בשבת תעלה ב"יס" סדרה קומית חדשה ששמה "קפה ומאפה" (yes comedy ב־17:50), שמתכתבת עם סיטקומים משנות ה־70 וה־80. במרכז הסדרה חנות דונאטס, והעלילה עוסקת באנשים שחולפים בחנות.
מדובר בעיבוד טלוויזיוני למחזה "Superior Donuts" מאת טרייסי לטס (שכתב את "אוגוסט: מחוז אוסייג'" ושיחק בסדרות "נמלטים" ו"הומלנד").
חנות הדונאטס שבמרכז "קפה ומאפה" נמצאת בשכונה מעורבת אתנית בשיקגו. הבעלים שלה הוא ארתור (ג'אד הירש מהסיטקום "ג'ון היקר"), שהיה מהפכן רדיקלי בצעירותו וכעת לא שש לרענן את העסק שלו ולהכניס בו אלמנטים חדשניים. זאת למורת רוחו של העובד הצעיר והנמרץ שלו פרנקו (הקומיקאי העולה ג'רמיין פאולר).
בין הלקוחות הקבועים בחנות: קארל המובטל (דיוויד קכנר, "והרי החדשות"), איש העסקים המוסלמי פאווז (מאז ג'וברני) שרוצה לקנות את המקום ולהרוס אותו, וכמיטב הקלישאה האמריקנית, שוטרת חובבת דונאטס ששמה רנדי דה־לוקה, שאותה מגלמת קייטי סגל.
סגל בת ה־63 זכורה בעיקר בתור פגי באנדי מ־11 עונות של הסיטקום "נשואים פלוס". על תפקידה זה היתה מועמדת לארבעה פרסי גלובוס הזהב. לאחר מכן היא שיחקה בסדרת הדרמה "ילדי האנרכיה", שיצר בעלה קורט סאטר. על תפקידה בסדרה זכתה בפרס גלובוס הזהב ב־2010. לאורך השנים שיחקה גם בסדרות "אבודים" ו"שמונה כללים פשוטים" לצד קיילי קווקו (פני מ"המפץ הגדול"). השתיים התאחדו באחרונה כשסגל התארחה בשנה שעברה בסדרת הלהיט "המפץ הגדול" בתפקיד אמה של פני.
סגל גדלה בלוס אנג'לס למשפחה יהודית־אוקראינית שהיתה מעורבת בשואוביז. אביה היה במאי שאחראי בין השאר למיני סדרה "מצדה" מ־1981. אמה היתה מפיקה. הסנדק של סגל הוא נורמן ליר, תסריטאי עטור פרסים שבשנות ה־70 היה אחראי לסיטקום המיתולוגי הכל נשאר במשפחה" (עם דמותו של ארצ'י באנקר). "הכל נשאר במשפחה" היה סיטקום שהתמודד עם תופעות כמו גזענות בחברה האמריקנית, ונראה ש"קפה ומאפה" היא סדרה מאותו סוג.
"צו השעה הוא שזימן לי סדרה שמחייה את המורשת של נורמן ליר", אמרה סגל בראיון לקידום "קפה ומאפה". "אני מגלמת שוטרת שגדלה באותה שכונה ומביטה מהצד על המתרחש לאורך השנים, עדה למתיחות הבין־גזעית. אני חושבת שהיא מאמינה שהכל יהיה לטובה בסופו של דבר. היא מבינה שכולם שואפים להרגיש בטוחים ושתהיה אכיפה ברמה נאותה. אבל מבחינתי, כמה שפחות פוליטיקלי קורקט - יותר טוב".
לדברי סגל, "נשואים פלוס" פשוט הקדימה את זמנה, ואילו היום היא היתה משתלבת באופן מאוד טבעי בלוח השידורים ולא נחשבת יוצאת דופן. "באותה תקופה פרצנו את מגבלות הז'אנר", אמרה. "היינו סיטקום שנוי במחלוקת וקיצוני בהשוואה לסדרות ששודרו אז. היום כבר יש מרחב לבחון גבולות ולהעז, דווקא משום שאנחנו חיים באקלים פוליטי טעון. לעולם הבידור יש היום מקום יותר מתמיד לתת את הפרשנות של מה שכולנו חווים.
"כולנו בעסק הזה כדי לצחוק קצת או לרחם על עצמנו ולגלות אמפתיה אחד כלפי השני. זו אחריות ציבורית לשקף את הנעשה בחברה, ואני מאמינה שזה טרנד שרק יגבר, כי העולם הפך למופרע בחודשים האחרונים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו