ויקטוריה סיקרט מציגה: "הגוף המושלם"

חברת ההלבשה התחתונה יצאה בקמפיין המציג דוגמניות כמושלמות - ונתקלה במחאה קשה

זה לא חדש שאנחנו חיים בחברה הסוגדת לרזון, כשכל אמצעי המדיה מציגים בפנינו פרסומות בכיכובן של דוגמניות גבוהות ורזות שבקלות משמשות כ"קולב" לבגדים אותן הן מציגות. עם זאת, באותה קלות הן גורמות לנשים שלא עברו ריטוש בפוטושופ ולא מדגמנות למחייתן, להרגיש רע עם עצמן במקרה הטוב - ולפתח הפרעות אכילה במקרה הרע.  

                      הקמפיין של ויקטוריה סיקרט, כפי שהופיע בטוויטר

האם "הגוף המושלם" שמציגה חברת ההלבשה התחתונה "ויקטוריה סיקרט" מציב סטנדרטים הגיוניים? לא אם תשאלו את חבורת הסטודנטיות הבריטיות שיצאו במחאה נגד המודעה החדשה המתנוססת בחנויות ובאתר האינטרנט של הרשת, ומציגה את הדוגמניות הלובשות את קו ההלבשה התחתונה החדש תחת הכותרת "הגוף המושלם לפי ויקטוריה".

אם זה לא מספיק, ההאשטאג  "#iamperfect", המופיע ברשתות החברתיות לצד הקמפיין המדובר מגביר עוד יותר את הפצת המסר הבעייתי. 

                    קמפיין המחאה של התלמידות, הנושא שם זהה. מתוך טוויטר

לטענתן של התלמידות הבריטיות, שיווק שכזה מסב נזק רב ומקדם בעיות של דימוי גוף בקרב נשים. "אנחנו מבקשות מ'ויקטוריה סיקרט' לשנות את הכיתוב על הפרסומות לחזיות שלהם, למסר שאינו מקדם סטנדרטים לא בריאים ולא ריאליים של יופי, ובנוסף אנחנו דורשות התחייבות שימנעו משיווק פוגעני שכזה בעתיד", כך כתבו בעצומה שיזמו נגד החברה ברשת. 

"הפרסומת החדשה של 'ויקטוריה סיקרט' מנצלת את חוסר הביטחון והדימוי העצמי הנמוך של נשים, ומעבירה מסר מזיק על ידי השימוש במילה 'מושלם' ביחס לגופן של דוגמניות שיש לכולן בדיוק את אותו הגוף - הרזה", כך כתבו הבנות בטיעון למחאתן. 

דיאטה, אופנה, אוכל וכל מה שמעניין בחיים הטובים - בערוץ הלייף סטייל החדש שלנו!

לצד העצומה הרשמית שהחתימו נגד החברה, בה השיגו כבר למעלה מ-8,000 חתימות, הקוראות למותג להתנצל על העוול, הצעירות הנחושות יזמו גם קמפיין, הנושא גם הוא  את ההאשטאג "#iamperfect", שאמור לתמוך במטרתן לקדם דימוי גוף חיובי, ולסייע בהפצת את היזמה ברשתות החברתיות.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר