שלום אסייג והבמאי רועי עידן עם פרסי הטלוויזיה שבהם זכו על "מנאייכ" (ארכיון). צילום: גדעון מרקוביץ'

בגלל המלחמה: טקס פרסי הטלוויזיה החגיגי מבוטל

באקדמיה לטלוויזיה וקולנוע הוחלט כי הטקס הנחשב לא ישודר וכי במקומו ייערך אירוע מיוחד וצנוע, ללא קהל • "לאור האירועים האחרונים, החלטנו שאין זו העת לשדרו כלל", נמסר

זה לא זמן לחגיגות וטקסים, ובאקדמיה לטלוויזיה וקולנוע הבינו כי המציאות הישראלית משפיעה גם על התעשייה. מהאקדמיה ומכאן תאגיד השידור הישראלי, מסרו הבוקר (רביעי) כי נוכח המצב, יבוטל המשדר החגיגי של טקס פרסי הטלוויזיה, שתוכנן לשידור ב-20 במאי.  

במקום הטקס הנחשב, תערוך האקדמיה גרסת חלוקת פרסים למצטייני שנת 2023 במתכונת מיוחדת וצנועה, שהולמת את רוח התקופה. האירוע ייערך ללא קהל וללא שטיח אדום לציון העשייה הטלוויזיונית שראויה להערכה והוקרה. מועד ומיקום הטקס ייחשף על ידי האקדמיה בימים הקרובים.

נועה קולר בהשקת העונה הרביעית של "קופה ראשית" (ארכיון), צילום: מיכה לובטון

"בחודשים האחרונים פעלנו בשיתוף פעולה עם תאגיד השידור הישראלי למען קיומו של טקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה, תוך התאמתו למצב הביטחוני ולסדר היום הציבורי. במקור הוא תוכנן לחודש מרץ ובהמשך נדחה לחודש מאי, בתקווה שנחזור לשגרה ונוכל לשדרו כמדי שנה. אלא שלאור אירועי הימים האחרונים ולאחר התייעצות והקשבה לציבור היוצרים והיוצרות - החלטנו שאין זו העת לשדרו כלל", מסרו מהאקדמיה. "אנו מייחלים לימים טובים יותר וליבנו עם משפחות החטופים ומשפחות החללים, הפצועים והמפונים מדרום ומהצפון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו