מוקדי 100 של המשטרה נועדו לשרת את הציבור במקרי חירום, בעיקר כאלו שאינם סובלים דיחוי. אבל אף שהמשטרה אמורה לעורר הרתעה, מתברר כי כל שיחה שנייה המתקבלת במוקד 100 מקורה במטרידן שמבקש להפריע לעבודה המשטרתית, להצחיק את חבריו או אפילו להגיע לסיפוק מיני. "תופעת המטרידים" קיבלה בשנים האחרונות מדדים מפלצתיים. בשנת 2009 התקבלו בששת מוקדי 100 הפועלים במחוזות המשטרה השונים כ-11 מיליון שיחות מאזרחים. על פי נתוני המשטרה, לא פחות מ-5.5 מיליון מהשיחות (כ-50 אחוזים) התקבלו ממטרידים, שמטרתם היא אחת - לשבש את עבודתה הסדירה של המשטרה. פגיעה בזמינות רפ"ק יחיאל אמסלם, ראש תחום שליטה במחלקת המבצעים במטה הארצי ומי שאחראי להנחיה המקצועית של כל מוקדי 100 במשטרה, אומר כי מדובר ב"תופעה נרחבת, המפריעה רבות לשירות שהמשטרה נותנת לאזרח. הטיפול והזמן שמקדישים במוקד למטרידים מקצרים משמעותית את היכולת של המשטרה לשוחח עם האזרח שנמצא במצוקה ולסייע לו תוך זמן קצר". המטלפנים המטרידים הם מסוגים שונים. יש ילדים משועממים שמתקשרים כמעשה קונדס, צוחקים ומנתקים, בעוד אחרים הם מתנשפים ומתנשמים למיניהם המבקשים להשיג גירוי מיני מקולה של השוטרת שעונה לטלפון. יש שיחות שמתקבלות דרך קבע ממוסדות לחולי נפש ובהן דיווחים על אירועים שמעולם לא התרחשו, ויש שיחות שמגיעות ממקורות המוגדרים כ"אוכלוסיות עוינות" (עזה והשטחים) ובהן דיווחים על אירועים שונים, בניסיון לשבש את עבודת המשטרה ולפגוע ביכולתה לספק ביטחון. לדברי רפ"ק אמסלם, בתקופות של פיגועים, לחימה או מלחמה, מספר ההטרדות מהסוג האחרון עולה פלאים. כל שיחה מזוהה במשטרה מנסים לטפל בבעיה במלוא העוצמה. המוקדים המוטרדים ביותר הם של המחוז הדרומי, ירושלים והמרכז. בעבר כבר הוגשו כתבי אישום נגד מטרידים, אחד מהם אף הואשם בכך שטילפן למוקד 100 של משטרת מחוז ירושלים כ-70 אלף פעמים. מה שהציבור ברובו אינו יודע הוא שלמשטרה יש כיום אמצעים טכנולוגיים משוכללים לאתר את המטריד, גם אם הוא מתקשר ממספר טלפון חסוי. כל חיוג 100 הופך באופן אוטומטי לשיחה מזוהה. בחודשים האחרונים עוברים מוקדי 100 שדרוג יסודי באמצעות טכנולוגיה מיוחדת שתאפשר לנטרל שיחות ממטרידים. המערכת גם יודעת לספור כמה שיחות התקבלו מאותו מספר ובכך לאתר מטרידים סדרתיים. לדברי רפ"ק אמסלם, מערכת הקריטריונים לחסימה היא מורכבת, רגישה וזהירה, וזאת כדי למנוע מקרים שבהם ילדים המטרידים את המוקד יגרמו לחסימת הטלפון בביתם, מה שעשוי לחשוף את הוריהם למצוקה במקרי חירום. "חשוב שהפניות המגיעות למוקד 100 של המשטרה אכן תהיינה בעניינים המחייבים היענות דחופה של המשטרה. הצפה של מוקד 100 בפניות שאינן דורשות טיפול עלולה לגרום לכך שההיענות לטלפון במקרים הדחופים באמת לא תיעשה במהירות הנדרשת", מסכם רפ"ק אמסלם.
