סנסציונית, שנויה במחלוקת, דרמטית, מסתורית, מתריסה. אלה הן רק חלק מהמילים שיכולות לתאר למה ליידי גאגא מצליחה להלך קסמים על הקהל ועל התקשורת.
בחודש האחרון רוחש עולם המוסיקה סביב השקת אלבומה הרביעי של אייקון הפופ, "Artpop", שאמור לצאת בנובמבר. הסינגל הראשון מתוכו, "Applause", אמור לצאת רק ב־19 באוגוסט, אבל מילות השיר כבר פורסמו בעמוד הטוויטר של הזמרת. כמו כן, בשבוע שעבר, במכוון או שלא במכוון, דלף אחד משירי האלבום לרשת ועורר סערה גדולה. השיר, שנקרא "Aura", מציג קולאז' מסחרר של סגנונות ועמוס מבטאים זרים ואפקטים דיגיטליים. בקטעים המופיעים בו גם טרק של צמד הטראנס הישראלי אינפקטד מאשרום.
גאגא, כדרכה, לא מסתפקת במוסיקה כדי לעורר רעש, ויצרה סערה גדולה כשהופיעה עירומה לחלוטין בפרומו לאלבום, במסגרת פעילות של הגוף האמנותי MAI.
האלבום כולו יראה אור ב־11 בנובמבר וצפוי להפוך ללהיט ענק, שיחזיר את גאגא לראש מצעדי הפזמונים. המוסיקאית המעודכנת לא תסתפק כמובן בדיסק פלסטיק שישכב לצד השאר בחנויות התקליטים. לדברי ההפקה שלה, האלבום ישוחרר כאפליקציה "שתשלב מוסיקה, אמנות, אופנה וטכנולוגיה עם קהילה בינלאומית ואינטראקטיבית". גאגא היא אלופת הפרובוקציות. בשבוע שעבר, כחלק מאירוע אמנות להתרמה בניו יורק, שתתה דם מזויף במסגרת מיצג. יומיים קודם לכן פסעה גאגא לתוך סטודיו לפירסינג בשיקגו ויצאה ממנו כשנזם מעטר את אפה. מיותר לציין שגם האקט הזה גויס לטובת יחסי הציבור של האלבום ותועד בווידיאו, שפורסם ביו־טיוב בכותרת "Haus Life". בקליפ, שאורכו כדקה, הליידי שוכבת על גבה כשגבר מחורר את אפה וברקע מופיע שם האלבום הקרוב - "Artpop".
ואם לא די בכך, כמו בסיפור מתוכנן היטב פורסם בשבוע שעבר כי ליידי גאגא ומדונה יואשמו ברוסיה שחרגו מתנאי הוויזה שקיבלו. לכאורה הסיבה היא הפרה של היתרי העבודה שניתנים במסגרת הוויזה, אך למעשה זהו ניסיון לפגוע באמנים שהביעו תמיכה פומבית במאבק של הקהילה הגאה ברוסיה.
במקביל, שופט במדינת ניו יורק פסק לטובתה של גאגא בתביעה שהגישה לחיסיון על מסמכים במסגרת משפט שהיא מנהלת מול החבר לשעבר והמפיק רוב פוסארי. לדברי השופט, פרסום המסמכים, ובהם מידע אישי רגיש, יכול בהחלט לפגוע בגאגא, ולכן העניק להם חיסיון מלא ומנע את פרסומם.
אבל לא הכל צהוב ושלילי. בתוך כל ההמולה הזו הכוכבת לוקחת חלק גם בפעילות צדקה ומצטרפת לקמפיין גיוס כספים למען העצמת נוער. הקמפיין, שמופעל בעיקר באמצעות רשתות חברתיות, נקרא "#BRAVEStamp" ויימשך עד 23 באוגוסט. המשתתפים יוכלו לזכות בפרסים בהתאם למידת מעורבותם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו