טייסי הקרב של חיל האוויר שהוזנקו אתמול בשעות הצהריים למרחב האווירי של הכור בדימונה נשמו לרווחה כשגילו שטייס המטוס הקל מסוג אולטרה לייט חדר למתחם בשוגג. יחידת הבקרה של חיל האוויר זיהתה את המטוס, והזניקה לעברו שני מטוסי אף-16 שהיו בכוננות באחד מבסיסי חיל האוויר. הטייסים יצרו קשר עין עם טייס האולטרה לייט, הבהירו לו כי הוא חורג מאישור הטיסה שניתן לו ואילצו אותו לנחות במנחת סמוך לערד, שם הוא הועבר לטיפול רשות שדות התעופה ומשטרת ישראל. הטייס תוחקר ונגבתה ממנו עדות. לאחר מכן שוחרר לביתו. הטייס, שהיה בדרכו ממועדון התעופה בראשון לציון למטס האווירי של מטוסים קלים שהתקיים במסגרת פסטיבל ערד, סטה ככל הנראה ממסלולו ונכנס בשוגג לשטח אווירי האסור לטיסה. במקרים מסוג זה הנוהל הוא לדווח לרשות התעופה האזרחית על אופי הטיסה, ולעדכן את הבקרה על הסטייה מהמסלול. לדברי איזי כנען, דובר האגודה הישראלית לתעופה זעירה, זה בדיוק מה שעשה טייס האולטרה לייט: "בשלב מסוים הוא הרגיש כי סטה ממסלולו, דבר שיכול לקרות לכל טייס. בכל שלב של הטיסה ידע הטייס היכן הוא נמצא והיה בקשר עם הבקרה האווירית, שהפנתה אותו לכיוון מנחת המטוסים בערד". הטייס עצמו סירב להתייחס לאירוע, אך על פי דברי כנען, "רק כאשר הגיע הטייס לערד עידכנו אותו על כך ששני מטוסי קרב של חיל האוויר ליוו אותו. לטענתו, הוא אפילו לא הרגיש בשני המטוסים". לטייסי מטוסי האולטרה לייט ניתנות הנחיות ברורות בכל הנוגע למרחבים האוויריים שאליהם הכניסה אסורה בתכלית האיסור. המרחב האווירי של הקריה למחקר גרעיני בסמוך לדימונה נחשב לאחד מהאזורים הרגישים ביותר, משום החשש לניסיון פגיעה במתקן, שלפי פרסומים זרים מכיל פצצות אטום. לפיכך, במערכת הביטחון קיימים נהלים מחמירים במיוחד בנוגע לאבטחה של האזור, הן מהאוויר והן מהקרקע. הפעם היחידה שבה הופל מטוס ישראלי אשר נכנס לשטח האווירי של הקריה למחקר גרעיני היתה במלחמת ששת הימים. אז נכנס מטוס ישראלי בשוגג למתחם לאחר שניזוק בגיחה מעל מצרים. הטייס לא ענה לקריאות בקשר, והיה חשש כי יפגע באתר ועל כן הוחלט להפילו באש נ"מ.
