רויטרס
תעלומת היעלמותו של הבואינג 777 של חברת התעופה המלזית, בנקודה שבה ים סין הדרומי פוגש את מפרץ תאילנד, מכילה את כל הרכיבים של סיפור מסתורין: שום קריאת מצוקה לא התקבלה מהמטוס והוא נעלם בפתאומיות ממסכי המכ"ם דקה לפני שנכנס למרחב השליטה האווירית של וייטנאם, כאילו בלעה אותו האדמה (או הים, במקרה הזה).
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
אין שום דבר משעשע בתיאור הזה: 239 הנוסעים ואנשי הצוות נעלמו ללא שוב. באומרנו זאת, כמה רמזים בכל זאת יכולים להצביע על כיוון הפתרון של התעלומה:
גורלו של המטוס - נסיבות המקרה מזכירות לא במעט את צלילתו הטרגית לאוקיינוס האטלנטי של מטוס "אייר פראנס" ביוני 2009, בדרכו מריו דה ז'נירו לפאריס. ככל הנראה, גורלו של המטוס המלזי לא שפר עליו יותר, והוא צלל לים. שני כתמי השמן הגדולים שנמצאו באזור שבו נעלם המטוס, המתאימים בגודלם ובצורתם למיכלי הדלק של ה־777, הם רמז מדויק למדי.
המטוס - מדובר במטוס חדיש יחסית במושגי עולם התעופה, עם רקורד בטיחותי טוב, ועד כה לא נרשמה התרסקות שלו בשום מקום. התאונה המפורסמת האחרונה שבה היה מעורב היתה הנחיתה הקשה של מטוס צ'יינה איירליינס בסן פרנסיסקו לפני כשנה, שנגרמה בשל טעות טייס.

כתמי הדלק של המטוס?
הגורמים לתאונה - מזג האוויר היה רגוע ולא נמסרו דיווחים על סערות או רוחות עזות; לכן הסיכוי לזה כגורם ראשי בתאונה לא גבוה.
נותרו שלוש אפשרויות: כשל טכני, טעות אנוש או חבלה. פתאומיות ההיעלמות מרשתות הקשר והמכ"ם קצת מפחיתה את הסיכוי לכשל טכני, משום שבמקרה כזה יש לטייסים, בדרך כלל, זמן לדווח על תקלה. העובדה שנמצאו שני דרכונים גנובים בין נוסעי המטוס לא יכולה לשלול לחלוטין חבלה מכוונת. טעויות אנוש אחראיות ליותר מ־80 אחוזים מהתאונות.
נמתין לקופסאות השחורות - ונדע.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו