הכל בשם האותנטיות. "ג'רוד"

חשיפה לקיצון: הצפייה בסדרה הפרועה הזו מותירה תחושה מאוד מוזרה

תוכנית הדוקו-ריאליטי של הסטנדאפיסט ג'רוד קרמייקל היא טיפול פסיכולוגי בעצימות גבוהה • העיסוק העצמי האובססיבי, האינטימיות, הקרינג'יות, החשיפה חסרת הגבולות והבושה, ומעל הכל האופי הפגום של קרמייקל - הופכים את הצפייה בה לחוויה תמוהה שקשה להגדיר אותה במדויק

במשך כעשור ג'רוד קרמייקל היה קומיקאי ממוצע וטיפוסי, שעשה סיטקום זניח וסטנדאפ. נקודת המפנה היתה כשהתחיל לספר את האמת על עצמו. הוא יצא מהארון במופע ספיישל מצולם, דיבר בפתיחות עצבנית על הומופוביה ויחסיו השבורים עם אמו הנוצרייה האדוקה, וסיפק הרהור רציני ובלבול אמיתי על חייו. בבת אחת קיבל קרמייקל חיבוקים, מחמאות והערכה וגם את האמי לשנת 2022.

"ג'רוד", צילום: HBO

בדורנו, הפתיחות מהווה חלק מהותי מהפרסונה הציבורית - וצריך הרבה ממנה כדי להשאיר רושם משמעותי. עם ההבנה הזו יצא קרמייקל לצלם את סדרת הדוקו-ריאליטי החדשה שלו, "ג'רוד", שעלתה החודש ב-HBO (שלושה פרקים כבר זמינים לצפייה).

"ג'רוד" מצולמת וערוכה בצורה מאוד גולמית ומלוכלכת, עם אנשי צוות שנכנסים לפריים, שיחות הפקה ועוד טריקים טלוויזיוניים שנועדו להעביר לצופה תחושת אמינות ואותנטיות - עד שהצופה לא מבין מה אמיתי, מה מתוסרט, ומה מתרחש רק בשביל המצלמות. ככה לוקח קרמייקל את החשיפה לקיצון, כי לכאורה הוא מראה לנו הכל: איך הוא מתאהב בחבר שלו ובוגד בו, איך הוא הורס חתונות וחברויות, ובעיקר מפגין רמה גבוהה של נרקיסיזם מרוכז.

נרקיסיזם מרוכז. "ג'רוד", צילום: HBO

הפרקים מפוצצים בסצנות מעוררות אי נוחות. נגיד, כשג'רוד מתוודה על רגשותיו בפני חברו הראפר, טיילור דה קריאייטור, שמגיב באטימות; או שיחות פוצעות עם אביו על בגידות ועם אמא שלו שחושבת שלהיות רוצח זה פחות נורא מלהיות הומו. תוכנית הריאליטי של קרמייקל היא טיפול פסיכולוגי בעצימות גבוהה. העיסוק העצמי האובססיבי, האינטימיות, הקרינג'יות, החשיפה חסרת הגבולות והבושה, ומעל הכל האופי הפגום של קרמייקל - הופכים את הצפייה ב"ג'רוד" (אם מצליחים להבין מה הוא רוצה מאיתנו) לחוויה מוזרה, שקשה להגדירה במדויק.

"ג'רוד" | HOT, yes וסלקום tv

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו