האתר אליו אתם פונים ברגע שאתם שומעים שהזמר האהוב עליכם, בארץ או בעולם, הוציא סינגל חדש הוא כמובן היוטיוב. מאז הקמתו בשנת 2005, הפך יוטיוב לאתר לצפייה ישירה המוביל בעולם, עם תכנים מגוונים והפך את המושג "סרטון ויראלי" למדד להצלחה ברשת.
אלא שהאתר הפופולארי התחיל בכלל כאתר היכרויות, כך לפחות טוענים המייסדים של האתר שמשדר לכל העולם סרטונים כבר 11 שנה. האתר עלה לאוויר ב-14.2.2005 , וכיאה לאתר היכרויות, הוא עלה בדיוק ביום האהבה הבינלאומי. אלא שגם חמישה ימים אחרי השקתו, לא משך האתר ולו גולש אחד. "תמיד חשבנו לשים באתר וידיאו, אך לא ידענו מה תהיה מטרת האתר, והיכרויות נראה לנו כמו הבחירה הברורה" מספר סטיב צ'ן, אחד ממייסדי האתר.
הגרסא הראשונה של האתר, כמו גם השם, עוצב כדי למשוך רווקים ולגרום להם להעלות קטעי וידיאו שלהם, מסבירים מה הם מחפשים בבני הזוג הפוטנציאלים שלהם. צ'ן, יחד עם ג'אווד קארים וצ'ד הארלי החליטו במהרה לפתוח את האתר להעלאת כל וידיאו שיעלה בדעתם של הגולשים להעלות. שנה מאוחר יותר, ב-2006, רכשה ענקית החיפוש גוגל את יוטיוב תמורת 1.65 מיליארד דולר, ומונה כיום יותר מיליארד משתמשים, כלומר אחד מכל שלושה גולשים ברשת הוא משתמש של יוטיוב. בכל יום צופים הגולשים בכמיליון שעות תוכן, והאתר צובר כמיליארד צפיות ביום.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו