X

הגינה הקטנה שלכם עשויה להציל מיני ציפורים מהיעלמות

מחקר חדש ומפתיע גילה כי גם בערים שבהם פארקים עצומים ו"טבעיים", גינות פרטיות משמשות מקלט חשוב ביותר עבור ציפורים ושומרות על המגוון הביולוגי שלהן גם בחורף

להקת ציפורים צבעוניות בגינה ביתית. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

כשאנחנו חושבים על בתי גידול חיוניים לציפורים, הדימיון הולך לשלגיה משחקת עם ציפורים ביער מרוחק או לעופות הנודדים באגמון החולה – אבל מחקר חדש מגלה שהגינות הפרטיות שלנו ממלאות תפקיד מפתיע בשמירה על ציפורים. נעזרנו ב-Claude כדי להבין איך.

המחקר, שנערך על ידי צוות מאוניבריסטת אילינוי באורבנה-שמפיין ופורסם ב-Landscape and Urban Planning, השווה בין אוכלוסיות ציפורים בפארקים ציבוריים ובגינות פרטיות בערים התאומות אורבנה ושמפיין (כמה מפתיע, לאור העובדה שבהן שוכנים קמפוסי האוניברסיטה). למרות קרבתן, לשתי הערים יש היסטוריות פיתוח שונות מאוד, גישות שונות לניהול המרחבים הציבוריים ואפילו אופי שונה של גינות בבתים.

החוקרים ערכו סקרי ציפורים מדוקדקים ב-39 פארקים ו-41 גינות מגורים בשתי הערים במשך מספר עונות. הממצאים שלהם מדגישים את התפקידים המשלימים שגינות ופארקים ממלאים עבור ציפורים עירוניות:

בחודשי הקיץ, פארקים ציבוריים גדולים יותר, עם דגש על שימור ושיקום בתי גידול, אירחו את המגוון הגדול ביותר של מיני ציפורים, כולל זנים נדירים כמו שלדג חגור, טנגרי ארגמני ונקר מצויץ. עם זאת, גינות פרטיות שימשו בית לתתי-קבוצות מובהקות של קהילות הציפורים בפארקים.

כשהגיע החורף, חשיבותן של גינות פרטיות גברה עוד יותר. כאשר צמחיית הפארק הידלדלה, חללי מגורים הציעו מחסה, חום מבניינים ומקורות מזון משלימים כמו מאכילי ציפורים. מגוון הציפורים בגינות התחרה – או עלה – על זה של הפארקים הציבוריים בעונה הזו.

"אולי זה יאפשר לאנשים לראות שיש התנהגויות קטנות אך חשובות שמשפיעות על ציפורים ומגדילות את המגוון שלהן", אמרה קארֶנה ואן ריפר, שותפה בכתיבת המחקר. "דברים כמו הצבת מאכילי ציפורים – במיוחד בחורף – שתילת צמחייה מקומית או הצבת שוקתות לציפורים".

הניגוד המוחלט בין שתי הערים הדגיש את ההשפעה של דפוסי פיתוח ותכנון עירוני: אורבנה, שנוסדה בתוך יער עתיק, העדיפה שימור במערכת הפארקים הגדולה יותר שלה ובכיסוי עצי המגורים שלה. ניהול זה תורגם למגוון ביולוגי גבוה יותר של ציפורים על פני השטחים הירוקים שלה. "במקומות שבהם היה ניהול פעיל כדי לנסות להגדיל את מגוון הצמחים ולהחזיר מעט כיסוי צמחים מקומי, זה השפיע רבות על קהילות הציפורים", ציין הנרי פולוק, מוביל המחקר. "מינים נדירים ומינים מותאמים היו הרבה יותר מגוונים בפארקים הציבוריים באורבנה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר