אייל שני במזנון. צילום: אריאל עפרון

לראשונה בארץ: אייל שני הופך את המזנון לכשר

השינוי עתיד לקרות כבר בשבוע הבא (שני) בסניף שבשכונת רמת החייל בתל אביב ולשומרים זוהי בשורה של ממש • שני: "מה אנחנו מאבדים? כמעט כלום. ומה מרוויחים? כמעט כלום, את חצי מהעם שלנו, שכל כך משתוקק אלינו ולא פתחנו לו את הדלת"

"אנחנו יושבים בתוך עמנו, הוא הכתובת שלנו, שאליה אנחנו מכוונים את יצירתנו", אומר השף הבכיר אייל שני לאחר שהחליט להפוך את המזנון ברמת החייל, מסעדת הפיתות הקסומות שלו שבחודש יוני הקרוב תחגוג עשור, לכשר. יהיה זה המזנון הראשון הכשר בארץ. הוא יחל לפעול ככזה כבר ביום שני הקרוב (1 באפריל), ולשומרי הכשרות זוהי בשורה של ממש.

המקום, שזוכה להצלחה רבה גם ברחבי העולם, מביא איתו חידוש שמאפיין את האופן בו שני נוהג להסתכל על אוכל. השף - שידוע כמי שרואה בכל חומר גלם עולם ומלואו, שהמילה "פשוט" לא הולמת מבחינתו, לא עלה, לא פיתה ולא ירק - מציע במקום אוכל מהיר במחירים סבירים מרכיבים איכותיים, שכל אחד מהם מטופל בקפידה ובאופן שמוציא ממנו את המיטב.

מרוויחים חצי מהעם שלנו,

יש לציין כי בין כל המזנונים של השף בעולם (לונדון, פריז, ניו יורק, וגאס, דאלאס, סינגפור, וינה, מלבורן וטורונטו) גם שלושת המזנונים בפריז וגם המזנון בטיימס סקוור כשרים.

"החוט בנורה, המחבר בין המינוס לפלוס, הוא זה שיוצר את האור וכך באוכל", מסביר שני וממשיך: "הוא מקבל משמעות כיצירה, רק עם האדם שמשתוקק לה, ולאוכל שלנו משתוקק העם שלנו כולו, רובו (כן רובו) אוכל כשר והם חלק משמעותי מהעם שלנו, כמו כל אדם אחר שבחר מה להיות בחייו".

רואה בחומר גלם עולם ומלואו,

לעניין "המגבלות" שמכתיבה הכשרות מגיב שני: "יסודותיו של המטבח שלנו הם ים תיכוניים - שמן זית,עגבניות, ירקות ודגים. מטבח עירום שאין בו חמאה להסתתר מאחוריה. מטבח שמלא באור שמש, בטריות וצבעים חזקים. כשרות היא לא מגבלה בשבילנו, אנחנו עושים הכל כדי ששמן הזית יהיה הנושא שלנו. איננו מבשלים שמנת וכמעט גם ללא חלב, אז מה אנחנו מאבדים? כמעט כלום. ומה מרוויחים? כמעט כלום, את חצי מהעם שלנו שכל כך משתוקק אלינו ולא פתחנו לו את הדלת".

המזנון הזה יהיה, כאמור, הראשון הכשר בארץ. הוא מצטרף למסעדותיו הכשרות של שני בתל אביב - "מלכה" בבית אסיה, שבדיוק בשבוע שעבר חגגה שש שנים ו"דבורה" ברחוב בן יהודה, שחגגה שנתיים בחודש שעבר וכרגע, מאז השביעי באוקטובר, עדיין סגורה לטובת אירוח מפונים במלון דבורה, אבל תחזור לפעילות בחודש מאי הקרוב.

מזנון רמת החייל,

לטובת ההכשרה, נעשו במקום התאמות בתפריט. בחלק מהמנות, למשל, שמנת הוחלפה בטחינה. אחרות יעלמו מהתפריט - כך לדוגמה "פרח כרובית שלם נמס לתוך עליו" ו"כבד של תרנגולת". במקומן יצוצו מנות חדשות.

"המזנון מגיש אוכל גם לאירועים קטנים, עד 100 איש. הרגשנו שיש שם הרבה דרישה לכשר, למשל, באירועי חברות, בימי הולדת, בריתות וכו'", מסבירים לנו במקום. "מספיק שיש עובד אחד או בן משפחה ששומר כשרות ובעלי האירוע מחפשים אוכל כשר. עכשיו המזנון יוכל סופסוף לענות גם על הצורך הזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו