בדרך לקורס קצינים? קבלו קבע ביציאה

פרסום ראשון • במסגרת תוכנית חדשה, שכבר יצאה לדרך, חותמים תומכי לחימה על שירות קבע ארוך יותר מבעבר • המטרה: קצינים יתבססו בתפקידיהם, מספרם הכללי יופחת

למצולמים אין קשר לכתבה // צילום ארכיון: דודו גרינשפן // למצולמים אין קשר לכתבה // צילום ארכיון: דודו גרינשפן

בדרך לקצונה? הנה כתבה שחשוב שתקראו. ל"ישראל היום" נודע כי חיילים ממערך תומכי הלחימה היוצאים לקורס קצינים, נדרשים מעתה לחתום על הארכה גדולה יותר של השירות, כך שיבצעו תפקידים ארוכים כקצינים לפני שחרורם מצה"ל.

על פי התוכנית, המיושמת בתקופה האחרונה בצבא, חיילים שמתגייסים ל־25 חודשי שירות סדיר ומעלה (לרוב 32 חודשים), נדרשים עם יציאתם לקצונה לחתום קבע כך שישרתו לפחות 30 חודשים כקצינים, מתוכם לפחות 12 חודשים בקבע. עם סיום קורס הקצינים יבצעו הבוגרים תפקיד ראשון במשך 18 חודשים, ואחריו תפקיד נוסף במשך 12 חודשים. 

עוד עולה כי חיילים שמחויבים ב־24 חודשי שירות חובה, ובהם נשים ומתנדבים, יידרשו לחתום קבע כך שבסך הכל ישרתו 18 חודשים כקצינים לאחר תום הקורס, מהם לפחות 12 בשירות קבע. יודגש כי השינוי אינו חל על לוחמים, אלא על תומכי לחימה בלבד. 

בצה"ל הסבירו כי המטרה היא לאפשר לאותם קצינים לבצע תפקידים ארוכים מספיק באופן שבו ימצו את תפקידם בצורה טובה. המועמדים לקצונה שיושפעו מהמהלך הם בעיקר כאלה שיוצאים לקורס יחסית מאוחר במהלך שירותם, ולא במועד המוקדם האפשרי ליציאה לקצונה. 

נציין כי עד לאחרונה, תומכי הלחימה שיצאו לקצונה נדרשו לחתום על 12 חודשי קבע בלבד, ללא קשר ליתרת שירותם הצבאי. ההחלטה החדשה התקבלה בין השאר נוכח קיצור שירות החובה לגברים מ־36 ל־32 חודשים. 

כמו כן, בצה"ל הסבירו כי ההחלטה התקבלה מתוך מטרה לצמצם את מספר הקצינים בצה"ל, לשם התאמתו לצורך ומתוך כוונה לשמר את מעמד הקצין בצבא. 

היקף קיצוץ הקצינים בצבא לא נקבע סופית, ובתקופה הקרובה צפוי הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, לאשר את ממדיו. 

יצוין כי הארכת משך החתימה ביציאה לקצונה יקרה יותר כלכלית לצבא, שכן צה"ל נדרש לשלם יותר בעבור אותם קצינים כיוון שהם יקבלו יותר משכורות בשירות קבע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר