X

צפו: תיעוד נדיר של פנתרה טורפת תנין ענק

מבקרים בשמורת טבע צילמו בשבוע שעבר משפחת פנתרים (טיגריסים) שהצליחה לתקוף ולהרוג תנין ענק, לגרור אותו לחוף ולאכול אותו יחד

אני פנתרה. אילוסטרציה של האירוע. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

מבקרים בפארק הלאומי רַנְתַאמְבּוֹר בהודו צילמו לכדו לאחרונה צילומים מדהימים של פנתרה בנגלית ושלושת גוריה סועדים על פגר של תנין, לאחר שארבו לו והרגו אותו יחד. נעזרנו ב-Claude כדי להסביר מה רואים בסרטון, ומה קרה לפני כן.

האירוע המדהים התרחשה ביום שני שעבר, כשהפנתרים תוקפים את התנין בתורות מקצה גדת הנחל בשמורה. אמנם, פנתרים שצדים תנינים אינם תרחיש נדיר מאוד, והוא קורה מדי פעם – אך תיעוד שלו בזמן אמת הוא כבר חדשות מרעישות.

רידי, פנתרה בנגלית בת 6 הידועה בתור "המלכה" השלטת של שמורת רנתאמבור בשל כישורי הציד וחוסר הפחד שלה, כבר תקפה בעבר תנינים – אך לפי גורמים רשמיים בפארק, זו הפעם הראשונה שבה היא הצליחה להרוג אחד. הם הוסיפו כי גם סבתה של רידי, מאצְ’לי, שזכתה למעמד של ידוענית בשנת 2016 לאחר קרב אמיץ וממושך שבסופו הרגה תנין באורך 4.3 מטר.

בדרך כלל, פנתרים צדים בעיקר יונקים יבשתיים כמו צבאים, חזירי בר ואנטילופות. עם זאת, הם שחיינים מעולים שבהחלט מסוגלים לתקוף תנינים במים בנסיבות מסוימות. למשל, אם תנין רשלני נתפס משתזף במים רדודים, החתולים האדירים האלה לא יהססו לתקוף ולגרור את טרפם העצום אל החוף.

פנתרים יכולים לאכול יותר מ-36 קילוגרם של בשר בארוחה אחת, כך שגופת הזוחל האדיר היתה סעודה נחמדה מאוד לאם ולשלישיית הגורים שנולדו לה באביב האחרון. כל הארבעה נראו בריאים וללא פגע לאחר המתקפה הקבוצתית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר