אחרי הקרחת, חוזרת לבמה

הקורונה לקחה לשחקנית ליהי קורנובסקי את פסטיבל קאן ואילצה אותה לגלח את ראשה פעמיים • עכשיו היא משחקת בהצגה חדשה בהבימה, "דבר על מקום הימצאם", שתצולם ותועלה ל־VOD של HOT

צילום: שיר מוסן // קורנובסקי ב"דבר על מקום הימצאם"

2020 אמורה היתה להיות השנה של ליהי קורנובסקי (28). תפקיד ראשון בתיאטרון הבימה בהצגה "הבגידה" ותפקיד משמעותי בסדרה "לאבד את אליס" ב־HOT אמורים היו לשים אותה על המפה. אבל אז הגיעה הקורונה. אחרי הצגות בודדות של "הבגידה", התיאטרון נסגר, ובמקום פרמיירות חגיגיות לסדרה - היו שיחות זום.

בימים אלה חוזרת קורונובסקי לבמה, בינתיים רק במסגרת עבודה על הצגה חדשה של הבימה: "דבר על מקום הימצאם". מדובר במחזה מאת נאוה סמל ז"ל, שאיה קפלן עיבדה אותו לבמה ומביימת. העלילה מתקיימת ב־1949, על רקע תקופת הצנע, ומתמקדת בשתי משפחות עולים שמחפשות מקורות פרנסה ונאחזות בתקווה למצוא קרובי משפחה במדור לחיפוש קרובים ברדיו. ההצגה תצולם ותועלה בחודש הבא לספריית ה־VOD של HOT. לצדה של קורנובסקי משחקים בהצגה סנדרה שדה, רובי פורת שובל, יגאל שדה ועוד. 

"מדובר בשתי משפחות, אחת שהגיעה מיוון, ובראשה רובי פורת שובל, והשנייה הגיעה מרומניה ובראשה סנדרה שדה", מספרת קורונובסקי. "אני נשואה לבן של סנדרה ואמא לילד. זו דמות שמבוססת על אמא של נאוה סמל ושלמה ארצי, שהכירה את בעלה בשיירות הפליטים. המחזה עוסק בעניין העדתי, ובסוף זה מקסים כי לא משנה מאיפה אנשים באו - בסוף יש חיבור. כולם מתאחדים". 

איך זה לעבוד על הצגה שאין לה תאריך עלייה לבמה ואין מפגש עם קהל?  

"אני בעיקר מרגישה שזה כבוד גדול בשבילי להיות חלק משחקני הבימה, ואני כבר מתה שנחזור לפגוש קהל. מאוד רצינו לחזור כבר לעבודה ובאנו רעבים מאוד. מבחינתנו בסוף יהיה קהל. יש תקווה שנחזור בקרוב. במשך כל ההפקה דיברנו על כמה אנחנו מחכים לקהל שיישב, יצחק ויתרגש. המצב כרגע בעולם התרבות קשה מאוד, זה חסר לי כמו אוויר לנשימה".

קורונובסקי חוותה גם על גופה את השפעת הקורונה. "עשיתי קרחת בשביל הסדרה 'למה מי מת' שתעלה ב־yes", היא מספרת. "הספקנו לצלם שלושה ימים ואז הפסיקו את ההפקה כי נכנסנו לסגר הראשון. השיער התחיל לצמוח ולא ידעתי אם בכלל נחזור לצילומים. חששתי שאולי עשיתי קרחת סתם. אחרי שלושה חודשים חזרנו לצלם ונאלצתי לעשות שוב קרחת. זה היה הכי מבאס עלי אדמות. הספקנו לצלם, וזה היה ממש מזל. כל יום שעבר אמרנו 'תודה לאל שלא נכנסנו לבידוד'".

קורנובסקי והקרחת, מתוך האינסטגרם
קורנובסקי והקרחת, מתוך האינסטגרם
פספסת את פסטיבל קאן בגלל הקורונה.  

"נכון. היינו אמורים לטוס עם הסדרה 'לאבד את אליס' לפסטיבל קאן, והכל נעצר. זה עצוב מאוד. אני מנסה לעודד את עצמי עם כל מיני משפטים של 'מה שקורה צריך לקרות'. כשהודיעו שאפל רכשה את הסדרה, חשבתי לעצמי שזה פרס ניחומים טוב". 

יש מחשבה על קריירה מעבר לים?  

"ברור שיש מחשבה כזאת, אבל זו לא הסדרה הישראלית הראשונה שנמכרה. זה קורה הרבה, כך שאף אחד לא מבטיח לי כלום ואין לי מושג מה יהיה. אני אוהבת לעבוד ובא לי להמשיך להיות חלק מהיצירה פה. אני מאחלת לעצמי לעשות את זה עוד הרבה שנים". טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר