמבריחות גולשים מהפוסט, היא הניסיון למכור להם יותר מידי או לכתוב תכנים “יבשים” כדי לסמן V על כתיבת הפוסט. אם כבר החלטתם לפנות לחברה שתנהל לכם את העמוד העסקי, חשוב לוודא שהתכנים מייצרים את הקסם שהגולשים בפייסבוק באמת מחפשים. קסם שמסתכם במילה אחת: חוויה. פוסטים שמעוררים צורך, פונים לרגש או כאלה שמעניקים ערך מקצועי ממשי - יגדילו את רמת המעורבות בעמוד העסקי שלכם.

זה לא אומר שהתוכן בחבילה זולה יהיה בהכרח באיכות נמוכה. אך באותה נשימה, סביר להניח שלאיכות הקופי ולניסיון בכתיבת פוסטים המייצרים מעורבות גבוהה, יהיה ביטוי במחיר.

שילוב גרפיקה

רוב בעלי העסקים מבינים ששילוב תמונה מושכת למסר המילולי, יכול להעלות באופן ניכר את רמת החשיפה ואת מידת ההיענות לפוסטים בדף העסקי. ההתייחסות לאלמנטים הגרפיים מחולקת ל- 3 רמות:

החבילות הזולות שעלותן כמה מאות שקלים ככל הנראה יכללו שימוש בתמונות, אך תמונות אלו לא יעובדו (כלומר התמונות יועלו כמו שהן, בלי לשלב כיתוב שימשוך תשומת לב על גבי התמונה, בלי למתג את התמונה או לשמור על הקו העיצובי של העסק).

הרמה השנייה כוללת שימוש במאגר תמונות בתשלום, המייצר טווח רחב של אפשרויות. בנוסף, ברמה זו יעובדו התמונות לצורך משיכת תשומת לב באמצעות הוספת הכיתוב המתאים לתמונה ויצירת עיצוב שמתכתב עם המיתוג הקיים. לשם המחשה, כחלק מניהול העמוד העסקי של בית הספר לנהיגה “שרייבר”, פרסמנו את הפוסט הבא:

כפי שאפשר לראות, הפוסט כולל תמונה השומרת על הקו העיצובי של החברה. בנוסף, הכיתוב על גבי התמונה (במקרה הזה סימן שאלה), מושך תשומת לב ומייצר סקרנות. השילוב של הקונספט, התוכן והתמונה המתאימה - מייצר אלפי חשיפות ומוביל לרמת מעורבות גבוהה עם הגולשים בעמוד.

הרמה השלישית (והיקרה ביותר) כוללת יצירת קו עיצובי מותאם אישית - כאן נכנסים לתמונה מעצבים גרפים שמיצרים מניפולציות על תמונה קיימת או מעצבים מאפס, ובכך למעשה יוצרים קו עיצובי ייחודי עבור הלקוח. רמה זו חשובה בעיקר במקרים שבהם המותג רוצה לייצר שפה עיצובית מובחנת, שתיחרט בזיכרון של הגולשים.

קידום ממומן

אחת הטעויות הנפוצות היא לקדם פוסטים באמצעות כפתור “Boost Post”, ומדוע? כי במקרה כזה רוב הסיכויים שהפוסט יוצג לגולשים לא רלוונטיים. האפקט הכי גדול של הכפתור הזה מתבטא ביכולת להוציא מכם כסף. קידום הפונה לקהלים הרלוונטיים ומייצר מערכות יחסים מתמשכות, מתאפשר באמצעות יצירת קהלים מותאמים אישית: הגעה בדיוק מרבי לקהל המבוקש, באמצעות הגדרות כגון גיל, מגדר, אזור מגורים, תחומי עניין, מעורבות בדף בעסקי שלכם ועוד. האבחנה בין קידום מבוסס “Boost Post” לבין קידום המבוסס על יצירת קהלים מותאמים אישית, משפיע אף הוא על רמת המחיר.

מענה להודעות בעמוד

מענה להודעות אישיות, תגובות לפוסטים, תגובות לגולשים שדירגו את העסק - כולם חשובים ומעניקים לגולש הרגשה שיש מישהו מאחורי המקלדת. היכולת להגיב לגולשים היא חשובה, אך רמת התגובתיות משתנה מעסק לעסק: ישנם עמודים שבהם נחוץ עובד במשרה מלאה שיגיב להודעות בעמוד, לעומת עסקים שבהם הצורך במישהו שיהיה עם היד על הדופק מסביב לשעון פחות משמעותי.

ככל שהמותג גדול יותר או לחילופין מצריך מענה אינטנסיבי יותר (למשל בעמודים עסקיים של חנויות מרובות מוצרים שבהן עשויות לעלות שאלות רבות סביב המוצרים השונים) - כך רכיב המענה בעמוד יקבל ביטוי משמעותי יותר במחיר החבילה.

אופטימיזציה (שיפור ביצועים)

כשאתם מכינים תבשיל עפ”י מתכון, סביר להניח שתטעמו ותשפרו תיבול עד ההגעה לתוצאה הרצויה. “שיפור התיבול” הוא אחד הרכיבים הכי חשובים גם להצלחת העמוד העסקי: אחרי שמיישמים את תכנית הפעולה ומנתחים את תגובת הקהל, חשוב להסיק מסקנות ולהוביל לשיפור מתמיד של ביצועי העמוד.

איך עושים את זה? באמצעות ניתוח רמת המעורבות והחשיפה של כל פוסט, ניתוח רמת המעורבות לסוגים שונים של פוסטים, לשעות שבהן הקהל מגיב הכי טוב ועוד. כל אלו ישפיעו על הביצועים.

פינת המתנפחים: איך תזהו הצעה מנופחת?

כאשר תקבלו הצעת מחיר לניהול דף עסקי בפייסבוק, לרוב היא תכלול רשימה ארוכה של פעולות ומאפיינים. ההיגיון אומר שככל שהרשימה יותר ארוכה, כך המחיר אמור להיות גבוה יותר. במציאות חלק מהרכיבים בהצעה עשויים לנפח אותה שלא לצורך:

תחרויות ופעילויות בעמוד - חלק זה מקבל התייחסות מיוחדת בחלק מהצעות המחיר. מכיוון שמדובר בפעילות בלתי נפרדת מניהול העמוד, חשוב לוודא שהיא לא גורמת להעלאת המחיר.

הגדלת כמות הלייקים ויצירת מעורבות בעמוד - מכיוון שמדובר בשתיים מהמטרות החשובות ביותר של ניהול דף עסקי, אותו עיקרון שהזכרנו בסעיף הקודם חל גם במקרה הזה.

שיתוף בקבוצות - מהניסיון שלנו, האפקטיביות של שיתוף בקבוצות היא ברוב המקרים נמוכה. כאשר משתפים בקבוצות, קורה בד”כ אחד מהשניים: אפשרות ראשונה - הקבוצה מתירה לשתף פרסומים ואז הדף מוצף בפרסומים. במקרה כזה הפרסומים הופכים לספאם וכמעט לא זוכים להתייחסות. אפשרות שנייה - פרסום בקבוצות שבהן מידת הרלוונטיות לעסק שלכם היא נמוכה. לכן כדאי לבדוק איזה ביטוי מקבל הסעיף הזה בתמחור, ולשאול את עצמכם עד כמה הוא נחוץ.

גם כאשר מופיע בהצעה סעיף של שיתוף בקבוצות, חשוב לבקש פרטים נוספים כדי להבין האם מדובר בניפוח ההצעה או בפעילות אפקטיבית: בכמה קבוצות מדובר, האם מדובר בקבוצות סגורות או פתוחות ומה מידת הרלוונטיות שלהן לעסק שלכם.

הקמת דף נחיתה - חלק מהחבילות כוללות במקביל לניהול הדף העסקי ברמה האורגנית, הקמת דף נחיתה לצורך איסוף לידים. מכיוון שמדובר בהקמה חד פעמית של דף הנחיתה, כדאי לוודא שהוא לא מייקר את העלות החודשית של החבילה. במידה וכן - בדקו האם יהיה משתלם יותר לשלם עליו בנפרד.

חשבון בבקשה! כמה זה עולה?

בהתאם לרכיבים שסקרנו, ניהול עמוד פייסבוק מתחלק ל- 3 רמות:

חבילות לואו קוסט בעלות עד 800 ₪ – יכללו בד”כ כתיבה של 2-3 פוסטים בשבוע, מענה בסיסי ללקוחות בעמוד ובמידת הצורך הקמת עמוד או מעבר על רכיבי העמוד (אודות, לשוניות, תמונת פרופיל). במסגרת חבילות אלו יעשה שימוש בתמונות, אך תמונות אלו לא יעובדו ולכן ככל הנראה ימשכו פחות תשומת לב. קידום הפוסטים יבוצע בד”כ באמצעות Boost Post”” ולא באמצעות בניית קהלים מותאמים אישית. רמת מחירים זו אינה כוללת ביצוע אופטימיזציה לצורך שיפור ביצועי הפוסטים.

חבילות סטנדרט בעלות 800 ₪ – 1,500 ₪ – בנוסף לרכיבי החבילה הבסיסית, חבילות אלה מציעות לרוב כתיבת 3-4 פוסטים בשבוע, וכוללות “אבזור” מתקדם יותר: שימוש בתמונות קנויות ועיבוד שלהן לצורך משיכת תשומת לב ושמירה על הקו העיצובי של הלקוח, קידום פוסטים באמצעות כלים מתקדמים כגון רימרקטינג ובניית קהלים מותאמים אישית, בניית אסטרטגיה מסודרת וביצוע אופטימיזציה לתכני העמוד לצורך שיפור ביצועיו.

חבילות פרמיום בעלות 1,500 ₪ – 2,500 + ₪ – חבילות אלו כוללות את כל מה שיש לחבילות הסטנדרט להציע, בתוספת “אבזור יוקרה”: אחת התוספות של חבילות אלה היא זמינות מאוד גבוהה לתגובות בעמוד, לפעמים על בסיס משרה מלאה, למשל בדפים עסקיים של מותגים עם נפח פעילות גבוה. מאפיין נוסף של חבילות הפרמיום הוא יצירת קו עיצובי ייחודי, באמצעות קריאייטיב מותאם אישית ועיצובים מורכבים (לעיתים מאפס). חבילות אלו עשויות לכלול גם יצירת דפי נחיתה לקמפיינים על  בסיס קבוע.

ניהול עמוד פייסבוק - סוגי חבילות

מה בשורה התחתונה?

אין כאן שאלה של טוב או רע. הרי גם כרטיס טיסה אפשר לרכוש תמורת 80$ בחברת לואו קוסט, או לקנות כרטיס למחלקה ראשונה בחברה גדולה ב- 800$. השאלה היא מה אתם באמת צריכים - והאם במבחן עלות מול תועלת המחיר מצדיק את עצמו.

אותה השאלה חוזרת על עצמה גם כאשר בודקים כמה עולה לנהל דף עסקי בפייסבוק. מקווים שאחרי שסקרנו את מבנה העלויות, הצלחנו לקצר לכם את הדרך לתשובות.

הכותב הוא טל ביטון, מנכ”ל חברת באזז אינטראקטיב - סוכנות ניו מדיה המתמחה בניהול עמודי פייסבוק מניבים.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...