מפגינים שוכבים על הכביש במהלך ההפגנה, הערב. צילום: קוקו

"הממשלה נתנה לחמאס לבצע בנו שואה": משפחות חטופים חסמו את איילון דרום, שלושה נעצרו

המשפחות שרפו שעון חול ענק במחאה על כך שהממשלה שורפת את הזמן של החטופים בשבי • תחת המסר "לעולם לא עוד", הן הדגישו: "גנץ, אייזנקוט, כל זמן שאתם ממשיכים לשתוק לנוכח הטרפוד של נתניהו אתם שותפים לפשע שלו" • המשטרה הכריזה על הפגנה בלתי חוקית ודרשה מהמפגינים לפנות את הכביש, 3 חשודים נעצרו בגין הפרת הסדר

עם צאת יום השואה, וכשמתפרסמת הערב (שני) הצהרת חמאס כי הוא קיבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, חסמו משפחות חטופים את איילון דרום בסמוך למחלף רוקח, עם המסר "לעולם לא עוד". המשטרה עצרה 3 מפרי סדר.

במהלך ההפגנה, המשפחות שרפו שעון חול ענק על כך שהממשלה שורפת את הזמן של החטופים בשבי החמאס ומטרפדת את העסקאות. "ממשלת ישראל נתנה לחמאס לבצע שואה במשפחות שלנו. 213 ימים שהחטופים נרקבים בשבי החמאס והממשלה בראשות נתניהו ממשיכה לטרפד עסקאות. במקום לסיים את המלחמה בשביל להחזיר את כל החטופים הביתה, הממשלה מאיימת במבצע צבאי ברפיח שיסכן את חייהם".

עינב צנגאוקר בחסימה באיילון: "חמאס הסכים לעסקה, עכשיו זה הזמן של הממשלה להחזיר הביתה את החטופים" // צילום: לירון סמואלס

"גנץ, אייזנקוט, כל זמן שאתם ממשיכים לשתוק לנוכח הטרפוד של נתניהו אתם שותפים לפשע שלו - אין לכם מנדט להפקיר את החטופים".

מדוברות המשטרה נמסר כי רוב המוחים שמרו על הסדר ובהמשך התפזרו. מנגד, למרות השיח עם המארגנים והאישור שניתן , התקבצו מספר מפגינים על דרך מנחם בגין ורצו לעבר כביש איילון דרך גשר יהודית, בניסיון לרדת לכביש ולהפר את הסדר. בעקבות כך כביש איילון דרום נחסם. לאחר שהמפגינים התעמתו עם השוטרים ולא נשמעו להוראות ניתנה הכרזה על ידי קצין משטרה על הפגנה בלתי חוקית ודרישה מהמפגינים לפנות את הכביש. 3 חשודים נעצרו בגין הפרת הסדר.

משפחות החטופים חוסמות את איילון: "אם לא תהיה עסקה, נבעיר את המדינה" // צילום: לירון סמואלס

בתוך כך, ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור הודיע הערב למתווכות על הסכמתו לתנאי הפסקת האש. בישראל מסתייגים מההודעה של ארגון הטרור. גורם ישראלי בכיר מסר: "צריך לראות שלא מדובר כאן בתרגיל של חמאס. לפני שעתיים הם הודיעו כי הם משהים את המשא ומתן ועכשיו הם מודיעים שהם מסכימים? צריך להיזהר לשתף פעולה במשחק הזה ולוודא שכל הסיפור לא נועד לעצור את הפעולה הצבאית ברפיח. אסור שזה יקרה".

מפגינים למען החטופים מתהלכים בין המכוניות באיילון דרום

מטעם מטה המשפחות להחזרת החטופים, נמסר: "אנו מברכים על הודעת חמאס לקידום הפסקת האש, מה שמקדם את חזרתם של 132 החטופות והחטופים שנמצאים בשבי חמאס כבר 7 חודשים. עכשיו הזמן של ממשלת ישראל, להוכיח במעשים את מחויבותה לאזרחיה - על הקבינט לקחת את הסכמת חמאס ולהפוך אותה לעסקה להחזרת כולם! השבת החטופים היא המפתח לביטחון הישראלי!".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו