גדוד 'נצח יהודה' בפעילות התקפית במרחב בית חאנון // דובר צה":ל

חמושים בספר תורה ובנשק: זינוק במספר החרדים שמתגייסים לצה"ל

בגיוס האביב התווספו לשורות צה"ל 450 לוחמים חרדים - גידול של 125% ביחס לחודש נובמבר • יותר ממחצית החרדים יתגייסו לגדוד "נצח יהודה", לפלוגות החרדיות בחטיבות גבעתי והצנחנים וכן לפלוגת מג"ב חדשה שנפתחה בעבורם • מנכ"ל עמותת "נצח יהודה": "כולם מבינים שברגע שהדברים נעשים בשיח ובהסכמה - המספרים עולים"

מצליחים לשלב בין לוחמה לשמירת המצוות: בעקבות טבח שבעה באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל", חל זינוק במספר המתגייסים החרדים. רבים מהם הגיעו היום (חמישי) לשערי לשכת הגיוס בבסיס תל-השומר. יותר ממחצית מהם יתגייסו לשירות קרבי בגדוד "נצח יהודה", בפלוגת "תומר" בחטיבת גבעתי שמורכבת מלוחמים חרדים וכן למקבילתה בחטיבת הצנחנים פלוגת "חץ". המתגייסים החדשים מהציבור החרדי יחלו גם לשרת בפלוגת "נגב" בחיל האוויר ובפלוגת מג"ב חדשה שהוקמה בעבורם ותאפשר להם לבצע שירות צבאי משמעותי לצד שמירה על אורחות חייהם ולימוד התורה. זוהי פריצת דרך נוספת בשילוב המגזר החרדי בצה"ל ובמשטרה.

לשם ההשוואה, בחודש נובמבר האחרון התגייסו כ-200 חיילים חרדים ובגיוס הנוכחי מתגייסים כ-450 חיילים - גידול משמעותי של ב-125%. שמחה פיגא, חסיד גור בן 19 מברוקלין שהגיע לישראל במיוחד כדי להתגייס לגדוד "נצח יהודה" סיפר שהחליט להתגייס בעקבות המלחמה. הוא מספר שמשפחתו תומכת בהחלטתו אך גם חוששת בשל היקף ההרוגים הגבוה שגובה המלחמה. "אני מרגיש תחושת שליחות להגן על מדינת ישראל", אמר לכתבת "ישראל היום".

שמחה פגיאא מחסידות גור התגייס לגדוד "נצח יהודה", צילום: ללא

בעמותת "נצח יהודה" הביעו סיפוק רב מהגיוס הנוכחי ומהגידול המספרי שנבע מעבודה משותפת של מנהלת החרדים באגף כוח האדם של צה"ל, יחד עם האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, זרוע היבשה ועמותת "נצח יהודה". בעמותה מסבירים את העלייה בביקוש לגיוס בעקבות העבודה והשיח הפרטני עם כל מועמד לשירות חרדי.

עוד אמרו בעמותת "נצח יהודה", כי הגידול שראינו בגיוס החרדים לצה"ל, הוא אפקט של עבודה קשה בקרב המגייסים, מול כל מלש"ב חרדי, העברת מוצלחת של ההכרח והחשיבות בהגנה על המדינה והעם היהודי תוך שילוב בין ספרא לסייפא והקפדה על שמירת המצוות.

אב ובן חרדיים בכניסה לבקו"ם, צילום: ללא

מנכ"ל עמותת "נצח יהודה", יוסי לוי, הוסיף: "אנחנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם צה"ל ומשרד הביטחון לאפשר לרבים מהמגזר החרדי לשרת בהתאמה לאורחות חייהם באמצעות הקמת מסגרות חדשות ביניהן הקמת הפלוגה החדשה במג"ב. כשאנחנו רואים את התוצאות המרשימות, כולם מבינים שברגע שצה"ל מתאים את השירות לצורכי המגזר החרדי והדברים נעשים בשיח ובהסכמה - המספרים עולים".

זינוק במספר החרדים שמתגייסים לצה"ל, צילום: ללא

"בחצי שנה האחרונה אמרנו בכל מסגרת אפשרית שניתן לגייס עוד חרדים לצה"ל, המדינה רק צריכה להחליט שהיא רוצה", הוסיף לוי.  לדבריו להגעת המועמדים לשירות החרדים לבקו"ם קודמים הכנה במסגרות קדם צבאיות שנוטעות את האמון בחשיבות השירות ולצורך הכנה אישית והפגת חששות. לדבריו, "פעלנו בשנתיים האחרונות להקים מסגרות הכנה לצה״ל לרבות מסלול 'בצוותא' בשיתוף פעולה עם עמותת חדוותא, מכינת ניצוץ וישיבת ההסדר הקרבית-חרדית 'נצח דוד' יחד עם האגף הבטחוני חברתי".

בחודשים האחרונים גבר השיח במדינה סביב גיוס החרדים לצה"ל. החוק כעת מחייב את גיוס הנוער החרדי בהתאם למתווה אותו צריכה להגיש הממשלה לבג"ץ. כמובן ששיח שכזה, בפרט בעת מלחמה, זוכה להדים ולתגובות משני צדי המתרס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו