אסירים ביטחוניים לבג"ץ: "צפוף, חם ולא נוח בזינזאנה"

אין גבול לחוצפה • האסירים הגישו עתירה לבג"ץ נגד התנאים "הקשים" ברכב הפוסטה המוביל אסירים • שב"ס: "אחת העתירות הכי הזויות שהוגשו אי פעם" • בלעדי

רכב הפוסטה. "פתחי האיוורור צרים מדי" // צילום ארכיון: טל כהן

שיא החוצפה: אסירים ביטחוניים הגישו לבג"ץ עתירה קנטרנית נגד שב"ס והמשרד לביטחון הפנים בטענה ש"צפוף, חם ולא נוח" להם ב"פוסטה" - רכב להובלת עצורים, המכונה גם "זינזאנה".

לאחרונה עתרו שלושה אסירים ביטחוניים לבג"ץ בטענה כי רכבי הפוסטה שבהם הם מוסעים אינם נוחים וגורמים להם לכאבי גב. 

אחד האסירים כלוא בכלא נפחא לאחר שנשפט לשלוש שנות מאסר בגין תמיכה בטרור, אסיר אחר כלוא באותו כלא לאחר שנידון למאסר עולם על רצח, ניסיון רצח, בגידה וריגול ועבירות אמל"ח, והשלישית היא אסירה ביטחונית הכלואה בכלא דמון לאחר שנשפטה לתקופה של ארבע שנים בגין ביצוע עבירה של מגע עם ארגון עוין ותמיכה בטרור. 

השלושה טוענים כעת בעתירה שהגישו כי פתחי האוורור ברכב צרים מדי, ושהמושבים עשויים ממתכת ללא ריפוד ומשענת ועל כן אינם נוחים להם. לא זו בלבד, השלושה טוענים כי העובדה שהם מוסעים בידיים וברגליים אזוקות עלולה לפגוע בביטחונם במקרה של עצירת פתע. 

עוד הם טוענים כי הטמפרטורה השוררת ברכבי הליווי אינה מותאמת לתנאי הקור והחום בחוץ "כך שבעומסי חום אין מיזוג ובחורף אין חימום".

 

"קושי בישיבה ממושכת"

לטענת השלושה, הנסיעות בכלי הרכב של השב"ס ארוכות בצורה קיצונית ובלתי סבירה, זאת לצד הקושי שלהם בישיבה ממושכת ברכב צפוף ומחניק. בשב"ס ובמשרד לביטחון הפנים טוענים מנגד שזו אחת העתירות הכי הזויות שהוגשו אי פעם על ידי אסירים ביטחוניים הכלואים בישראל. 

יחידת נחשון של שב"ס מלווה מדי יום כ־1,800 אסירים פליליים ואסירי פעילות חבלנית עוינת ברכבי הליווי של היחידה, ובסך הכל כ־390 אלף אסירים בשנה.

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה: "את תשובתינו לעתירה ניתן לבית המשפט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר