פתיחת קו רכבת אחיהוד כרמיאל // צילום: מישל דוט קום // פתיחת קו רכבת אחיהוד כרמיאל // צילום: מישל דוט קום

לוח זמנים חדש לרכבות בכל הארץ

עם השקת רכבת הגליל, עידכנה רכבת ישראל את לוח הזמנים • החל מראש השנה: גידול של 10% במספר הרכבות

החל מראש השנה, ה-20 לחודש, תחל רכבת ישראל בתפעול הרכבות נוסעים לפי לוח זמנים חדש. על פי החברה לא פחות מ-516 נסיעות רכבת יבוצעו ביממה לעומת 468 רכבות בלו"ז הנוכחי, גידול של מעל ל-10 אחוזים במספר הרכבות המופעלות.

הלו"ז החדש יופעל החל מערב ראש השנה, וכולל, לראשונה, את רכבת הגליל המחברת בין תחנות כרמיאל ואחיהוד החדשות לבאר שבע וכלל המדינה.

במסגרת לוח הזמנים המעודכן התווספו רכבות נוספות לצד עצירות נוספות בקווים רבים נוספים כגון בתחנת חדרה מערב וכן תחנת מרכזית המפרץ העתידה להיפתח בקרוב, זאת תוך תיאום מיירבי לקשרי ההחלפה בין הרכבות. בנוסף, ישופר הקשר בתחנת באר שבע צפון בין רכבות בינעירוניות והיסעים בקו באר צפון – דימונה. 

בתקופת הלו"ז הנ"ל, צפויות להיפתח תחנות נוספות לצד אלה שלאורך רכבת הגליל: תחנת קריית מלאכי-יואב אשר צפויה להיחנך בסוף 2017, וכן תחנת חיפה מרכזית המפרץ (על קו העמק) אשר צפויה להיחנך בתחילת 2018.

"לו"ז הרכבות החדש הינו צעד נוסף בהתקדמות של רכבת ישראל אל עבר הדור הבא במטרה להסיע יותר נוסעים, אל יותר תחנות, תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות בעולם ושמירה על סביבה ירוקה", מציינים בהנהלת רכבת ישראל.

"בשנת 2017 האצנו מספר תהליכים משמעותיים במימוש חזון הרכבת לשנת 2022, בין היתר בפרויקט הדגל-הקו המהיר לי-ם, הסבת רשת המסילות לחשמל וחיבור אזורים רבים לרשת המסילות, דוגמת רכבת הגליל אשר נחנכה בימים אלה", נמסר מהנהלת הרכבת.

עוד נמסר כי בשנת 2017 תסיע הרכבת יותר נוסעים, מיותר תחנות, ליותר יעדים, תוך שמירה על שירות ברמה גבוהה, דיוק, בטיחות והנאה. כל אלה הופכים את רכבת ישראל לאחד הארגונים אשר משנים הלכה למעשה את המציאות התחבורתית בישראל.

 

עוגנים עיקריים בלוח הזמנים החדש:

רכבת הגליל: מסילת רכבת הגליל תתחיל לפעול בספטמבר ותחבר את הגליל אל יישובי החוף, חיפה, מרכז הארץ ודרומה.

תוואי המסילה החדש באורך של כ–23 קילומטרים כולל מנהרות באורך של כ-4.7 קילומטרים (שתי מנהרות נפרדות לכל מסילה) ושתי תחנות נוסעים חדשות: כרמיאל ואחיהוד.

לקראת הפעלת הקו נערכה רכבת ישראל והכשירה בעלי תפקידים, חקרה ולמדה את פוטנציאל כמות הנוסעים ליעדים השונים, אפיינה את השירותים היעודיים הנדרשים, בכלל זה חנויות נוחות והתאימה רכבות ותחנות לביקוש הצפוי.

כמו כן מפתחת רכבת ישראל יחד עם הרשות הלאומית לתחבורה ציבורית, במסגרת תוכנית שילובים, תוכנית לסנכרון זמני הרכבת לאוטובוסים המסיעים נוסעים לתחנות החדשות ולשאר התחבורה הציבורית.

תדירות הרכבות בקו החדש תעמוד על שתי רכבות בשעות השיא לכל כיוון (אחת עד באר שבע ואחת עד חוף כרמל) ורכבת אחת בשעות השפל (עד חוף כרמל).

סה"כ:

כרמיאל – חיפה חוף הכרמל : 36 רכבות ביממה.

כרמיאל – ב"ש מרכז (דרך תחנות ת"א) 15 רכבות: 7 רכבות בשעות הבוקר, 8 רכבות בשעות אחה"צ.

שעות פעילות:

רכבת ראשונה מכרמיאל (05:30) לחיפה חוף הכרמל (06:24).

רכבת ראשונה מחיפה חוף הכרמל (05:57) לכרמיאל (06:54).

רכבת אחרונה מכרמיאל (22:30) לחיפה חוף הכרמל (23:24).

רכבת אחרונה מחיפה חוף הכרמל (22:57) לכרמיאל (23:54).

 

שינויים נוספים באיזור הצפון:

תוספת של רכבות בוקר/אחה"צ/ערב מקריית מוצקין ולב המפרץ לבאר שבע ותל אביב – במסגרת חניכת קו הגליל. 

תוספת של רכבות בוקר/אחה"צ/ערב מבאר לשבע לתל אביב ותחנות לב המפרץ וקריית מוצקין – במסגרת חניכת רכבת הגליל. 

עם פתיחת תחנת חיפה מרכזית המפרץ – תתווסף לכל הרכבות בקווים בית שאן-חיפה בת גלים/בית שאן-עתלית, עצירה בתחנה זו.

בהתאם לצורך התווספה רכבת מהירה (לכל כיוון) בין חדרה לתל אביב ובאר שבע. הרכבת המהירה תצא מתחנת חדרה בשעה 09:09, ובשעות הערב תצא הרכבת המהירה מתחנת ת"א סבידור מרכז בשעה 19:53. 

המשמעות: במקום רכבת אחת בין השעות 19:30-20:30 מתל אביב לחדרה, יופעלו כעת שתי רכבות, כאשר אחת מהן רכבת מהירה. בנוסף לרכבות הרגילות בקו נהריה-מודיעין/באר שבוע – יופעלו בשעות השיא רכבות פרבריות (מאספות) מעכו לחוף הכרמל ובחזרה.

 

איזור דרום:

בשעות העומס (בוקר ואחה"צ) תתווסף רכבת מהירה בקו באר שבע-הוד השרון. בבוקר תצא רכבת זו מתחנת ב"ש מרכז בשעה 05:27 ולא תעצור בתחנות בת ים וחולון. הרכבת תגיע לתחנת ת"א סבידור-מרכז בשעה 07:14.

אחר הצהריים תצא הרכבת המהירה מתחנת הוד השרון-סוקולוב בשעה 15:38 תעצור בתחנת ת"א סבידור-מרכז בשעה 16:13 ותסיים את נסיעתה בתחנת ב"ש מרכז בשעה 18:01.

התווספה רכבת בוקר מוקדמת בקו ב"ש-הוד השרון. הרכבת תצא מתחנת ב"ש מרכז בשעה 04:49.

תוגברה תנועת הרכבות בקו אשקלון-ב"ש והתווספה רכבת בוקר חדשה לקו, אשר תצא מתחנת אשקלון בשעה 06:07 ותעצור בתחנות שדרות, נתיבות ואופקים. רכבות אלה התווספו לבקשת תושבי האיזור, רבים מהם צוותים רפואיים המועסקים בביה"ח סורוקה בב"ש.

בלו"ז החדש שופר הקשר בין הרכבות בקו ב"ש צפון לתל אביב, וכן בין תחנת ב"ש צפון לקו המערבי (אשקלון, שדרות, נתיבות ואופקים) לטובת הנוסעים אל ומתחנת דימונה. התווספו רכבות ערב מאוחרות בקו הוד השרון-ב"ש (עד כה רכבות אלה עצרו בנתיבות), וכן בקו ב"ש-אשקלון עם עצירות באופקים, נתיבות ושדרות. 

 

איזור המרכז:

על מנת לשפר את השירות בקו ירושלים-הרצליה, בהתייחס להתפלגות עומס הנוסעים בקו, תשולב הנסיעה, בימי ראשון-חמישי, עם החלפה בתחנת בית שמש. בימי שישי ושבת, הרכבות בקו זה יפעלו ללא החלפות (ישירות).

בשעות השיא בבוקר, זמני ההמתנה לכיוון הרצליה/תל אביב יהיו קצרים ויעמדו על דקות בודדות, וזמני ההמתנה לכיוון ירושלים יהיו ארוכים יותר.

בשעות השיא בערב, זמני ההמתנה לכיוון ירושלים יהיו קצרים ויעמדו על דקות בודדות, וזמני ההמתנה לכיוון הרצליה/תל אביב יהיו ארוכים יותר. זאת בהתאם להתפלגות הנוסעים בקו לפי שעות הביקוש. השינוי בקו ירושלים-בית שמש-הרצליה ייכנס לתוקף החל מיום רביעי ה-13.09.2017.

שאר העדכונים המפורטים בהודעה זו ייכנסו לתוקף בערב ראש השנה ה-20.09.2017.

בנוסף, תוגברו העצירות בתחנת כפר חב"ד וכעת בשעות הבוקר יעצרו שתי רכבות בשעה לכיוון תל אביב, ולחילופין בשעות אחה"צ יעצרו שתי רכבות בשעה מכיוון תל אביב לכפר חב"ד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו