"מישל פוקו אנס ילדים בתוניסיה"

אינטלקטואל צרפתי חשף כי הפילוסוף, המזוהה עם עליית פוליטיקת הזהויות, היה פדופיל • "הוא נהג לאנוס ילדים בני שמונה, שאלת ההסכמה בכלל לא עלתה"

הפילוסוף הצרפתי מישל פוקו // צילום: איי.פי // הפילוסוף הצרפתי מישל פוקו

מישל פוקו, מגדולי האינטלקטואלים במאה העשרים ומי שנחשב כאבי הרעיונות האידיאולוגיים של השמאל הפרוגרסיבי באירופה וארצות הברית היה טורף מיני שביצע מעשים מחרידים בילדים, כך טען האינטלקטואל גי סורמן בראיון לעיתון הבריטי "סנדיי טיימס".

בראיון טוען האינטלקטואל כי פוקו נהג לאנוס ילדים במהלך התקופה בה התגורר בתוניסיה. "הם היו בני שמונה, תשע או עשר, הוא היה זורק עליהם כסף ואומר להם 'קדימה, בואו ניפגש במקום הקבוע בעשר בלילה'. על פי סורמן, המקום הקבוע של פוקו והילדים היה בבית עלמין סמוך. "הוא היה בועל את הילדים על המצבות, השאלה של הסכמה אפילו לא עלתה", מודה האינטלקטואל.

סורמן, בן ה-77, טוען כי נתקל בתופעה בשעה שביקר, יחד עם אינטלקטואלים אחרים, את פוקו בכפר סידי בוסעיד, סמוך לבירה טוניס. "היו עיתונאים שהתלוו אליי לטיול הזה, היה שפע של עדים, אך אף אחד לא עשה מהעניין סיפור כמו היום. הוא היה המלך הפילוסוף, כמו האל שלנו בצרפת", מודה סורמן.

סורמן טוען כי הוא מתחרט היום כי לא התשמש במעמדו דאז על מנת לגנו תאת מעשיו של פוקו ואומר כי הם "מכוערים מוסרית בצורה קיצונית. יש פה מימד קולוניאלי, סוג של אימפריאליזם לבן", הוא טוען. "פוקו מעולם לא היה מעז לעשות דברים כאלה בצרפת", מוסיף סורמן.

על אף ההאשמות הקשות, סורמן מתנגד לרעיון "לבטל" את כתביו ועמדותיו של פוקו. "יש לי הערצה אדירה לעבודתו, אני לא הייתי יוזם שריפה של ספריו אך הייתי רוצה שאנשים יראו ויבינו את האמת לגביו ולגבי איך שפילוסופים משתמשים בטיעונים מתוחכמים על מנת להצדיק את היצרים שלהם. הוא חשב שהטיעונים שלו נותנים לו חופש לעשות כרצונו", הוא אומר.

פוקו, בנו של מנתח והאינטלקטואל הבולט בזמנו נלחם עבור חקיקה שתתיר קיום יחסי מין עם ילדים בגיל 13. פוקו שילב בכתביו בין היסטוריה, פילוסופיה ומדעי המדינה. הוא נחשב לאחד מאנשי הרוח המשפיעים ביותר במחצית השנייה של המאה העשרים ואחת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר