X

רוצים לצאת לקרוז בספינה הגדולה בעולם? זה מה שאסור לכם לעשות

לארוז את כל הבית, לשלם מראש על משקאות, לרוץ מייד לבופה החינמי, לעשות הכל ביום הראשון ועוד ארבע טעויות שאנשים עושים בפעם הראשונה שהם יוצאים לקרוז

ספינת קרוזים. צילום: רויאל קריביאן - יחסי ציבור

אם השקת ספינת הענק "אייקון" עשתה לכם חשק לצאת לקרוז עליה, או על אחת ממאות הספינות הקטנות יותר בענף, אתם כנראה לא לבד. קרוז הוא שילוב של חופשה רחוק מהבית עם הרפיה ובידור. עם זאת, הוא שונה במובנים רבים מחופשה ביעד יבשתי כזה או אחר. נעזרנו ב-ChatGPT כדי להביא 7 כללים ליציאה נכונה לקרוזים.

1. אכלו חכם עם העלייה לסיפון
ביום העלייה לסיפון נוטים הנופשים לנהור מייד למזנון לארוחה הראשונה שלהם. המזנון הוא אמנם אופציה מפתה, זו הזדמנות למצוא מקומות אחרים המציעים אפשרויות טעימות עם פחות קהל.

2. הכירו: פנסיון
סוגים שונים של כרטיסים לקרוזים מציעים מספר שונה של ארוחות חינם במספר שונה של המסעדות הזמינות על הסיפון. כדאי לדעת מראש איזו ארוחה באיזו מסעדה כלולה בכללי הפנסיון של הכרטיס שלכם, כדי ליהנות מארוחות החינם. אותו דבר אמור גם לגבי שתייה – ‘חבילות שתייה’ עשויות להיות פחות משתלמות מרכישת שתייה במבצעים כגון Happy Hour בברים השונים בספינה, שחוסכת עשרות אחוזים.

3. הגל השקט
הבריכה והסיפונים העליונים בדרך כלל רוחשים פעילות, אך הספינות כוללות גם לא מעט מרחבים שקטים שלעתים קרובות לא שמים לב אליהם. ספרייה, סיפון טיילת חיצוני או בר אטריום הם כמה אפשרויות כאלו. בנוסף, ספינות רבות כוללות סיפון למבוגרים בלבד, שאינו מיועד לשימושים לא ראויים, אלא פשוט להרחיק את הצעירים הפעלתנים וליצור מרחב שקט ורגוע.

4. אל תרוצו. תזרמו
הפלגות מספקות אינספור פעילויות – החל ממסיבות סיפון ועד מגלשות מים, מה שמבטיח שלעולם לא יהיה רגע משעמם. עם זאת, רבים שוכחים ביום הראשון שלהם שיש להם זמן רב להעביר על הסיפון, ומנסים לדחוס את כל הפעילויות למספר שעות מתישות במיוחד. עדיף לתכנן מראש חלוקה מסודרת של הפעילויות לימים שונים, וכך ליהנות מאיזון בין פעילויות למנוחה.

5. חוף עשוקים
במהלך הקרוז תעגנו לא פעם ולא פעמיים לחופיהן של מדינות שונות ותפותו לצאת ל’טיולי חוף’ מאורגנים תמורת תשלום נוסף – אך ייתכן שתעייה יחידנית או משפחתית תחסוך לכם כסף. נסו לרדת לחוף לא כחלק מהקבוצה ולשכור ציוד באופן עצמאי.

6. לא סמים פס
נכון ששייט משדר מעט אווירה של הפקרות, בשל ההתרחקות מהציוויליזציה ומתחום השיפוט של מדינה כלשהי – אך חברות הקרוזים עצמן אוסרות בדרך כלל הכנסת וצריכת סמים מכל הסוגים – מה גם שישנם חוקים בינלאומיים שמאפשרים אכיפה בנושא גם בלב ים.

7. תשאירו את ה-overweight בבית
למרות אורכם של קרוזים, אין צורך לארוז המון בגדים במזוודות. ספינות רבות כוללות חדרי כביסה בשירות עצמי, המציעים פתרון פרקטי לכיבוס בגדים לאחר ימים חמים ומיוזעים ורענון המלתחה בלי לארוז את חצי מארון הבגדים שלכם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר