אף על פי שהקיץ עדיין לא נפתח באופן רשמי, מי מאיתנו מעז לצאת החוצה לשמש הקופחת בלי משקפי שמש?
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
הצרכן הישראלי קונה בממוצע 3-2 זוגות משקפי שמש בשנה. גברים לרוב קונים דגם אחד, נשים מחזיקות 2 משקפי שמש לפחות ואפילו יותר. אצל הנשים משקפי שמש הם גם פריט אופנתי ובוחרות להרכיב אותם בהתאם ללוק הכללי שבחרו לפני צאתן מהבית.
לדברי יעקב הלפרין, מנכ"ל רשת אופטיקה הלפרין, משקפיים הם מוצר בריאותי ורק אחר כך אופנתי: "רצוי לרכוש משקפי שמש בחנויות וברשתות אופטיקה שאצלן המשקפיים עברו את אישור מכון התקנים, אשר מעיד על איכות מסוימת ושהם בריאותיים ומגנים על העיניים מפני קרני UVAּUVB +. אני רואה הרבה צעירים בעיקר שנכנסים לקנות בחנויות אופנה או בחנויות שלא מתמחות באופטיקה. הם לא מבינים שרכישת משקפי שמש במקומות כאלה עלולה לגרום נזק לעין".
הלפרין מזהיר מפני חנויות בגדים ורשתות אופנה שמוכרות את משקפי השמש בקטגוריה של אביזר אופנה: "אני ועמיתיי ברשתות האופטיקה חייבים להציג אישורים של מכון התקנים שמעיד על איכות המוצר. כשמדובר במוצר שמרכיבים שעות רבות ונועד להגן על העיניים, אסור להקל ראש. אני לא אומר שחייבים ללכת לקנות מותגים, אבל כן ללכת לחנויות שהן מורשות למכור משקפי שמש, שיודעות בוודאות שיש בעדשה מסנן קרינה ואנשי מקצוע שיתאימו משקפיים בצורה הטובה ביותר לפנים".
לדברים מצטרף עופר אנקרי, אופטומטריסט ואורטופטיסט בבית החולים תל השומר ובעל קליניקה בת"א: "רצוי לבחון בחנות את נוחות המשקפיים על הפנים. לא להתלהב רק מצבע ומצורת המסגרת, אלא להרכיב אותם ולהסתובב זמן מסוים בחנות ולראות אם מרגישים נוח, שאין עיוות על העדשה, שהם לא לוחצים על האוזניים ולא כבדים על האף".
המלצה נוספת היא לקנות את המשקפיים באור יום, לצאת החוצה מהחנות ולראות דרך המשקפים את הסביבה באור שמש ולא תחת נורות בחנות. "מומלץ לרכוש משקפים גדולים שמכסים גם את צידי העין ושיהיו צמודים לפנים גם מלמעלה ומלמטה, כדי למנוע למשל החזר אור מהרצפה וקרינה לעין. חשיפה ממושכת לשמש יוצרת מלבד קמטים גם נזקים מצטברים והגוף זוכר זאת. לכן כבר עם פעוטות יש להתעקש שירכיבו משקפי שמש. כמו שמרגילים אותם לחבוש כובע כי זה חשוב, כך להרגיל אותם להרכיב משקפי שמש חשוב לא פחות".
הטייסים וילדי הפרחים
על אף החשיבות הגבוהה לבריאות העין, משקפי שמש הם גם, אחרי הכל, מוצר אופנתי. לדברי רנית קוליקנט, מנהלת שיווק של קבוצת לוקסאוטיקה ישראל, המייבאת ומשווקת יותר מ־25 מותגים, מסבירה: "משקפי שמש יכולים להציג לסביבה את האישיות של האדם ואת מה שהוא רוצה לשדר. כשפוגשים מישהו לראשונה, מסתכלים על הפנים ועל העיניים שלו בפרט, ולכן ללוק שמשקפי השמש מעבירים יש אמירה על האדם שמרכיב אותם".
המגמות השנה מאופיינות בחומרים טבעיים וקלילים: במותגי על דוגמת ארמאני, ריי באן ופראדה אפשר לראות מסגרות בשילוב של עץ אגוז, אלון, ומייפל בשילוב עור. טרנד חם נוסף הוא של המשקפיים העגולים המזוהים עם שנות ה־60 וילדי הפרחים.
כמו כן, אפשר לראות את מסגרות האוברסייז שממשיכות לככב במגוון צבעים וצורות. עיצובים אלו קיימים גם במסגרות חתוליות שהגיעו אלינו לפני כמה קיצים היישר משנות ה־50, וזוכות לנוכחות רבה גם הקיץ הזה.
טרנד נוסף ומשמעותי הוא דגש על אופנתיות וגיוון בדגמים של משקפי ספורט. משקפי ספורט איכותיים צריכים להיות עמידים מפני נפילות ונזקים, אבל גם שהראות בהם תהיה חדה, עם מבנה שנותן שדה ראייה רחב, וחומרים עמידים מזיעה. חברת Oakley מתמחה בדגמים אלו שמציעים פתחי אוורור ייחודיים.
וכמו בשנים קודמות, גם השנה משקפי הטייסים מככבים עם עדשות צבעוניות ועדשות מראה.
Carolina Lemke, מחיר: 249.90 ש', להשיג בחנויות הרשת // צילום: יח"צ
DESQUARED, מחיר: 1,900 ש', להשיג בחנויות האופטיקה הפרטיות
Miu Miu, מחיר: 1,500 ש', להשיג ברשת i-optic
Marc jacobs, מחיר: 375 ש', להשיג ברשת ERROCA // צילום: ערן תורג'מן
Seven, מחיר: 179 ש', להשיג ברשת אופטיקנה
Ray Ban, מחיר: 600 ש', להשיג ברשת you & eye
מייקל קורס, מחיר: 290 ש', להשיג ברשת אופטיקה הלפרין // צילום: יונתן הלפרין
Gentlemonster, מחיר: 1,600 ש', להשיג ברשת חנויות Duke Optics
XRAY, מחיר: החל מ־249 ש', להשיג ברשת XRAY // צילום: דפי חגי
Prada, מחיר: 1,700 ש', להשיג ברשת i-optic // צילום: כריס מאק
מייקל קורס, מחיר: 700 ש', להשיג ברשת i-optic // צילום: רוס מיטשל
