X

3 שיעורים על החיים מאנשים מאושרים

מדי שנה מתפרסם דו'ח אושר עולמי, המדרג מדינות על סמך רמות האושר שלהן. זוהי הזדמנות עבורנו להפסיק להתאמץ למצוא את התשובות בעצמנו וללמוד משהו על החיים מאנשים שכבר יודעים את התשובות, כלומר מתושביהן המאושרים להפליא של שלוש מדינות צפון אירופאיות

במרדף אחר האושר, יש אנשים בשלוש מדינות שיודעים את התשובות . צילום: grmarc / freepik

במרדף אחר האושר, לעתים קרובות אנו מוצאים את עצמנו רודפים אחרי חלומות חמקמקים ותענוגות ארעיים. אבל מה אם המפתח לשביעות רצון טמון לא במרדף בלתי פוסק, אלא באימוץ פשטות, חיבור ויצירתיות? דו'ח האושר העולמי השופך אור מדי שנה על המדינות המובילות בטבלת האושר וחושף שיעורים חשובים לאין ערוך על חיים טובים יותר מן המדינות בצמרת הדירוג. השנה שלוש המדינות המאושרות ביותר: פינלנד, דנמרק ואיסלנד. ברור שאנשים שם המדורגות גבוה עושים משהו נכון. זו הסיבה שכדאי לנסות להבין מה הם עושים אחרת. ולמרות שיש כמה גורמים המסבירים את האושר שלהם, להלן טייק יחיד מכל מדינה ליישום בחיים:

פינלד - המדינה שפרשה מ'מרוץ העכברים'

פינלנד מדורגת כמדינה המאושרת ביותר במשך שלוש שנים רצופות. המדינה ידועה בנופים מרהיבים, אגמים, יערות ותרבות ייחודית, מציעה שינוי פרדיגמה בגישה שלנו לחיים. בתוך עולם אובססיבי להצלחה ולרווח חומרי, הפינים נותנים עדיפות לחיים על פני קיום בלבד. הסוד שלהם? אתוס עבודה-חיים מאוזן ודחייה של המרדף הבלתי פוסק אחר עושר. רוב העובדים נהנים מיום עבודה קצר יחסית (בממוצע 7.5 שעות ביום), חופשת לידה ארוכה, ריבוי ימי חופש (כ-30 בשנה). פינים רבים מעריכים כיום יותר זמן פנוי ובילוי עם משפחה וחברים. על ידי אימוץ איזון בריא יותר בין עבודה לחיים וטיפוח תרבות של שביעות רצון, פינלנד מזכירה לנו שאושר אמיתי מתעלה על 'מירוץ העכברים', כלומר אורח חיים עמוס ומלחיץ שבמרכזו עבודה ותחרות על מעמד ורכוש חומרי(המשול לאוגר בגלגל שרץ כל הזמן רץ אבל לא מגיע לשום מקום).

קיץ בפינלנד

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Finland | Hotels | Food | Guides‎‏ (@‏‎finland‎‏)‎‏

דנמרק - חגיגה של הנאות החיים הפשוטות

בפינות הנוחות של הקטנה והדרומית שבין המדינות הנורדיות החיים הדנים טמון הקונספט של הוגה (Hygge. מבוטא "הוּגָה"), ביטוי מקומי המתייחס לחמימות, נינוחות, וחברותיות המשרים תחושה טובה ורווחה נפשית. הוא אינו ניתן לתרגום מדויק לעברית, אך ניתן לתאר אותו כתחושה של שביעות רצון מחיי היומיום. זהו מצב של חגיגת הנאות החיים הפשוטות. בעוד שהחברה המודרנית מפארת את ההמולה והשאפתנות, הדנים מתענגים על השמחה של רגעים כמו התכרבלות עם שמיכה חמה ושתיית תה חם, קריאת ספר טוב במקום שקט, בישול ארוחה עם חברים או משפחה, טיול בטבע והנאה מהנוף, הקשבה למוזיקה מרגיעה אמבטיה חמה, מדיטציה או יוגה, בילוי עם חיות המחמד. על ידי חילוץ אושר מהיומיומי, דנמרק מלמדת אותנו להוקיר את הרגעים השקטים של החיים ולמצוא נחמה בפשטות.

מדי שנה באפריל, אלפי דנים מתאחדים לפינוי פסולת בטבע 

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Denmark.dk 🇩🇰 (@denmarkdotdk)

איסלנד - כאן יוצרים!

בארץ האש והקרח, היצירתיות היא היבט בסיסי בחיי היומיום. מפלים, מעיינות חמים, וחופי לבה שחורים הם תפאורה בסדנה מלאת השראה. מגוון בעלי חיים כמו לווייתנים, עופות ים, כלבי ים ואיילים משלימים עולם טבעי מרתק זה.אחד מכל עשרה אנשים כאן יפרסם ספר במהלך חייו. המספר הזה מדהים כי מאמצים יצירתיים שלנו מדוכאים לעתים קרובות פשוט על ידי החיים האמיתיים. האנשים באיסלנד שלא כותבים עשויים לעסוק במאמצים יצירתיים אחרים; סיפורי המיתולוגיה על טרולים, אלפים, דרקונים ויצורים קסומים אחרים הם השראה לעבודות אמנות וספרות. מסורת אומנויות היד - סריגה, אריגה, קדרות, עבודות עץ ועבודות מתכת, מהווה חלק חשוב מהזהות הלאומית של איסלנד. המוזיקה, הספרות והאמנות משגשגים וזכו להכרה בינלאומית. בעולם שלעתים קרובות חונק את היצירתיות, הדוגמה של איסלנד מעוררת אותנו להחזיר את המהות היצירתית שלנו ולאמץ פעולות יומיומיות של ביטוי עצמי.

מפל גלימור בין אגם וולביין לפיורד הלוויתנים באיסלנד

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Iceland | Hotels | Restaurants | Guides‎‏ (@‏‎iceland‎‏)‎‏

במרדף הבלתי פוסק שלנו אחר הצלחה והישגים, אנו מסתכנים באיבוד המהות האמיתית של החיים: שמחת החיים. מבעד לעדשת האומות המאושרות בעולם, אנו למדים שאושר אינו יעד אלא דרך להיות - אריג השזור רגעים של פשטות, חיבור ויצירתיות. בעודנו מנווטים במורכבות של החיים ההודרניים, יש מקום ללמוד מחוכמת פינלנד, דנמרק ואיסלנד, ולאמץ חיים עשירים במשמעות, חיבור ושביעות רצון. אחרי הכל, המרדף אחר האושר מתחיל בבחירה לחיות באופן מלא, לאהוב לעומק ולחיות את הרגע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר