הרשות הפלשתינית: "מפסיקים לשלם את החשמל של עזה"

עלות צריכת החשמל של עזה נאמדת בכ-40 מיליון שקלים בחודש • ישראל מספקת חשמל לרצועת עזה במשך שש שעות ביממה • הקהילה הבינלאומית תצטרך ככל הנראה להכניס את היד לכיס עבור תושבי עזה

תחנת הכוח בעזה // צילום: אי.אף.פי

אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלשתינית, ממשיך את מלחמתו בחמאס ומגביר את הלחץ על השלטון ברצועה. היום (חמישי) הרש"פ למתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, כי תפסיק לשלם בגין צריכת החשמל שישראל מספקת לעזה באופן מידי. ישראל מספקת לרצועת עזה חשמל באמצעות עשרה קווי חשמל המייצרים 125 מגה וואט, כ-30 אחוזים מאספקת החשמל הנדרשת בעזה. עלות צריכת החשמל בעזה נאמדת בכ-40 מיליון שקלים לחודש, אותם מקזזת ישראל ממסי הרשות הפלשתינית.

יש לציין כי בהיעדרה של הרשות הפלשתינית, תשלום בגין צריכת חשמל בעזה יוכל להתבצע באמצעות הקהילה הבינלאומית או גורמים פרטיים. 

עלות הדלקים שרוכשת הרשות הפלשתינית לצורך תפעול תחנת הכח נאמדת בכ-25 מיליון שקלים לפני מס וכ-50 מיליון שקלים לאחר מס לחודש. כאשר קווי החשמל מישראל ועזה תקינים, ותחנת הכח בעזה לא עובדת, שעות אספקת החשמל עומדות על כשש שעות לעומת 12 שעות הפסקה. תצרוכת מלאה של חשמל למשך 24 שעות ביממה כרוכה בייצור של 400 מגה וואט. 

נוכח המשבר הפנימי בין חמאס לרשות הפלשתינית, בהיעדר דלקים, תחנת הכח לא מייצרת חשמל. ככלל, לתחנת הכח בעזה יכולת לספק 120 מגה וואט, יחד עם זאת, כמות הדלקים שרוכשת הרשות הפלשתינית, לרוב, מאפשרת ייצור של 60 מגה וואט (כ-15 אחוזים). מצרים מספקת לעזה 25 מגה וואט (6.25 אחוזים). 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר