רמי הויברגר. צילום: פיני סילוק

"קמפיין להכפשת שמי": רמי הויברגר מגיב לסערת הקפאת ההצגה "מבצע סבתא"

לאחר שנודע על הקפאתה של ההצגה עד למציאת מחליף בעקבות מה שהוגדר כהתנהגות לא נאותה מצד השחקן הוותיק, הוא מחליט להגיב לתקרית • "עיוותו את דברייי"

כמעט כחודש חלף מאז שנודע דבר פיטוריו של רמי הויברגר מההצגה "מבצע סבתא" בתאטרון העברי, עיבוד של הסרט המיתולוגי לבמה, בשל טענות להטרדה מינית והתנהגות לא הולמת על הבמה ובזמן החזרות - וכעת הוא מגיב. 

כזכור, גורמים מקורבים להפקה סיפרו כי החזרה הגנרלית היתה שיאה של התנהגות לא מקובלת של הויברגר כלפי אנשי ההצגה, בהם השחקנים והשחקניות, כמו גם אנשי הצוות מאחורי הקלעים. שיא התנהגות הבוטה של רמי היתה בערב הגנרלית עצמו, כשעל הבמה אמר לאחת השחקניות מול כל הקהל: "אם לא ייכנס הקיו (אות לפעולה מסוימת) - אני אאנוס אותך'". את המשפט הזה הוסיף כמובן למחזה, זאת לצד תקלות רבות שקרו באותו ערב בהן כניסות ויציאות מהבמה שלא יצאו לפועל בזמן ובמועד.

רמי הויברגר, צילום: פיני סילוק

הויברגר מוסר היום: "בעקבות קמפיין להכפשת שמי סביב החזרה הגנרלית של המחזה 'מבצע סבתא' ולאחר שקיבלתי פניות רבות מקהל שפגש אותי על כל במה אפשרית ב-40 השנים האחרונות וציפה עכשיו לשמוע את גרסתי לאירוע, חשבתי שמן הראוי להעמיד דברים על דיוקם, והם רחוקים מאוד ממה שבעל עניין זה או אחר בחר להפיץ לתקשורת ובכך לשחרר את עצמו מן החוזים שחתם מולי ומול השחקנים ועובדי הבמה.

"ביום חמישי, 15 בפברואר באולם של קיבוץ יקום, התקיימה חזרה גנרלית להצגה 'מבצע סבתא' על פי עיבוד שלי ושל דרור שאול. התבקשתי והסכמתי לביים את ההצגה ולשחק בה. במהלך אחת הסצנות החזקתי על הבמה שחקנית במותניה באקט רומנטי, הכל על פי המחזה והוראות הבימוי, וחיכיתי לאות צלצול טלפון שאמור לקטוע באופן קומי את האקט הרומנטי, כך שעם הישמעו עליי לשמוט את השחקנית אל הבמה (פעולה שעבדנו עליה הרבה כדי למנוע פגיעה בשחקנית) ולצאת מן הבמה תוך כדי שיחה בטלפון.

"מכיוון שהצלצול הגואל לא הגיע משום מה, אבל 'ההצגה חייבת להימשך', הורדתי באיטיות את השחקנית אל הבמה, והמשכתי כביכול את הסצנה הרומנטית. לאחר שגם אז טכנאי הסאונד לא הפעיל את אפקט הצלצול, נאלצתי להישכב לצד השחקנית ולהמשיך לאלתר את הסצנה הרומנטית. לבסוף, כשכבר לא ידעתי איך לצאת מן המצב המביך, פניתי לסואנדמן, אברי, שהיה אמור להפעיל את הצלצול, ואמרתי לו 'אולי תכניס כבר את צלצול הטלפון, מה אתה רוצה – שאני אאנוס אותה?'. זו אולי לא אמירה מוצלחת שלי, ואני מתנצל בפני מי שנפגעה או נפגע ממנה, אבל אלה הדברים וזהו ההקשר.

רמי הויברגר בהצגה "זוג" (ארכיון), צילום: כפיר בולוטין

"חבל שכמה בעלי עניין עיוותו את הדברים ואת ההקשר ונחפזו להציגם בדרך זו לתקשורת. בכך לא רק שגרמו לי נזק עצום אלא הביאו לביטול של ההצגה ולפגיעה קשה בפרנסתם של שחקנים ועובדי במה. את הנזק הכבד ספק אם ניתן לתקן ואולם אני מקווה שבעקבות ההבהרה יתעשת מי שצריך להתעשת ויחזור בו מן ההכפשה הבוטה והשקרית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו