"תתאבד, תבטיח שתעשה את זה היום"

צעירה מואשמת ששכנעה את בן זוגה להתאבד בשביל לקבל תשומת לב • החקירה מעלה ממצאים מזעזעים

מישל קרטר, מואשמת שעודדה את בן זוגה להתאבד // צילום: אי.פי // מישל קרטר, מואשמת שעודדה את בן זוגה להתאבד

מישל קרטר בת ה-20 ממסצ'וסטס, ארצות הברית, מואשמת כי עודדה את בן זוגה קונרד רוי להתאבד. קונרד נמצא מת לאחר ששאף גז במכוניתו ביולי 2014. באותה העת רוי היה בן 18 ואילו קרטר הייתה בת 17. מדובר באחד המשפטים המדוברים במדינה כבר מספר שנים, כיוון שלא מדובר במשפט רצח אלא במשפט על הדחה להתאבדות, נושא אפור שהחוק בעניינו לא ברור.

התובעת במשפטה של קרטר ציינה כי הנאשמת שכנעה את קונרד רוי להתאבד כחלק ממשחק חולני של חיים ומוות שניהלה, שבסופו, היא קיוותה שתוכתר כ'חברה המתאבלת' ותקבל יחס מיוחד מהסביבה".

 

רוי קונרד, בן ה-17 שנטל את חייו לאחר שקיבל "עידוד" // צילום: פייסבוק

 

עוד הוסיפה התובעת כי "קרטר ידעה שהתוכנית שלה הולכת להצליח בגלל שהיא בדקה את התוכנית עוד קודם לכן. יומיים לפני התאבדותו של קונרד, היא ערכה 'ניסוי יבש' ושלחה למספר בנות הודעות טקסט על כך שקונרד נעלם וכי היא אינה יודעת היכן הוא. במקביל שלחה לקונרד הודעות המפצירות בו לקנות מכונת גז על מנת להרוג את עצמו".

 

מישל קרטר השבוע בבית המשפט // צילום: אי.פי

 

על פי התביעה, בסה"כ שלחה קרטר 40 הודעות טקסט שעודדו את קונרד להתאבד. "היא זו ששמה אותו ברכב באותו הערב", הוסיפה התובעת, וציינה: "קרטר עצמה, שיחקה את תפקיד החברה האבלה, ואפילו אירגנה משחק ראווה של בייסבול לזכרו של המנוח. את המשחק כמובן היא אירגנה בעיר שבה היא מתגוררת, ולא בעיר בה התגורר המנוח, הכל בשביל רווח חברתי אישי".   

 

מדוע עשתה זאת? מישל קרטר. הייתה תלמידה מבריקה // צילום: אי.פי

 

חברו הטוב ביותר של רוי, תומס, ביקש להעביר את משחק הראווה לזכרו של רוי לעיר בה הם מתגוררים, אך קרטר לא הסכימה. מהודעות הטקסט בין תומס וקרטר בנוגע למשחק, ניתן לראות כי לקרטר היה חשוב מאוד בכל שלב שיצויין שהיא זו שעומדת מאחורי ארגון המשחק ושהיא תקבל קרדיט על כל דבר שקשור לאירוע הזכרון. 

בני משפחתו של רוי וכן חברו הטוב תומס טענו כי מעולם לא שמעו על מישל קרטר קודם לכן ההתאבדות, וכי רוי לא הזכיר או ציין שיש לו חברה מעולם. הם גילו שהיא קיימת רק לאחר מותו ולאחר חשיפת המסרונים שנשלחו אליו ממנה. 

 

קונרד רוי // צילום: פייסבוק

עורך הדין מטעם ההגנה טען כי רוי היה דכאוני עם נטיות התאבדות עוד לפני שהכיר את קרטר, וכי היא לא ניסתה לשכנע אותו להתאבד, אלא ניסתה דווקא לשכנעו שלא לקחת את חייו. עוד ציין כי קרטר החלה לתמוך בהחלטתו של רוי רק לאחר שהוא הבהיר לה כי הוא לא מתכוון לרדת מרעיון ההתאבדות, והיא מצידה הבינה שהוא נחוש והחליטה לתמוך בו ובהחלטתו.

בנוסף צויין כי קרטר היא בחורה מבריקה ותלמידה למופת, וכי היא עצמה הייתה בדיכאון ונטלה כדורים בתקופה בה תקשרה עם המנוח. עורך הדין טען גם  כי רוי היה מדוכא מגירושי הוריו, עבר התעללות על ידי בן משפחה והיה "בדרך לקחת את חייו" עוד לפני שהכיר את קרטר.

 

בני משפחתו של קונרד רוי בבית המשפט בזמן הצגת תמונות בבמקום התאבדותו // צילום: אי.פי
 

מהודעות הטקסט שהוצגו במשפט עצמו נחשפת תמונה על פיה קרטר אכן ניסתה לדחוף את רוי לסיים את חייו. באחד המסרונים שנשלחו נכתב: "הזמן נכון כעת ואתה מוכן, אתה פשוט צריך לעשות את זה", בהודעה אחרת כאשר רוי סיפר כי הוא חושש שהתאבדותו תפגע במשפחתו, קרטר השיבה: "אל תדאג, הם יתגברו על זה. הם יהיו עצובים בתחילה, אבל יתגברו על זה ויתקדמו הלאה עם החיים. הם לא יהיו בדיכאון. אני לא אתן לזה לקרות. הם יודעים עד כמה אתה עצוב, והם יבינו שאתה עושה את זה בשביל להיות שמח. הם יבינו את זה, ותמיד ישאו אותך בלבם".

 

הודעות הטקסט שנשלחו הוצגו בבית המשפט על ידי התביעה // צילום: אי.פי
 

לאורך המשפט הוצגו טקסטים רבים כאשר לבסוף הוצגו אלו הישירים במיוחד: "נו... מתי אתה כבר הולך לעשות את זה?" ,"תעשה את זה היום", ו"הלילה הוא הלילה, זה עכשיו או לעולם לא". כאשר רוי השיב: "אני מתכוון לעשות את זה היום", קרטר כתבה: "אתה מבטיח?". יום לפני ההתאבדות קרטר כתבה לרוי: "אל תפחד, אתה בקרוב הולך להיות בגן עדן". ו"מתי אתה הולך כבר לעשות את זה? תפסיק להתעלם מהשאלה שלי! אתה לא יכול להמשיך ולדחות את זה". 

בנוסף, קרטר כתבה לחברה שבועיים לאחר שנמצאה גופתו של רוי: "המשטרה לקחה את הטלפון של רוי, אם הם מצאו את ההודעות שלי אליו אני גמורה... המשפחה שלו תשנא אותי, ואני עלולה גם ללכת לכלא". לאחר מותו של רוי קרטר כתבה בטוויטר: "נשמה כה יפה הלכה מוקדם מדי. אני תמיד אזכור את האור שלך והחיוך שלך. תהיה בליבי לעד, אני אוהבת אותך קונרד." בנוסף כתבה: "אני אינני מבינה מדוע דבר כזה היה צריך לקרות"

 

לאחר ההתאבדות, קרטר מיהרה לצייץ בטוויטר // צילום: טוויטר

קרטר עצמה ויתרה על זכותה לחבר מושבעים, מה שאומר כי השופט ישמע את עדותה ויחליט מה יהיה גזר דינה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר